کد خبر: 22736
A

در نشست وزیر ارشاد و ابتکار چه گذشت ؟

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با رییس سازمان محیط زیست کشور و اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم سبز گفت: مساله محیط زیست از سطح رسمی عبور کرده و به مساله و مطالبه اجتماعی تبدیل شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز 16 خردادماه در این نشست بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای وظایف ذاتی خود آمادگی هرگونه کمک به برگزاری جشنواره فیلم سبز را دارد.

وی با تاکید بر هدف گذاری و جریان سازی در برگزاری این جشنواره ادامه داد: جریان سازی و رسیدن به گفتمان مشترک نیازمند روش علمی است که بخشی از این جریان سازی می‌تواند از طریق سینما به دست آید.

صالحی امیری در عین حال تصریح کرد: در جریان سازی باید از سطح رسمی به غیر رسمی و اجتماعی برسیم و برای رسیدن به این امر نیازمند انجام کارهای جدی هستیم.

وی با تاکید بر اهمیت هدف گذاری گفت: اگر در برگزاری جشنواره فیلم سلامت، هدف‌گذاری برای برجسته سازی محیط زیست در ذهنیت اجتماع مطرح است، هدف والا و ارزنده‌ای است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید افزود: مساله محیط زیست از سطح رسمی عبور کرده و به مسأله و مطالبه اجتماعی تبدیل شده است. این مطالبه در حال تبدیل شدن به خواست عمومی است و از این منظر رابطه‌ای دوسویه بین دولت و جامعه وجود دارد.

او با اشاره به موضوعات برگزاری جشنواره فیلم سبز ادامه داد: در برگزاری این جشنواره تمرکز در موضوع اصلی آن ضروری است.

صالحی امیری با طرح این پرسش که چگونه باید جریان سازی کرد، گفت: باید با زبان نو کار جریان سازی را آغاز کرد. باید از ابزار رسانه در این زمینه بهره برد. امروز با توجه به در اختیار بودن فضای مجازی، می‌توان در جریان سازی موضوعات از این حوزه بهره‌های بسیاری برد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت اقدامات و فعالیت‌های قبل از برگزاری جشنواره تاکید کرد و افزود: مخاطب در فضای مجازی باید به طور مستمر پیام‌هایی در این حوزه دریافت کند تا بتوان در جامعه کنش و واکنش‌های مثبت در زمینه محیط زیست ایجاد کرد. رسانه و نهادهای آموزشی در این فضاسازی نقش موثری دارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر توجه به ضریب نفوذ و سنجش عملکرد در جامعه، ادامه داد: در برگزاری این جشنواره باید روستاها، شهرهای کوچک و استان‌ها را نیز در نظر گرفت.

تاثیرگذاری جشنواره فیلم سبز در حساسیت افکار عمومی نسبت به محیط زیست

رییس سازمان محیط زیست کشور نیز در این نشست بیان کرد: جشنواره فیلم سبز از نظر فرهنگی نقش موثری در جهت تنویر افکار عمومی و آگاه سازی و ایجاد حساسیت در میان مردم نسبت به محیط زیست داشته و این اتفاق ارزنده‌ای است.

 معصومه ابتکار افزود: پنجمین جشنواره فیلم سبز سال گذشته با تلاش اعضای شورای سیاستگذاری و هنرمندان به صورت فداکارانه برگزار شد، زیرا این جشنواره رو به فراموشی بود.

وی افزود: این جشنواره اقدامی ارزنده است که از سوی سینماگران نیز مورد استقبال قرار گرفت و سال گذشته هزار و ٢٠٠ فیلم به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و کیفیت فیلم‌ها به زعم بسیاری از ناظران از کیفیت خوبی برخوردار بود.

وی با اشاره به ویژگی‌های پنجمین دوره برگزاری این جشنواره در سال گذشته ادامه داد: برگزاری این جشنواره به طور همزمان در ٦٠ نقطه کشور از اقدامات ارزنده‌ای بود که به صورت کاملا مردمی صورت گرفت.

رییس سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه سینما نقش بسزایی در تغییر نگرش، سبک زندگی و رفتار افراد دارد، بیان کرد: امیدوارم با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانیم ششمین دوره این جشنواره را قوی‌تر و با ابعاد گسترده‌تری نسبت به گذشته برگزار کنیم. این جشنواره در زمره یکی از جشنواره‌های قابل توجه بین المللی قرار گرفته و با برگزاری ششمین دوره کاستی‌های آن تکمیل خواهد شد.

در ادامه این نشست فرهاد توحیدی دبیر اجرایی ششمین جشنواره فیلم سبز گفت: این جشنواره از ٣١ تیر ماه تا ٦ مرداد ماه به صورت بین المللی برگزار می شود.

او اعلام کرد: ششمین جشنواره فیلم سبز در بخش‌های فیلم بلند داستانی، فیلم کوتاه دستانی، فیلم کوتاه و بلند مستند ، انیمیشن و تجربی برگزار خواهد شد. این جشنواره در سال گذشته دارای ٧٠ پرده بود و امسال این تعداد به ١٠٠ پرده افزایش یافته است.

در این نشست محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی، سمعی و بصری، علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اصغر کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع، حجت الله ایوبی مشاور ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهرداد آگاهی رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امین عارف نیا مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی و اعضای شورای سیاستگذاری ششمین جشنواره فیلم سلامت حضور داشتند و به ارایه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.-ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر