کد خبر: 22977
A
با اشاره به حوادث تروریستی اخیر

مولانا عبدالحمید: نخبگان جهان اسلام برای پیشگیری از حوادث تروریستی «راهکار» ‌ارائه دهند

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در فرازی از سخنانش در مراسم امروز نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان با اشاره به حملات تروریستی تهران و سایر حوادث مشابه، از سران کشورهای اسلامی و نخبگان جهان اسلام خواست برای پیشگیری از چنین حوادثی «چاره‌اندیشی» کرده و «راهکار» ارائه دهند.

مولانا عبدالحمید: نخبگان جهان اسلام برای پیشگیری از حوادث تروریستی «راهکار» ‌ارائه دهند

به گزارش  پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران، مولانا عبدالحمید  ضمن محکوم کردن حملات تروریستی تهران، اظهار داشت: حمله به مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه در مرکز کشور و در قوه مقننه صورت گرفت در نوع خودش تکان‌دهنده بود که دنیا را تکان داد. اگرچه ملت ایران ملت جسور و دلیری است و مشابه این حوادث را بارها تجربه کرده است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: چیزی که بیش از هر چیز جای تاسف دارد اکثر قربانیان و زخمی‌های این حادثه مراجعه‌کنندگان به نمایندگان مجلس بودند که در حالت روزه کشته شدند. کشتن انسان‌های بی‌گناه و روزه‌دار عمل بسیار شنیع و زشتی است. یکی از سران کشورهای غربی با طعنه خطاب به مسلمانان گفته بود: شما به‌جای اینکه خود را از خوردن و نوشیدن باز می‌دارید، بهتر است دست از آدم‌کشی بردارید. اگرچه خود قدرت‌های غربی با انداختن بمب‌های چند تُنی بر سر مسلمانان دست به آدم‌کشی‌های وسیع می‌زنند، اما این جمله قابل تأمل است.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه بر لزوم «بیداری» و «ارائه راهکار برای حل بحران‌های موجود» تاکید کرد و گفت: حمله به مجلس شورای اسلامی و انفجار اخیر در کابل که ده‌ها کشته برجا گذاشت و دنیا را تکان داد و حوادث و اتفاقات مشابه در واقع این هشدار را به مسلمانان می‌دهند که در قبال اوضاع جهان بی‌تفاوت نباشند؛ مسلمانان نباید فقط به محکوم کردن این حوادث اکتفا نمایند، بلکه باید بیدار باشند و برای پیشگیری و حل این مشکلات و بحران‌ها فکر کنند و راه حل ارائه دهند.
وی خاطرنشان کرد: سران کشورهای اسلامی و سایر صاحب‌نظران و نخبگان در جهان اسلام باید برای حل بحران در عراق، سوریه، افغانستان، فلسطین، یمن، لیبی و سایر کشورهای بحران‌زده طرح و راهکار ارائه دهند تا بحران در این کشورها خاتمه حاصل کرده و ملت‌ها کنار یکدیگر قرار گیرند.

مولانا عبدالحمید «خروج قدرت‌های بیگانه از کشورها اسلامی» را در حل بحران خاورمیانه مفید و مؤثر دانست و تصریح کرد: حضور قدرت‌های منطقه در افغانستان و عراق نه‌تنها سبب برقراری امنیت در این کشورها نشد، بلکه ناامنی و بحران را افزایش داد. آمریکا با ادعای نابودی دیکتاتوری به عراق حمله کرد. روسیه، آمریکا و سایر قدرت‌ها سبب گسترش ناامنی و افراط‌گرایی در منطقه شده‌اند.
خطیب جمعه اهل‌سنت زاهدان تاکید کرد: این قدرت‌ها برای برقراری امنیت نیامده‌اند، بلکه آتش جنگ و ناامنی را در جهان اسلام شعله‌ور کردند و هنوز هم شعله‌های این آتش زبانه می‌کشد. اگر این قدرت‌ها پای خود را از کشورهای اسلامی بردارند و از خاورمیانه عقب‌نشینی کنند مسلمانان با یکدیگر کنار می‌آیند، زیرا حمایت‌های نابه جای همین قدرت‌ها از گروه‌های مورد نظر خودشان سبب شده است مسلمانان نتوانند کنار یکدیگر قرار گیرند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: افراط‌گرایی و تندروی که به جهان اسلام ضربه زده است، نتیجه زورگویی قدرت‌ها، تن ندادن به عدالت و عدم آسیب‌شناسی بحران‌ها و برخورد نادرست با مسائل است.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان تاکید کرد: سازمان ملل نه‌تنها مشکلات جهان اسلام را حل نکرده، بلکه بر پیچیدگی مشکلات افزوده است. شورای امنیت نیز سبب افزایش ناامنی در جهان شده است. لذا این سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی از کشورهای اسلامی فاصله بگیرند تا مسلمانان بهتر و راحت‌تر بتوانند مشکلات‌شان را حل کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر