کد خبر: 22942
A
بروجردی در نمازجمعه تهران:

هدف تروریست‌ها صحن مجلس و نمایندگان بودند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که با اقدام به موقع در بستن درب های ورودی صحن، تروریست ها نتوانستند به هدفشان که نمایندگان بود، برسند.

هدف تروریست‌ها صحن مجلس و نمایندگان بودند

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علاء‌الدین بروجردی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: هدف تروریست‌ها صحن مجلس و نمایندگان شما ملت بزرگ ایران بود اما با هوشیاری نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اقدام بهنگام در بستن درب های ورودی آن‌ها به ساختمان مراجعات مردم حمله کردند؛ مردم بی‌گناهی که برای حل مشکلاتشان به مجلس آمده بودند به رگبار بستند و تعدادی به شهادت رسیدند، همچنین تعدادی از کارکنان زحمتکش مجلس نیز در این حادثه شهید شدند.

وی افزود: ما تردیدی نداریم که طراح اصلی این توطئه ها آمریکای جنایت کار است، آمریکا از اینکه در مصاف هسته‌ای با جمهوری اسلامی ایران شکست خورده و امروز از صفر تا صد این دانش در اختیار جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران است عصبانی است. البته ما به دلیل اعتقادمان و فتوای مقام معظم رهبری متعهد هستیم که این دانش در کشور ما کاربرد نظامی نداشته باشد. آمریکا از اینکه ما تنها کشوری هستیم که هیچ گونه مشروعیتی برای رژیم غاصب صهیونیستی قائل نیستیم و معتقدیم همه سرزمین های اشغالی باید آزاد شود از دست ما و ملت ما عصبانی است.

این نماینده مجلس در ادامه یادآور شد: آمریکا از اینکه ما امروز برخلاف دوران جنگ تحمیلی که حتی یک موشک برای دفاع از کشور را نداشتیم و امروز با همت فرزندان دلاور ملت جزو چند کشور قدرتمند سازنده موشک هستیم، عصبانی است و توطئه می‌کند؛ آمریکا از اینکه ما توطئه های شوم آن‌ها در عراق و سوریه را خنثی می‌کنیم و نیروهای مستشاری ما به دعوت دولت های این دو کشور در آنجا حضور دارند و توطئه های آمریکا را نقش بر آب می‌کنند عصبانی است.

وی همچنین گفت:‌آمریکا از اینکه مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه ای با صراحت و شجاعت اعلام فرمودند ما به هر کشو ر و گروهی که علیه رژیم صهیونیستی بجنگد کمک می‌کنیم و سلاح می دهیم عصبانی است و ما در پاسخ به آمریکا می گوییم که آمریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد:‌ اینگونه حرکت های بچگانه و حقیر شجاعت نیست. اینکه شما دربرابر مردم بی دفاع و بی سلاح مسلسل به دست بگیرید و به آن‌ها  حمله کنید هیچ گونه تاثیری در اراده پولادین ملت بزرگ ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی نخواهد گذاشت و ما به فضل الهی این راه نورانی را با صلابت و اقتدار ادامه خواهیم داد.

بروجردی درباره علت حضور طولانی مدت تروریست ها در ساختمان مراجعات مردمی ، نمایندگان گفت:‌ دلیلش حفظ جان ده ها کارمندی بود که در اتاق ها حضور داشتند. باید به دقت عمل می شد به همین دلیل قدری زمان برد اما به فضل الهی هر سه تروریست ها به درک واصل شدند و این پیام ملت ما و شما نمازگزاران عزیز به آمریکا است که آمریکا بداند این ملت بزرگ با این حرکت های کودکانه مسیر الهی و نورانی خود را به هیچ وجه تغییر نخواهد داد.

وی تاکید کرد : ما به فضل الهی این مسیر را ادامه خواهیم داد؛  حضور ما در خارج از مرزها نشان از اقتدار ماست، ولایت ما و این نظام منحصر به فرد در جهان اسلام و اقتدار این ملت همه نشاندهنده موفقیت های این ملت بزرگ است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان ضمن تسلیت به خانواده های شهدای حوادث تروریستی روز چهارشنبه تهران گفت:‌ بدون شک شهدای ما میهمان خوان گسترده ضیافت الهی در این ماه مبارک رمضان هستند. روحشان شاد.-ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر