کد خبر: 22903
A

جزییات شهادت جیمز کومی در کمیته اطلاعات سنای آمریکا

مدیر سابق اف‌بی‌آی برای تشریح وقایع مرتبط با تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و چگونگی اخراج شدنش، در کمیته اطلاعات سنا شهادت داد.

جزییات شهادت جیمز کومی در کمیته اطلاعات سنای آمریکا

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از اسپوتنیک، «جیمز کومی» مدیر سابق اف‌بی‌آی برای تشریح رویداد‌های پیرامون روابط روسیه و نزدیکان «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا و دخالت مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶، مقابل اعضای کمیته اطلاعات مجلس سنا شهادت داد.

این اولین حضور عمومی کومی پس از اخراج شدن توسط ترامپ، در تاریخ نهم ماه مِی است.

کومی شهادت خود در کمیته اطلاعات مجلس سنا را با ابراز نگرانی در رابطه با تغییر ناگهانی بهانه‌های ترامپ برای اخراج وی از مدیریت اف‌بی‌آی، آغاز کرد.

وی افزود: «روند تحقیقات درباره دست داشتن روسیه در انتخابات و ارتباط مسکو با نزدیکان ترامپ باعث شد حکم اخراج من امضا شود.»

مدیر سابق اف‌بی‌آی تاکید کرد هیچکدام از اعضای کابینه و مقام‌های دولتی آمریکا اخراج شدنش را به ترامپ پیشنهاد نداده بودند.

کومی گفت: «ترامپ بارها از عملکرد من تعریف کرده بود. لذا دلیل اخراج شدنم را درک نمی‌کنم.»

وی ادامه داد: «پس از اخراج، دولت تصمیم گرفت من و مهم‌تر از آن، اف‌بی‌آی را به بی‌نظمی متهم کرده و هر دو را بدنام کند. در حالی که تمام این حرف‌ها دروغ بود. اف‌بی‌آی سازمان اطلاعاتی بسیار قوی، صادق و مستقل است که بدون حضور من نیز به کار خود ادامه می‌دهد و به مشکلی بر نمی‌خورد.»

مدیر سابق اف‌بی‌آی اما گفت که هیچکدام از مقام‌های دولتی، نردیکان ترامپ و خود رییس‌جمهوری، توقف تحقیقات در باره سوریه را از وی درخواست نکرده بودند.

وی افزود: «در زمان دیدار با ترامپ در ۶ ژانویه، می‌دانستم باید جزییات جلسه را ضبط کنم، چراکه احتمال می‌دادم ترامپ بعدا در رابطه با مسائل مطرح شده در این دیدار دروغ بگوید. در زمان ریاست‌جمهوری اوباما و جورج بوش پسر، چنین کاری لازم نبود و آنها چنین کاری انجام نمی‌دادند.»

کومی گفت: «ترامپ در دیدار ۶ ژانویه به من گفت در ازای ماندن در جایگاه ریاست اف‌بی‌آی باید به من چیزی بدهی.»

مدیر سابق اف‌بی آی ادامه داد: «فکر می‌کنم تحقیقات در باره دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا، به ترامپ اجازه نمی‌داد به مسائل مربوط به ریاست‌جمهوری بپردازد و روی آنها تمرکز کند، لذا برای توقف این تحقیقات من را اخراج کرد.»

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر