کد خبر: 22719
A
دیده بان ایران چرایی عزل غیر قانونی میرزاده را بررسی می کند؛

پشت پرده عزل میرزاده چه کسی است؟

دکتر میرزاده در پاسخ به مصاحبه دکتر ولایتی در روزنامه کیهان گفته "مخالفان ما که همان معزولان ما و همکاران سابق دکتر جاسبی بوده اند بیش از من وقت دکتر ولایتی را گرفته بودند! در این خصوص مطالبی گفتنی زیادی داریم که بیش از پیش نقش جاسبی را بیشتر روشن می کند و بزودی به آنها خواهیم پرداخت.

پشت پرده عزل میرزاده چه کسی است؟

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ آیت االله هاشمی رفسنجانی (ره) در تاریخ 16 تیر 1394 و در نشست هماهنگی و پایش امور استانها ی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کمتر کسی در جمهوری اسلامی تجربه کار علمی و اجرایی نظیر دکتر میرزاده دارد آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی : دکتر میرزاده از دانشمندان سطح بالای کشور است و کمتر کسی در حکومت اسلامی هست که تجربه کار اجرایی نظیر ایشان داشته باشد و علاوه بر اینکه در مدیریت های سطح بالای کشور بودند از نظر علمی نیز جز افتخارات کشورماست.

آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: دکتر میرزاده هم در بخش اجرایی از همان سالهای نخستین انقلاب اسلامی در بالاترین مسئولیت های مختلف اجرایی در دولتهای متعدد حضور موثرداشته و هم در بخش علمی و دانشگاهی مبدع طرح ها و نهادهای پژوهشی اثرگذار بسیار زیادی بوده و از دانشمندان طراز اول کشور بوده و تجارب زیاد علمی دارند که این تجارب کمک ارزشمندی برای اجرای این تغییرات ساختاری در دانشگاه است.

از آنجایی که دکتر میرزاده از همان ابتدا دبیر هیات موسس دانشگاه بودند، اوضاع دانشگاه را خوب می دانستند و با اشراف و تسلط بسیار خوب و با ذهنی باز در این زمینه و با توجه به تجارب بسیار زیاد در رابطه با بخش اجرایی قدم در این مسیر گذشت و اقدامات ارزنده ای در این راستا انجام شد.

وی با اشاره به نخستین طرح تجمیع و ادغام واحد های علوم و تحقیقات در مراکز استان گفت: دکتر میرزاده درشرایطی وارد دانشگاه شدند که این بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با 2500 میلیارد تومان بدهی و نزدیک به 200 مورد دعاوی علیه دانشگاه و توقف بخش اعظمی از پروژه های عمرانی دانشگاه روبه‌رو بود.( خبرگزاری آنا)

 

بعد از فوت آیت الله

بعد از فوت آیت االله هاشمی (ره) در تاریخ 30 بهمن 1395 مقام معظم رهبری دکتر ولایتی را به عنوان رئیس هیات موسس دانشگاه منصوب می کنند و در تاریخ چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ نخستین جلسه هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی پس از رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) رئیس فقید هیات امنا و هیات موسس دانشگاه با حضور اعضاء در محل دفتر هیات امناء تشکیل می شود و اعضای هیات امنا به اتفاق آرا دو تصمیم مهم میگیرند اول اینکه دکتر ولایتی  به عنوان رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب می شود و دوم اینکه اعضاء هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی به اتفاق آرا از اقدامات ارزنده دکتر میرزاده رئیس دانشگاه در راستای ارتقای جایگاه و افزایش اثر بخشی دانشگاه و نظام مند ساختن ساختار و فعالیت های آن و رشد شاخص های کیفی آموزشی، پژوهشی و کارافرینی در طول دوره مدیریت وی تشکر و قدردانی نموده و بر حمایت همه جانبه خود از استمرار ریاست و برنامه های ایشان در این  مسیر تاکید و پشتیبانی کردند و مصوبه این جلسه با امضای دکتر ولایتی ابلاغ می شود.( خبرگزاری آنا)

 

 

عکس های جلسه هیات امنای دانشگاه در تاریخ 13 بهمن 1395 که به اتفاق آرا دکتر ولایتی به عنوان رئیس هیات برگزیده شد و در همین جلسه نیز بر استمرارمدیریت دکتر میرزاده و تایید برنامه های وی تایید و تاکید شد.

 

بعد از این در دهمین جلسه پایش امور استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی در تاریخ است17 فروردین 1396ودر  مرکز تحقیقات استراتژیک ، دکتر علی اکبر ولایتی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: «تلاش‌های شخص دکتر میرزاده در دانشگاه آزاد اسلامی مایه دلگرمی است و فعالیت و حضور ایشان در دانشگاه فرصت مغتنمی است، ایشان با مدیریت خوب و متعالی که دارند دانشگاه آزاد اسلامی را به خوبی مدیریت می‌کنند. بنده به دلیل فعالیت‌های علمی که سالیان سال داشته‌ام با هویت دانشگاه آزاد اسلامی و سختی کار مدیریتی در آن آشنایی دارم که خوشبختانه دکتر میرزاده از  عهده این کار به خوبی برآمده‌اند و در پایان گفت: از آنجایی که دکتر میرزاده همواره خادم انقلاب و نظام بوده است، قطعا انتخاب‌ها و تصمیمات ایشان همراه و همگام با نظام خواهد بود.

اما علیرغم همه این مراتب و تایید رئیس فقید  و جدید هیات امنا و هیات موسس دانشگاه دکتر حمید میرزاده در جلسه 3 اردیبهشت 1396 با رای 3 نفر از اعضای ده نفره هیات امنا دانشگاه ازاد اسلامی برکنار می شود!

یک مصاحبه حاشیه ساز 

علی اکبر ولایتی در روزنامه کیهان و در تاریخ 9 خرداد 1396 در توجیه برکناری  دکتر میرزاده و در واکنش به نامه سید حسن خمینی به رئیس جمهور گفت  : فساد های مالی در دانشگاه علت برکناری بوده است . وی اضافه کرد که  این فسادهای مالی از زمان حیات مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مطرح شده بود. آقای علی‌محمد نوریان که دبیر هیئت مؤسس هستند و از سوی مرحوم هاشمی‌رفسنجانی به سمت بازرسی منصوب شده بودند این موارد را مطرح کرده بودند و بنا به شهادت برخی از اعضای هیئت مؤسس و امنا ( که در صورت لزوم اسامی آنها را خواهم گفت) قرار بود آقای میرزاده عزل شود. با توجه به مراتب مذکور  و تاییدات دکتر ولایتی از دکتر میرزاده و با توجه به اینکه نوریان حدود سه سال با سمت دبیر هیات موسس در قسمت  هیات نظارت دانشگاه کار می کرده چطور نوریان که قرابت نزدیکی هم با دکتر ولایتی دارد ،گزارش فسادهایی که به قول دکتر ولایتی به آیت االله هاشمی داده و به قول ایشان اصلا قرار بوده همان زمان آیت االله هاشمی عزل شود ، به دکتر ولایتی نداده بود؟! به تاریخهای مذکور مجددا نگاه کنید یعنی در یک فاصله زمانی کمتر از دو ماه این فساد ها اتفاق افتاده؟  در حالیکه دکتر میرزاده نزدیک 43 ماه رئیس دانشگاه بوده است.آقای دکتر ولایتی  گفتند این فساد ها از قبل بوده ، اگر چنین بوده و شما می دانستید پس چرا اینهمه از دکتر میرزاده در جلسات مکرر تمجید و  تایید و تجلیل کردید. شما که به قول خودتان  از این فسادها باخبر بودید چرا  به اتفاق آرا هیات امنای دانشگاه در جلسه 13 بهمن 1395 از استمرار مدیریت دکتر میرزاده و برنامه های وی  تایید کردید!

 واقعیت این است که عملکرد دکتر میرزاده ظرف کمتر از 4 سال دانشگاه آزاد را در حد  یک دانشگاه در تراز بین المللی بالا برد و ٥٧ در صد کل مجموعه مقالات علمی دانشگاه از زمان تاسیس تا  کنون  در دوره مدیریت دکتر میرزاده در پایگاه جهانی علم* منتشر شد که باعث گردید رتبه  تولید دانش دانشگاه که در سال ١٣٩٢ در جایگاه ٧٥٨ جهانی بود  دراردیبهشت 1396 به رتبه 133 برسد. اقدامات و برنامه های کیفی سازی او در بسیاری از شاخص ها مخصوصا در اقتصاد دانش بنیان و جذب هیات علمی جدید  با تمام سی سال مدیریت دکتر جاسبی برابری میکند یا حتی بیشتر وبرتراست. این موفقیت ها در کمتر از 4 سال باعث شد که  جاسبی  تحمل این همه موفقیت مدیریت جدید دانشگاه را نداشته باشد. ا و حداقل هفته ای یکبار نزد آیت االله هاشمی (ره) سعایت دکتر میرزاده را می کرد چیزی که در زمان دکتر ولایتی اما این یار با سازو کار جدیدی که  همانا تحریک معزولان دانشگاه بود ادامه یافت . در تمام جلسات هیات امنا دانشگاه با جوسازی با برنامه های پیشنهادی دکتر میرزاده مخالفت می کرد.. بنابراین بنظر می رسد پشت پرده پنهان عزل دکتر میرزاده رد پای عوامل دیگری از جمله دکتر جاسبی و همکاران سابق او که توسط دکتر میرزاده معزول شده بودند، در زمینه سازی این عزل نقش اصلی داشته و موفق شده اند  ذهنیت دکتر ولایتی را تخریب کنند. دکتر میرزاده در پاسخ به مصاحبه دکتر ولایتی در روزنامه کیهان گفته "مخالفان ما که همان معزولان ما و همکاران سابق دکتر جاسبی بوده اند بیش از من وقت دکتر ولایتی را گرفته بودند! در این خصوص  مطالبی گفتنی  زیادی داریم که بیش از پیش نقش جاسبی را بیشتر روشن می کند و  بزودی  به آنها خواهیم پرداخت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر