کد خبر: 22788
A

واکنش‌های توئیتری مسئولان و فعالان سیاسی به حادثه تروریستی صبح امروز تهران

مسئولان و فعالان سیاسی به عملیات‌های تروریستی صبح امروز تهران واکنش نشان داده و خواستار حفظ وحدت و همدلی میان مردم شدند.

واکنش‌های توئیتری مسئولان و فعالان سیاسی به حادثه تروریستی صبح امروز تهران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، صبح امروز تروریست‌ها در حرم امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی دو عملیات جداگانه اما همزمان انجام دادند که منجر به شهادت حداقل ۱۲ نفر و مجروح شدن ۴۲ نفر از هم‌وطنان شد.

با اتمام عملیات تروریستی، برخی از مسئولان و فعالان سیاسی در شبکه‌های اجتماعی و توئیتر خود نسبت به این حادثه واکنش نشان دادند.

 عبدالله‌ رمضان‌زاده از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب در این ارتباط با توئیتر خود نوشت: «این حرکات تروریزم کور است. همه  در کنار نیروهای امنیتی هستیم».

حمید ابوطالبی معاون سیاسی نهاد ریاست جمهوری نیز در توئیتر خود نوشت: «اقدام تروریستی تهران اگر در اروپا و یا هر جای دیگری رخ می‌داد، تلفات بسیاری در برداشت؛ درود بر اقتدار و صلابت نیروهای سپاهی، بسیجی، انتظامی و امنیتی ایران؛

جهان باید نشان دهد تروریسم محکوم است و تهران و پاریس و لندن،و یا شرق و غرب نمی‌شناسد؛ و برای مبارزه با آن باید استوارتر، منسجم‌تر و یکپارچه‌تر حرکت کنیم».

عطاءالله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت اصلاحات نیز در توئیتر خود نوشت: « ادامه کار مجلس برغم حمله تروریستى، برگى  زرین در کارنامه مجلس و مدیریت مجلس است، مثل انفجار در نماز جمعه تهران که صداى امام جمعه حتا نلرزید!

در فاجعه تروریستى ٧ تبر، ٢٧ نماینده شهید شدند، اما مجلس تعطیل نشد, نمایندگان مجروح با عصا و واکر و برانکارد به مجلس آمدند و جلسه رسمى شد.

سرعت عمل نیروهاى سپاهى وامنیتى و انتظامى در سرکوب ترور، تحسین برانگیز و موجب شادمانى همه مردم است. تحلیل جزئیات حادثه هم ضرورى ست.»

آذر منصوری عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت هم در توئیتر خود نوشت: «در این شرایط پرالتهاب باید به هشدارهای  امنیتی توجه داشت. مردم اجازه دهند نیروهای امنیتی و انتظامى به وظایف خودعمل کنند.

نقش صدا و سیما در دادن اطلاعات دقیق و صحیح به مردم و نیز حفظ آرامش در جامعه در چنین شرایطی بسیارمهم است.

چو ایران نباشد تن من مباد /بدین بودم و بر زنده یک تن مباد. همه با همیم».

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز نوشت: « این ماجرا تمام می‌شود. خونسردی خود را حفظ کنید.  عوامل حادثه به زودی معرفی می‌شوند.

عذابی سخت در انتظار سران تروریست‌ها خواهد بود. قصاصِ ما سخت و به یاد ماندنی است.»

 سیدعباس صالحی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در توئیتر خود نوشت: « جامعه ایرانی، تجربه گذار از تروریسم  کور را داشته است. ایران، متحدتر می‌شود.»

حجت‌الاسلام محمدعلی ابطحی معاون پارلمانی رییس دولت اصلاحات هم در توئیتر خود نوشت: «تنها، محکوم کردن  یکپارچه حملات تروریستی داعش در تهران، از سوی همه ایرانیان وهمه جناح ها، راه را بر تکرار آن می بندد. تروریست جناح نمی شناسد».

 محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید مجلس نیز در توئیتر خود نوشت: « با وحدت و همدلی در داخل کشور و هوشیاری  نهادهای امنیتی و نظامی اجازه ماجراجویی به تروریست‌ها را نمی‌دهیم».

حسام‌الدین آشنا مشاور رییس‌جمهور هم در توئیتر خود نوشت: « تروریست‌ها حرم بنیان گذار نظام و قلب تپنده مردمسالاری دینی را هدف گرفتند. گفتمان ضد انتخاباتی یک تله تروریستی است وارد بازی آنها نشویم.»

مصطفی تاج‌زاده معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات نیز در توئیتر خود نوشت: «ایرانیان مانندهمه‌ی ملت‌های زنده‌ی دنیادر انتخابات با یکدیگربه‌ رقابت می‌پردازند و در عین حال در برابر تروریست‌ها یکپارچه می‌ایستند. اتحاد ایران».

شمس‌ الواعظین فعال رسانه‌ای نیز در توئیتر نوشت: « اتحاد و مقاومت تنها راه پیش روی ماست. »

 

ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر