کد خبر: 23089
A

جمنا، گزینه‌ای را برای وزارت به روحانی پیشنهاد می‌دهد؟/ آل‌اسحاق: وزرا نباید صفر کیلومتر باشند

آل اسحاق: قطعا این رویکرد که جمنا میخواهد قطب مقابل دولت تعریف کند، وجود ندارد. چون دوقطبی کردن فضای کشور اصلا ملاک کار جمنا نیست.

جمنا، گزینه‌ای را برای وزارت به روحانی پیشنهاد می‌دهد؟/ آل‌اسحاق: وزرا نباید صفر کیلومتر باشند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ نامه نیوز نوشت: عضو هیات موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب تاکید دارد الان که در وضعیت بحران اقتصادی قرار داریم همه باید دست به دست هم دهند تا بحران و مشکلات اقتصادی حل شود.

یحیی آل‌اسحاق در خصوص چینش کابینه دوازدهم اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری با مشارکت 74 درصد مردم برگزار شد و رئیس جمهور با یک توان و اقتدار خوبی می تواند به اداره امور داخلی و خارجی کشور بپردازد. برای چینش کابینه دو ملاحظه جدی وجود دارد. نخست آنکه رویکردهای مختلف اقتصادی دولت دوازدهم نسبت به رویکردهای دولت یازدهم با توجه به مطالبات مردمی و شرایط داخلی و خارجی باید فرق کند. البته باید تبیین و ترسیم این رویکردها متناسب با شرایط زمانی باشد، ضمن آنکه اعضای کابینه هماهنگ و واحد در اجرای این رویکردها عمل کنند و این طور نشود که هر چرخ این ماشین به یک طرف برود. ملاحظه دوم نیز استفاده از همه ظرفیت های داخلی در چینش کابینه است. اگر کابینه فقط متشکل از چهره های یک جناح سیاسی باشد نتیجه اش آن می شود که یک درصد عظیمی از ظرفیت کشور بلا استفاده می ماند یا در مقابل دولت قرار می گیرد.

او گفت: رئیس جمهور گفت که دست من را برای کمک گرفتن دراز می کنم اما باید عمل آن را نشان دهد. از طرفی همه مردم، مجلس، خبرگان، نخبگان و دستگاه های مختلف خودشان برای کمک دهی و تحقق این مسئله اعلام آمادگی کنند حتی اگر اختلاف فکری داشته باشند. در صورتی هم که گروه هایی قصد انتقاد دارند انتقادشان مصلحانه و مشفقانه باشد نه جفاکارانه.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جمنا حاضر است نیرویی برای تصدی وزارت به رییس جمهور پیشنهاد کند گفت: اگر این را از جمنا خواستند و رئیس جمهور میدان را باز کرد، آنها هم باید بپذیرند. قطعا این رویکرد که جمنا میخواهد قطب مقابل دولت تعریف کند، وجود ندارد. چون دوقطبی کردن فضای کشور اصلا ملاک کار جمنا نیست. باید همه اعم از دولت، جمنا و سایرین دست به دست هم در حوزه اقتصادی پیش بروند. نظارت نیز مهم است و کسانی باید از بالا به مسائل و امور اجرایی نگاه کنند تا در صورت لزوم برای اصلاح برخی رویه ها تذکر دهد. این نظارت حتی باید در درون دولت هم انجام شود.

وی ادامه داد:  خط قرمز اصولگرایان منافع و آرمان های کشور و اجرای سیاست های کلان ترسیمی از سوی مقام معظم رهبری است. توضیح آنکه وقتی رهبر معظم انقلاب سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند و برنامه ششم توسعه نیز بر همین اساس در مجلس تصویب شد پس نقشه راه وجود دارد و قوه مجریه باید بر همین مبنا جهت گیری و حرکت کند. آقای رئیس جمهور هم وعده کرده از تمام ظرفیت کشور به ویژه در حوزه اقتصاد استفاده خواهد کرد و این ضرورت کار است که در عمل نیز اجرا شود. در مجموع یکی از ضرورت های تعیین وزرا و اعضای کابینه دوازدهم آن است که در یک فضای اجماعی انجام شود و انتزاعی نباشد. نکته دوم آنکه وزرا و کسانی که مسئولیت قبول می کنند صفر کیلومتر نباشند بلکه مسلط به حوزه تحت مسئولیت خود باشند و بدانند در اتوبان قرار نیست رانندگی کنند بلکه راهی سنگلاخ و پر چالش را پیش رو دارند پس باید ماشین و راه را خوب بشناسند. پس بنابراین اینکه صرفا به تغییر کابینه تأکید شود کافی نیست بلکه باید کسانی سرکار بیایند که مسلط بر امور تحت مسئولیت خود و بحران دیده باشند. معتقدم انتخاب اعضای کابینه فرصتی است که اگر خوب از آن استفاده شود دولت دوازدهم می تواند بر مشکلات فائق آید.

وی در ادامه گفت: اصلا اصولگراها و جمنا نگاه‌شان به سهم خواهی نیست و نباید هم باشد. الان که در وضعیت بحران اقتصادی قرار داریم همه باید دست به دست هم دهند تا بحران و مشکلات اقتصادی حل شود. در طول تاریخ هم مردم ایران نشان دادند که مقابل بحران ها به ویژه تهدیدات خارجی اختلافات را کنار می گذارند و همه با هم متحد می شوند؛ همین است که همچنان ایران بر نقشه جهان پابرجاست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر