کد خبر: 22850
A
دیده بان ایران رفتار سیاسی جریان اصول گرا پس از حوادث تروریستی را بررسی می کند:

لاشخوران سیاسی چهارشنبه سیاه تهران / مدعیان اصول گرایی برجام، روحانی و رای دهندگان به روحانی را مقصر دانستند

هر چند اخبار "چهارشنبه سیاه تهران" موضوع داغ رسانه ها و فضای مجازی شد. اما جریان های سیاسی ظهور چهل دزد بغداد در تهران بهره برداری سیاسی را دردستور کار خود قرار دادند. تا پیش از این در همه جای دنیا عملیات تروریستی همدلی و همراهی تمام اقشار یک ملت و جهانیان را در پی داشت؛ اما حوادث تروریستی تهران دستمایه کسانی شد که می خواستند انتقام شکست 29 اردیبهشت را از کسانی بگیرند در پیدایش این وقایع ناگوار نقشی نداشتند. همان ها که در فاجعه پلاسکو چشم ها را بر عاملان و اهمال کنندگان بستند و منتقدان را "لاشخور سیاسی " خطاب کردند. اکنون در پی بهره برداری از حوادث تروریستی هستند و بر کرسی قضاوت نشسته؛ مذاکره کنندگان هسته ای، حسن روحانی و مردمی که او را برگزیده اند متهم به اهمال می کنند!

لاشخوران سیاسی چهارشنبه سیاه تهران / مدعیان اصول گرایی برجام، روحانی و رای دهندگان به روحانی را مقصر  دانستند

دیده بان ایران- سعید سیف: از زیر زمین سر درآوردند مانند "چهل دزد بغداد" در داستان معروف هزار و یک شب! در در داستان کودکی مردم خاورمیانه علی بابا و چهل دزد بغداد آمده است چهل دزد بغداد با خواندن "ورد مخصوصی" درب غار را باز می کردند و حتی از زیر زمین بیرون می آمدند.

 چهار سال پیش این اتفاق در سرزمین هزار و یک شب  اتفاق افتاد مردم خاورمیانه داستان های کودکی خود را با رنگی از واقعیت دیدند. چهل دزد بغداد قرن بیست و یکم بعد از بیرون آمدن از زیر زمین فریاد می زدند" آمده ایم که بمانیم!" هر در سرزمین شام و عراق عملی نشد.  

اما درست چهار سال بعد در تهران کمی دورتر از سرزمین داستان های هزار و یک شب از زیر زمین سر برآوردند و در راهروهای قوه مقننه همان فریاد را زدند  "آمده ایم که بمانیم"  هر چند چهار ساعت بیشتر در پارلمان باقی نماندند. اما اخبارشان فضای مجازی را پر کرد. در اخبار آمده است که روای داستان چهل دزد بغداد در قرن سوم هجری شهرزاد قصه گو بود.  اما این بار مخالفان روحانی سعی کردند روای داستان چهارشنبه سیاه تهران باشند بر موج اخبار و حوادث سوار شوند روحانی، حامیان و برجام را هدف تیغ تیز انتقادهای خود قرار دهند.

چهارشنبه سیاه اخلاق اصول گرایان

هر چند اخبار "چهارشنبه سیاه تهران" موضوع داغ رسانه ها و فضای مجازی شد. اما جریان های سیاسی ظهور چهل دزد بغداد در تهران بهره برداری سیاسی  را  دردستور کار خود قرار دادند. تا پیش از این در همه جای دنیا عملیات تروریستی همدلی و همراهی تمام اقشار یک ملت و جهانیان را در پی داشت؛ اما حوادث تروریستی تهران دستمایه کسانی شد که می خواستند انتقام شکست 29 اردیبهشت را از کسانی بگیرند در پیدایش این وقایع ناگوار نقشی نداشتند. همان ها که در فاجعه پلاسکو چشم ها را بر  عاملان و اهمال کنندگان بستند و منتقدان را "لاشخور سیاسی " خطاب کردند. اکنون در پی بهره برداری از حوادث تروریستی هستند و بر کرسی قضاوت نشسته؛ مذاکره کنندگان هسته ای، حسن روحانی و مردمی که او را برگزیده اند متهم به اهمال می کنند!

غافل از آنکه حادثه غمبار پلاسکو حاصل یک اهمال مدیریتی کاملا قابل پیشگیری و حادثه تروریستی روز چهارشنبه یک موضوع امنیتی است. از منتقدان دولت روحانی باید پرسید که حسن روحانی یا کسانی که به او رای داده اند چگونه باید مانع ورود تررویست ها به ساختمان مجلس می شدند؟

از احمد توکلی تا الیاس نادران!

 

"روحانی، حامیان روحانی و برجام مقصر هستند" واکنش های انتقام جویانه بازندگان انتخابات 29 اردیبهشت  به حوادث تروریستی تهران بود. در همان دقایق ابتدایی حمله داعش به شهروندان ایرانی؛  واکنش های "بدون توضیح" و "احساسی" که تعجب کاربران فضای مجازی را بر انگیخت توکلی با نیش و کنایه به کرباسچی پرداخت و نادران، حسن روحانی را هدف سخنان تند و تیز خود قرار داد. بدون آنکه حرفی از همدلی و همرنگی میان ملت زده باشند.

خط دهی برای انتقام گیری!

به نظر می رسد در نطق ها، بیانیه ها و خط دهی های سیاسی یک جناح خاص بهره برداری سیاسی از حوادث "چهارشنبه سیاه تهران" تعریف شده است. این جملات که در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود. "  اگر مدافعان حرف نبودند تهران در دست داعش بود ..." اگر برجام را اجرا نمی کردید " ... اگر حسن روحانی رئیس جمهور نمی شد ... " رسانه های همچون کیهان اتفاقات چهارشنبه مجلس را دستمایه حمله معمول خود به توافق هسته ای ایران و غرب قرار دادند و تیتری عجیب پیروزی حسن روحانی به حادثه تروریستی تهران گره زدند. و پس از وقوع حادثه تروریستی روز چهارشنبه در تهران که داخل مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی (ره) روی‌داده بود برخی از اصولگرایان شادی را آغاز کردند و یا برقراری امنیت در کشور را توسط دولت را زیر سؤال بردند یا جناح مخالف خود را بر پایه موضوعات انتخاباتی هدف انتقادات خود قرار دادند. درحالی‌که در تمام دنیا پس از پیش آمدن چنین اتفاقاتی وحدت و انسجام بین مردم پیش می‌آید در ظاهر تندروهایی که موفق نشدند در انتخابات اخیر ریاست جمهوری نتیجه را به نفع خود پیش ببرند، تلاش می‌کنند تا از این نمد برای خود کلاهی درست کنند.

 

نمونه‌هایی از این توییت‌ها عبارت بود از «... خوش‌بینانه و ساده‌لوحانه چشم به این قبیل حوادث بسته و به کنسرت و پارتی و... رأی دادند» «به نظرم مبارزه با اینها حماقته چون بیست سال دیگه یکی مث روحانی پیدا میشه و بهت میگه چرا اعدام کردی! بذارید آزاد باشن» «مثل اینکه یواش یواش آفتاب برجام داره میره و سایه جنگ داره میاد» «برجام سایه جنگ را از سر ملت ایران دور کرد، جالب‌ترین طنز» در شبکه‌های تلگرامی هم، پست‌های زیادی با همین مضامین دست به دست شد.

 

حجت‌الاسلام فاطمی، عضو کمیته پیگیری مطالبات رهبری در مراسم اربعین گفته است «بارها مطرح کرده بودم برجام کشور را به سمت جنگ نزدیک می‌کند و این ره ابتدایی ماجرا است.» عبدالله گنجی، سردبیر روزنامه جوان نیزدرحساب کاربری توئیترخود نوشته «حفره امنیتی امروز احتمالاً بی‌تأثیر از انتخابات و پیامدهای پس‌ازآن نیست.» یا صادق نیکو، یکی از فعالان اصولگرا در شبکه‌های اجتماعی نیز به این مسئله چنین پرداخته که «به نظرم مبارزه با این‌ها حماقتِ چون بیست سال دیگر یک مثل روحانی پیدا میشه و بهت میگه چرا اعدام کردی؟ یا اینکه «روحانی را بفرستید با تیراندازها مذاکره کند» و جملاتی ازاین‌دست که نه‌تنها نشان از همدردی با مردم را به دنبال ندارد، بلکه حکایت از بغض و کینه نسبت به آنان را نشان می‌دهد.

نمونه‌هایی از این توییت‌ها عبارت بود از «... خوش‌بینانه و ساده‌لوحانه چشم به این قبیل حوادث بسته و به کنسرت و پارتی و... رأی دادند» «به نظرم مبارزه با اینها حماقته چون بیست سال دیگه یکی مث روحانی پیدا میشه و بهت میگه چرا اعدام کردی! بذارید آزاد باشن» «مثل اینکه یواش یواش آفتاب برجام داره میره و سایه جنگ داره میاد» «برجام سایه جنگ را از سر ملت ایران دور کرد، جالب‌ترین طنز» در شبکه‌های تلگرامی هم، پست‌های زیادی با همین مضامین دست به دست شد.

در کانال روشنگری، آمده بود: «چرا با تروریست‌ها با خشونت رفتار می‌کنید؟ چرا کشت‌وکشتار؟ مگه نمی‌دونید حاج آقا گفتن دنیای فردا دنیای موشک نیست و دنیای گفتمان است. یکی از شاگردان حاج آقا را بفرستین مسائل را با گفتمان حل کنند خب»

حامیان احمدی‌نژاد هم در یکی از کانال‌های تلگرامی خود نوشته بودند: «وقتی از مزرهای اسرائیل بیاییم بنشینیم توی تهران، معلومه باید با اسرائیل در داخل صحن مجلس شورای اسلامی درگیر بشیم». یا «یه دفعه این تروریست‌ها رو گرفتید یه وقت اعدامشون نکنیدا!، فردا روزی یه عده جاهل میان بهتون برچسب قاتل رو می‌زنن مثل اعدام منافقین دهه ٦٠» یا «اگر آنها نبودند داعش درحال‌حاضر دختران سبز و بنفش را برای جهاد نکاح به سوریه و عراق و لیبی برده بود» برخی حتی تا خائن‌شمردن حسن روحانی پیش رفتند و نوشتند «مگه نگفت من نیام جنگ میشه؟» یا «آفتاب برجام ٢٠ دقیقه‌ای در مجلس طلوع کرد، همان جایی که حالا سایه جنگ افتاده».

محسن رضایی توییت کرده بود که «عذابی سخت در انتظار سران تروریست‌ها خواهد بود. قصاصِ ما سخت و به‌یادماندنی است». در کامنت‌های زیر توییت او آمده بود: «حاجی منتظر انتقام سخت هستیم. از دستگاه دیپلماسی که بخاری بلند نمیشه...». «اینم از دولت سازش و مذاکره، حالا برن دنبال این تروریستا ببینم چطوری امنیت به کشور برمی‌گردونن، فقط مواظب باشیم اینارو اعدام نکنن بعدا بشن شهید»

حمید رسایی، نماینده سابق مجلس و از مخالفان سرسخت دولت روحانی هم در اظهارات عجیبی که دیروز به نقل از یک کانال تلگرامی دیگر در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، آورد: «تروریست‌هایی که آمده‌اند تا به دولتمردان ترسو کمک کنند!. آنچه اکنون در خیابان‌های تهران توسط تروریست‌ها در حال انجام است، چیزی نیست جز زمینه‌سازی روانی در میان مردم برای تحمیل برجام‌های دیگر به نظام اسلامی از سوی دولتمردان ترسو: «الذین قال لهم الناس ان الناس قذ جمعو لک فاخشوهم، آنها کسانی بودند که (بعضی از) مردم (منافق) به آنان گفتند: «مردم {لشکر دشمن} برای شما اجتماع کرده‌اند؛ از آنها بترسید»» (آل عمران: ١٣٧)

الیاس نادران هم در توئیتی نوشت:آقای روحانی اگر تروریست‌ها را می‌گرفتند باید چه می‌کردند که امثال شما بعدها انگی نزنید؟ امیدوارم کشته شدن جنایتکاران فردا سوژه انتخاباتی نشود.

احمد توکلی

بیشترین واکنش را دیروز توییت احمد توکلی به خود جلب کرد. او نوشته بود: «وقتی خبر حمله داعش، این خونریزان متحجر پیرو اسلام آمریکائی را شنیدم، گفتم چشم آقای کرباسچی و مانند او روشن. روح شهدای مدافع حرم شاد».  با این اظهارات باید گفت بازندگان انتخابات مدعیانی هستند که اخلاق را هم  باختند . 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر