کد خبر: 22898
A

آمادگی چین برای ارسال انسان به ماه

چین در حال انجام کارهای مقدماتی در جهت آماده شدن برای ارسال انسان به ماه است.

آمادگی چین برای ارسال انسان به ماه

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از نیویورک پست، رسانه های  دولتی چین خبر از آمادگی این کشور برای ارسال انسان به ماه داده و بیان کردند که این جدیدترین هدف در برنامه اکتشافاتی بلند پروازانه چین است.

چین در سال 2003 ، پس از اتحاد جماهیر شوروی سابق و ایالات متحده سومین کشور شد که با موفقیت و توسط موشک‌های خود توانست انسان را به فضا بفرستد.

این کشور همچنین قصد دارد تا نخستین کاوشگر خود را در سال 2018 به سمت تاریک ماه بفرستد.
 
"یانگ  لیوه "( Yang Liwei )معاون مدیر کل آژانس فضایی سرنشین‌دار چین و اولین چینی که به فضا رفت در  مصاحبه با خبرگزاری دولتی شین هوا اظهار کرد: برای گرفتن تایید رسمی و تامین بودجه در جهت انجام ماموریت سرنشین دار به ماه، راه زیادی باقی نمانده است.

در این مصاحبه به جزئیات دیگری درباره این سفر اشاره نشده اما آمادگی برای چنین سفری قطعا چند سال به طول می‌انجامد.

برنامه فضایی چین از سال 1961 میلادی با پرتاب موشک به فضا آغاز شد و با ساخت ماهواره با کمک شوروی گسترش یافت.

در سال 1970 میلادی چین توانست پنجمین کشوری شود که ماهواره ساخت خود را به فضا می‌فرستد. پس از آن چین برنامه فرستادن انسان به فضا را در دستور کار خود قرار داد و بالاخره در سال 2003 میلادی موفق شد پس از شوروی و آمریکا سومین کشور جهان باشد که انسان را به فضا می‌فرستد.

چین همچنین پیشنهاد همکاری در ایستگاه فضایی جهانی را داد ولی این پیشنهاد با مخالفت آمریکا روبرو شد. به این دلیل چین برنامه ساخت ایستگاه فضایی چینی را در دستور کار خود قرار داده است.-ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر