کد خبر: 22825
A

پس پرده فیلمی که از تروریست ها در ساختمان مجلس باقی مانده، چه واقعیتی هست؟

ساعاتی بعد از حمله تروریستی 17 خرداد 96 تهران، پایگاه «اعماق» وابسته به داعش یک ویدئوی کوتاه را از درون ساختمان پارلمان ایران منتشر کرد.

پس پرده فیلمی که از تروریست ها در ساختمان مجلس باقی مانده، چه واقعیتی هست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، روزنامه وقایع اتفاقیه نوشت: در این فیلم، تروریست دوم ضمن شلیک، می‌گوید: «اتظنون انا سنرحل؟ اتخالون انا سننتهی؟ اننا باقون باذن الله عز و جل.»
آنچه تروریست مسلح بر زبان آورده، جمله‌ای معروف از ابومحمد عدنانی از رهبران داعش است که می‌گوید: 
«أتظنون أنا سنرحل؟ أتخالون أنا سننتهی؟ أتحسبون أنا سنکل أو نمل؟ کلا إننا باقون بإذن الله إلى قیام الساعه ولیقاتلنّ آخرنا الدجال.»
ترجمه: آیا گمان می‌کنید ما رفتنی هستیم؟ آیا می‌پندارید ما پایان‌یافتنی هستیم؟ هرگز. ما به اذن الله تا قیام قیامت پایداریم و آخرین نفر از ما در نبرد آخرالزمان، دجال را خواهد کشت. 
تحلیل روانکاوانه سخنان این تروریست نشان می‌دهد که اولا اعضای داعش به افول روزافزون گروه خود پی برده و زوال خود را دریافته‌اند و با خلق عبارات احساسی درحال روحیه‌بخشی به خود هستند. 
ثانیا خبرهای چند ماه پیش مبنی‌بر هلاکت شیخ عدنانی به احتمال زیاد درست بوده است و ازاین‌رو، اعضای داعش خود را ملزم به زنده‌کردن یاد او دانسته‌اند. 
شیخ عدنانی کیست؟ ابومحمد عدنانی (طه صبحی فلاحه) ‎سخنگوی رسمی و یکی از رهبران ارشد داعش بوده که در ماه‌های اخیر اخباری مبنی‌بر هلاکت وی منتشر شده است. پیشتر، از وی به‌عنوان رهبر گروه در سوریه و رئیس عملیات خارجی آن یاد می‌شد. 
او پس از ابوبکر بغدادی، دومین رهبر ارشد به شمار می‌رفت. عدنانی قبل از عضویت در داعش برای سازمان القاعده در عراق فعالیت می‌کرد و طی سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ در زندان‌های عراق زندانی بود. در آگوست ۲۰۱۶ منابع نزدیک به داعش از کشته‌شدن عدنانی خبر دادند و ویدئوی اخیر نیز می‌تواند قرینه‌ای مؤید هلاکت وی باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر