کد خبر: 23113
A
جلال جلالی زاده فعال سیاسی کرد در گفتگو با دیده بان ایران :

اعتماد حاکمیت به اهل سنت ریشه های خشونت را در کردستان از بین می برد/ بیکاری و تشدید تعصبات مذهبی دلیل گرایش جوانان کرد به داعش است/ جوانانی که به داعش جذب می شوند زمینه تندروی دارند

خواستگاه فکری داعش اهل سنت است/ اعتماد حاکمیت به اهل سنت ریشه های خشونت را در این منطقه از بین می برد/

 اعتماد حاکمیت به اهل سنت ریشه های خشونت را در کردستان از بین می برد/ بیکاری و تشدید تعصبات مذهبی دلیل گرایش جوانان کرد به داعش است/ جوانانی که به داعش جذب می شوند زمینه تندروی دارند

دیده بان ایران_محمود اکبری کیا: بعد از حمله هفته گذشته گروه تروریستی داعش به حرم مطهر امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی که مجرب به شهادت 17 نفر از هم وطنانمان شد پیگیری و تلاش های نیرو های انتظامی و امنیتی برای دستگیری سایر عوامل این حمله تروریستی آغاز و تعدادی از این عوامل شناسایی و دستگیر شدند که بیشتر این عوامل اهل استان کردستان و کرمانشاه بودند.

جلال جلالی زاده نماینده اسبق کردستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیده بان ایران  در بررسی دلایل گرایش جوانان کٌرد به گروه تروریستی داعش اظهار کرد: عوامل مختلفی در این خصوص وجود دارد و نیاز به تحلیل دارد اما داعش یک حالت نسل گرایی و ظاهری از مسائل دینی دارد و جوانانی را که به هر صورت جذب می کند تقریبا زمینه های مذهبی و تندروی دارند.

وی به عوامل گرایش جوانان به داعش اشاره کرد و گفت: بیکاری، تشدید تعصبات مذهبی، نبود فضا برای بیان مسائل مذهبی و درخالت در امور مذهبی اهل سنت از جمله عوامل گرایش جوانان به این گروه است.

جلالی زاده افزود: عدم وجود فضا برای احزاب و گروه های اهل سنت و نبود رسانه و نشریاتی که افکار و اندیشه های مذهبی خود را به طور شفاف بیان کنند از دیگر عوامل جذب جوانان به داعش است.

این فعال سیاسی  اصلاح طلب در پاسخ به این سؤال که آیا این نگاه امنیتی موجب عقب ماندگی استان کردستان نمی شود، اظهار کرد: فکر نکنم این موارد در مسائل توسعه ای استان و مطالبات و خواسته های مردم که  73 درصد به آقای روحانی رای داده اند تأثیری داشته باشد.

*خواستگاه فکری داعش اهل سنت است

جلال جلالی زاده اضافه کرد: افکار تند و افراطی نسبت به مذاهب و ملیت های مختلف فرق می کند و داعش چون خواستگاه فکریشان اهل سنت است در میان جوانان اهل سنت طرفداران بیشتری دارد. 

جلالی زاده ادامه داد: بنده اعتقاد دارم که این خشونت ها ادامه پیدا می‌کند و زمینه های جذب افراد به داعش فراهم می شود و به نظر من ما این حوادث را به عنوان یک تلنگری برای باز سازی و همچنین بازنگری دیدگاه ها و برخورد های خود به مناطق اهل سنت تلقی کنیم.

*اعتماد حاکمیت به اهل سنت ریشه های خشونت را در این منطقه از بین می برد

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: هر چه که حاکمیت فضای اعتماد سازی را در میان اهل سنت بیشتر کند ریشه های خشونت و افراطی گری را در مناطق اهل سنت از بین می برند.

وی ادامه داد: باید از افراد و گروه هایی که میان رو هستند و علاقمند به نظام و کشور می باشند؛ استفاده کنیم و سعی شود با همکاری دولت و ایجاد فضای دوستی و محبت و برادری تلاش کنیم تا جوانان ایرانی فریب ایین گروه ها را نخورند.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر