کد خبر: 22716
A

زیباکلام: روحانی در انتخابات تنها بود/ جهانگیری، ظریف، طیب‎نیا، رحمانی‎فضلی و زنگنه سنگ تمام گذاشتند

یک تحلیل‌گر سیاسی با بیان اینکه پیروزی روحانی مرهون تلاش های خود اوست، اظهار داشت: من به جد معتقدم که پیروزی روحانی ناشی از تمام سخنرانی و حرکت های شخص خودش بود. او واقعا بار انتخابات را به دوش کشید.

زیباکلام: روحانی در انتخابات تنها بود/ جهانگیری، ظریف، طیب‎نیا، رحمانی‎فضلی و زنگنه سنگ تمام گذاشتند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ صادق زیباکلام با بیان اینکه حقیقتش را بخواهید، من اصلا با دولت و حلقه نزدیک به روحانی ارتباطی ندارم، اظهار کرد: این برخلاف تصور همه است؛ او در جریان انتخابات بسیار بسیار تنها بود. 

وی افزود: شما کمتر وزیر دولت و یا در حلقه نزدیک روحانی می دیدید که در انتخابات آستینش را بالا زده باشد و رخت کار تنش کرده باشند و قرص و محکم وارد میدان شده باشد. در واقع، هشتاد تا نود درصد. بار انتخابات را خود روحانی تنها به دوش می کشید. در استان ها و شهرستانها، روحانی تک و تنها بود. 

این تحلیلگر سیاسی اضافه کرد: در حلقه بعدی که شامل وزرا می شود هیچ یک از وزرا پا جلو نگذاشتند و نیامدند که از روحانی و حتی دستکم از عملکرد خودشان دفاع کنند. چون همه استراتژی اصولگرایان در این انتخابات در مناظره ها و غیره، این بود که بگویند دولت روحانی کاری انجام نداده و فقط وعده داده است.

وی ادامه داد: برخی وزرا و نزدیکان روحانی حتی به اندازه ی رحمانی فضلی اصولگرا هم پا به میدان نگذاشتند و حتی یک سفر همراه با روحانی نرفتند، البته به جز دکتر ظریف. واقعا هیچ حرکت خاصی از دستیاران و نزدیکان روحانی در طول انتخابات ندیدم. نمی دانم اینها چرا انقدر ملاحظه کاری و محافظه کاری می کردند.

زیباکلام با بیان اینکه پیروزی روحانی مرهون تلاش های خود اوست، اظهار داشت: من به جد معتقدم که پیروزی روحانی ناشی از تمام سخنرانی و حرکت های شخص خودش بود. او واقعا بار انتخابات را به دوش کشید. البته در این میان استتثای بزرگی به نام مهندس جهانگیری وجود داشت که در قامت یک کاندیدا ظاهر شد و از روحانی دفاع کرد. اگر جهانگیری، ظریف، طیب نیا و زنگنه و تا حدودی رحمانی را فاکتور بگیریم، ما باقی کابینه و حلقه نزدیک به روحانی حرکتی نکردند، اصلا انگار نه انگار که انتخابات است و روحانی رئیس انهاست. کافی است عملکرد این اقایان را با نزدکان احمدی نژاد مقایسه کنید. هنوز که هنوز است، باوجود اینکه احمدی نژاد کاملا به حاشیه رانده شده، اما افرادی مثل مشایی، جوانفکر و هاشمی ثمره قرص و محکم پشت او ایستاده اند و رهایش نکرده اند. روحانی در نهایت در ضیافت افطار دلخوری خود را بروز داد که خیلی هم دور از انتظار نبود و ناراحتی اش از نزدیکانش کاملا قابل درک بود. واقعا نمی دانم شاید فکر می کردند رئیسی برنده می شود و نمی خواستند همه تخم مرغ ها را در سبد روحانی بگذارند.- انتخاب

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر