کد خبر: 22775
A

سی‌ان‌ان: روسیه پشت حمله هکری به خبرگزاری قطر است

بازرسان‌ آمریکایی مدعی شدند هکرهای روسیه در هک خبرگزاری رسمی قطر موسوم به "QNA" و انتشار اخبار نادرست در وبسایت این خبرگزاری که به بروز بحران میان دوحه و ریاض شد دست داشتند.

سی‌ان‌ان: روسیه پشت حمله هکری به خبرگزاری قطر است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ شبکه سی.ان.ان به نقل از محققان اداره تحقیقات فدرال آمریکا(اف.بی.آی) گزارش داد که هکرهای روسی در این هک که اخیرا رخ داده، دست داشته‌اند.

این محققان معتقدند هدف روسیه از این اقدام ایجاد تنش در روابط آمریکا با همپیمانانش بوده است.

اف.بی.آی اخیرا یک تیم تحقیقاتی به دوحه، پایتخت قطر اعزام کرد تا به مقام‌های این کشور در بررسی جزئیات این اتفاق کمک کنند.

محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر به سی.ان.ان گفت که هک خبرگزاری این کشور از سوی اف.بی.آی تایید شده است.

وی ادامه داد: آنچه که تاکنون به عنوان یک اتهام مطرح شده براساس اطلاعاتی نادرست است و ما فکر می‌کنیم که دلیل بحران موجود میان قطر و کشورهای همسایه هم اطلاعات غلط است. اخبار نادرست و جعلی منتشر شده در آژانس خبری دولتی قطر از سوی اف.بی.آی تایید شده است.

اگرچه اداره تحقیقات فدرال آمریکا هنوز درباره تحقیقاتش گزارشی منتشر نکرده اما سخنگوی سفارت قطر در واشنگتن به سی.ان.ان گفت که دوحه با همکاری اف.بی.آی به زودی نتایج را منتشر می‌کند.

اخیرا قطر تحقیقاتی را درباره یک نقض امنیتی غیرمنتظره انجام داد و "هکرهای بی‌شرم" را مسئول انتشار اخبار جعلی اعلام کرد که همین اخبار باعث ایجاد تنش میان روابط بین این کشور با کشورهای همسایه شده است.

تحقیقات اف.بی.آی در زمانی صورت گرفته که عربستان، مصر، امارات و برخی دیگر از کشورهای عربی روابط دیپلماتیک خود را با قطر به دلیل انتشار این اخبار قطع کرده‌اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر