کد خبر: 22718
A

تذکر قاضی‌پور: پاسخگویی وزرا به نامزدها‌ی انتخابات خلاف شرع و قانون بود/ لاریجانی: براساس چه ماده‌ای؟

قاضی‌پور در واکنش به قرائت گزارش انتخاباتی وزیر کشور در جلسه امروز، گفت: پاسخگویی طیب‎نیا و ظریف به منتقدان و نامزدهای انتخاباتی را خلاف شرع و قانون دانست.

تذکر قاضی‌پور: پاسخگویی وزرا به نامزدها‌ی انتخابات خلاف شرع و قانون بود/ لاریجانی: براساس چه ماده‌ای؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ پس از آنکه گزارش وزیر کشور در مورد انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در جلسه علنی امروز،‌ قرائت شد، نادر قاضی‌پور با استناد به ماده 24 آئین نامه و قانون انتخابات به بیان تذکر پرداخت.

او گفت: در دوران برگزاری تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و در جریان برگزاری مناظرات، وزرا به صحبت‌های کاندیداها جواب رسمی می‌دادند، روالی که تاکنون وجود نداشته است. در مناظرات یک نامزد انتخاباتی حرفی می‌زد که بعد از چند دقیقه وزیر مربوطه در قالب پیامک سریع پاسخ می‌داد، مبنی بر اینکه چنین موضوعی کذب است. این روال همان تخریب کاندیداها محسوب می‌شود. تاکنون در هیچ انتخاباتی سابقه نداشته است که وزرا، مدیران، استانداران و فرمانداران آستین بالا زده و از رئیس جمهور دفاع کنند.

قاضی پور معتقد است: «در این شرایط آقای رحمانی فضلی هیچ برخوردی با وزرا، استانداران، فرمانداران و مدیران کل برای نقض قوانین نکرد؛ آن هم در شرایطی که طبق آئین نامه و قانون انتخابات آقایان نمی‌توانستند از امکانات دولتی استفاده کنند.»

این نماینده مردم ارومیه در مجلس،‌ پاسخگویی طیب نیا و ظریف به منتقدان و نامزدهای انتخاباتی را خلاف شرع و قانون دانست و گفت: اگر این روند تبدیل به عرف شود، استبداد حاکم شده و با حاکم شدن استبداد، عدالت از بین رفته و جمهوری اسلامی با مشکل مواجه می شود.

علی لاریجانی در واکنش به این تذکر از قاضی‌پور خواست تا بگوید براساس چه ماده‌ای تذکر داده است که در واکنش قاضی پور گفت: تذکر بنده با استناد به ماده 24 و قانون انتخابات بود. البته اگر شما از این تذکر خوشتان نمی‌آید، قبول نکنید.

این واکنش قاضی‌پور موجب شد تا لاریجانی با مطایبه‎ای او را آرام کند. رئیس مجلس گفت: ما از حرف های شما همیشه خوشمان می آید. منتهی استنادتان به آیین نامه باید دقیق باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر