کد خبر: 22998
A

عباس عبدی: عملیات داعش در تهران، برای روحیه دادن به اعضای این گروه بود

عباس عبدی با توجه به عملیات داعش در تهران نوشت: این پرسش مطرح است که آیا احتمال تداوم این جنایات وجود دارد یا خیر؟

عباس عبدی: عملیات داعش در تهران، برای روحیه دادن به اعضای این گروه بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، هرچند احتمالات را نمی‌توان صفر دانست، ولی گمان می‌رود که نیروهای مذکور نهایت امکانات داعش برای عملیات در ایران و در این سطح و در این مرحله بوده است. اگر آنان ظرفیت و توان بیشتری داشتند خیلی پیش از این اقدام می‌کردند. حتی این نیروها در داخل ایران سازماندهی نشده بودند، بلکه در نهایت ایرانیانی بودند که از آن طرف مرزها وارد کشور شدند. چنین کاری را راحت‌تر می‌توان کنترل کرد تا افرادی که در داخل کشور وارد این نوع از فعالیت‌ها شوند.

بنابراین اگرچه نمی‌توان احتمال رخدادهای مشابه را در آینده به کلی نادیده گرفت، ولی زیاد بودن احتمال و نیز تداوم آن بسیار بعید است. این رویداد را می‌توان اقدامی جهت تقویت روحی و روانی داعش دانست زیرا آنان همیشه با این پرسش مواجه بودند که چگونه در پاریس و لندن و... می‌توانند عملیات انجام دهند ولی در ایران خیر؟

اگر با این تحلیل موافق باشیم می‌توانیم نتیجه بگیریم که جای نگرانی نیست و نباید دچار ترس و تشویش شد. نیازی هم به مقابله فراتر از آنچه رخ داده نیست. کافی است قدری بر هوشیاری و ضوابط امنیتی افزود. اگر این تحلیل نادرست باشد، دیر یا زود روشن می‌شود و زمان برای اصلاح راهبرد و تاکتیک‌ها در اختیار است. گمان نکنیم با پیچیده کردن واقعیت و به قول معروف آسمان و ریسمان را به هم بافتن می‌توانیم گره‌ای را باز کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر