کد خبر: 22701
A

پیشنهاد لاریجانی به وزیرکشور برای اصلاح قانون انتخابات/ تدبیر شود که مردم معطل نشوند

صبح امروز وزیر کشور مهمان خانه ملت بود و گزارشی از روند اجرای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و شورای شهر پنجم به نمایندگان مجلس ارائه کرد.

پیشنهاد لاریجانی به وزیرکشور برای اصلاح قانون انتخابات/ تدبیر شود که مردم معطل نشوند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، پس از ارائه گزارش انتخاباتی عبدالرضا رحمانی فضلی به نمایندگان مجلس، علی لاریجانی خطاب به او ضمن تشکر از زحماتش در برگزاری انتخابات،‌ گفت: همانظور که خودتان متذکر شدید اصلاحاتی باید در اجرای انتخابات صورت بگیرد. صف‎های طولانی مردم برای شرکت در انتخابات وجود داشت. با اینکه چندین بار گفته شده بود که انتخابات مکانیزه شود، اما عملا فقط در بعضی حوزه ها این کار انجام شد.

او پیشنهاد داد که کمیسیون شوراها و شورای نگهبان جلسه بگذارند تا این مسئله برای انتخابات بعدی حل شده و انتخابات به شکل مکانیزه برگزار شود تا دیگر شاهد صف طولانی مردم برای رای دادن نباشیم. روز انتخابات هم تغییر مهمی صورت گرفت که ثبت اطلاعات سجلی بود و بسیار وقت گیر بود. این هم از این نوع مطالبی است که اگر اصلاح آیین نامه ای می خواهد، لازم است آیین نامه‌اش اصلاح شود تا اگر کد ملی را ثبت می کنید، دیگر نیاز به ثبت اطلاعات شناسنامه ای نباشد. به نظرم الان زمان خوبی است که اشکلات برطرف شود.- ایسنا

لاریجانی در پایان سخنانش بار دیگر از زحمات وزیر کشور تشکر کرد که انتخاباتی آرام و خوب برگزار شد و نقش او را در این زمینه روشن دانست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر