کد خبر: 22922
A

وزارت علوم باید دچار تغییرات اساسی شود/ با تغییر در وزارت کشور مذاکره ملی را می‌توان پیش برد/ یک خانم به عنوان سخنگوی دولت انتخاب شود

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: رئیس جمهوری تغییرات در وزارت خانه ها و استفاده از زنان و جوانان می تواند برنامه های خود را در دولت دوازدهم پیش ببرد.

وزارت علوم باید دچار تغییرات اساسی شود/ با تغییر در وزارت کشور مذاکره ملی را می‌توان پیش برد/ یک خانم به عنوان سخنگوی دولت انتخاب شود

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران ،شهربانو امانی در گفت‌وگو یی، در رابطه با ترکیب دولت دوازدهم گفت: دولت دوازدهم باید دو ویژگی‌ که آقای روحانی در گردهمایی‌های انتخاباتی بیان کردند، داشته باشد؛ نخست، بحث حضور زنان و دیگر جوان‌گرایی.

هیات دولت نباید فقط تابلوی جوان‌گرایی را در سر دربش نصب کند

او با بیان اینکه دولت دوازدهم باید در کارنامه‌اش جوان‌گرایی را ثبت کند، اظهار داشت: هیات دولت نباید فقط تابلوی جوان‌گرایی را در سر دربش نصب کند بلکه باید از جوانان توانمند و خوش‌فکر که تجربه کافی دارند و می‌توانند به روان‌سازی تصمیمات دولت کمک کنند، استفاده نماید.

آواربرداری در دولت یازدهم به سختی اتفاق افتاد

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه آواربرداری در دولت یازدهم به سختی اتفاق افتاد، تصریح کرد: رئیس جمهور باید کسانی را انتخاب کند که پیشران برنامه‌های چهار سال دولت باشند. دولت دوازدهم باید پاسخگویی و تعامل بیشتری داشته باشد. ما باید از جوانان متعهد در وزارتخانه، معاونت‌های ریاست جمهوری و بدنه و مدیریت میانی از حضور زنان و جوانان حداکثر استفاده را داشته باشیم.

امانی تاکید کرد: دولت دوازدهم با مدیریت بهتر از قبل باید ایراداتی که در دولت یازدهم وجود داشت را برطرف کند.

وزارت علوم باید دچار تغییرات اساسی شود

او در پاسخ به این سوال که کدام وزارتخانه‌ها باید دستخوش تغییرات شوند؟ خاطرنشان کرد: معتقدم وزارت علوم باید دچار تغییرات اساسی شود. وزیر علوم کارهای خوبی انجام داده است اما در دولت دوازدهم باید وزیری دیگر جایگزین ایشان شوند. امیدوارم در دولت دوازدهم شاهد باشیم که روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور از مدیریت زنان و جوانان حداکثر استفاده را ببرد.

یک خانم هم می‌تواند وزیر آموزش و پرورش باشد

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی به وزارت آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و ابراز داشت: هرچند وزیر آموزش و پرورش سال گذشته رای اعتماد خود را از مجلس گرفت اما تغییراتی در این وزارتخانه لازم است. من فکر می‌کنم رئیس جمهور نیز بخواهند در آستانه سال تحصیلی جدید وزارتخانه بی‌عیب و نقصی در این رابطه داشته باشند. البته لازم به یادآوری است که یک خانم هم می‌تواند وزیر آموزش و پرورش باشد.

با تغییر در وزارت اقتصاد می‌توان شاهد رونق کسب و کار بود

امانی با اشاره به عملکرد وزارت اقتصاد و دارایی بیان کرد: درست است که وزارت اقتصاد عملکرد قابل قبولی داشته است و در بحث تورم و رکود از آقای طیب‌نیا دفاع کرد اما معتقد هستم رئیس جمهور باید یک جابجایی نیز در این وزارتخانه داشته باشند تا ما شاهد رونق کسب و کار در کشور باشیم.

با تغییر در وزارت کشور مذاکره ملی را می‌توان پیش برد

او با یادآوری عملکرد وزارت کشور در دولت یازدهم عنوان کرد: هرچند انتخابات سالمی برگزار شد اما سه الی چهار میلیون نفر موفق به رای دادن نشدند و این امر را می‌توان به عملکرد ضعیف برخی منصوبین وزارت کشور مرتبط دانست. من فکر می‌کنم اگر تحولاتی در این وزارتخانه صورت بگیرد، مذاکره ملی و برخی از کارهای به زمین‌مانده را می‌توان پیش برد.

زنان و جوانان می‌توانند در وزارت کشور به مطالبات مردم پاسخ دهند

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی افزود: زنان و جوانان می‌توانند در وزارت کشور به مطالبات مردم پاسخ دهند. البته ما در استانداری‌ها و همچنین برخی دیگر از مسئولیت‌ها شاهد حضور زنان بوده‌ایم اما با این وجود، وزارت کشور نیازمند خانه‌تکانی جدید است.

استفاده از زنان در وزارت خارجه بیشتر شود

امانی با بیان اینکه تنها یک سفیر زن در دولت یازدهم وجود دارد، یادآور شد: وزارت امور خارجه با راهبری آقای دکتر ظریف عملکرد قابل قبولی داشته است اما دولت یازدهم حضور زنان را برای نقش‌آفرینی بیشتر در این وزارتخانه مهیا نکرده است. ما به حد کافی نیروی با تجربه در بدنه وزارت امور خارجه داریم و باید از آنها استفاده شود.

یک خانم به عنوان سخنگوی دولت انتخاب شود

او با بیان اینکه بیش از دو سوم وزارتخانه نیروهای تازه نفس را به سرکار بیاورند، گفت: اشخاصی که همدل با دولت نیستند و چوب لای چرخ دولت می‌گذارند باید برکنار شوند. به طور مثال، دفتر رئیس جمهوری باید تغییراتی اساسی در تیم اطلاع‌رسانی انجام دهد و یک خانم را به عنوان سخنگوی دولت انتخاب کند و حتی می‌توان یک زن را مسئول خبرگزاری مهم دولت قرار داد.

این فعال سیاسی ‌اطلاح‌طلب با اشاره به گردهمایی‌های انتخاباتی اظهار داشت: آقای روحانی به خوبی می‌داند زنان هرکجا سخنران مراسم بودند توانستند با تغییر نگرش افراد را به پای صندوق‌های را بیاورند.-ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر