کد خبر: 22985
A

مذاکرات مخفیانه روسیه و آمریکا برای ایجاد مناطق کاهش تنش در جنوب غرب سوریه

منابع غربی روز جمعه مدعی شده‌اند مقام‌های روسیه و آمریکا مذاکراتی مخفیانه درباره ایجاد مناطق کاهش تنش در نواحی جنوب غربی سوریه انجام داده‌اند.

مذاکرات مخفیانه روسیه و آمریکا برای ایجاد مناطق کاهش تنش در جنوب غرب سوریه

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ دیپلمات‌های عربی و مقام‌های منطقه ادعا کرده‌اند آمریکا و روسیه در حال برگزاری گفت‌وگوهایی مخفیانه برای ایجاد یک منطقه کاهش تنش در جنوب غرب سوریه هستند. 

خبرگزاری رویترز ضمن گزارش این خبر افزود این تلاش ممکن است با مخالفت جدی ایران رو به رو شود. 

مطابق این ادعا نمایندگان ویژه روسیه و آمریکا در امور سوریه (آلکساندر لاورنتیوف و مایکل راتنی) و مقام‌های دیگر دو کشور ظرف دو هفته گذشته دست‌کم دو بار در پایتخت اردن با یکدیگر دیدار کرده‌اند. انتظار می‌رود این مقام‌ها به زودی با یکدیگر دیدار کنند.

این گفت‌وگوها مذاکراتی مقدماتی برای تعیین خطوط مرزی مربوط به منطقه کاهش تنش در استان درعا واقع در مرز با اردن و قنیطره، در مرز بلندی‌های جولان هستند.

ایران، روسیه و ترکیه در ماه مه در آستانه، پایتخت قزاقستان به توافقی برای ایجاد چهار منطقه کاهش تنش در سوریه دست پیدا کردند. 

به نوشته رویتذز واشنگتن که به مذاکرات آستانه به دیده شک نگاه می‌کند خواستار رسیدن به تفاهمی دو جانبه با مسکو در منطقه‌ای است که برای ایالات متحده و متحدانش یعنی اردن و اسرائیل حائز اهمیت راهبردی است. 

یک دیپلمات ارشد گفت: «آمریکایی‌ها در حال گفت‌وگو با روس‌ها و پیشنهاد یک منطقه کاهش تنش خارج از فرایند آستانه، بدون ایران و نائبان این کشور هستند.»

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر