کد خبر: 23133
A
با حضور فرهادی انجام شد؛

تصویب آیین‌نامه هیات نظارت استانی وزارت‌ علوم

سومین نشست شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری درباره بازنگری و بررسی آئین‌نامه هیأت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت استانی با حضور وزیر علوم برگزار و با انجام اصلاحاتی تصویب شد.

تصویب آیین‌نامه هیات نظارت استانی وزارت‌ علوم

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران ، وزارت علوم اعلام کرد: از ویژ‌گی‌هایی که در بازنگری آئین‌نامه مدنظر قرار گرفت می‌توان به توجه بیشتر به پایش و رصد آموزش عالی استان، تقویت ساختار و نیروی انسانی هیأت‌‌های استانی، ایجاد یکپارچگی در آئین‌نامه و دستورالعمل پیشین، مشارکت نظام‌مند، همکاری در ارزیابی عملکرد، تمرکززدایی و تفویض اختیار، گزارش‌دهی نظام‌مند، اتکای بیشتر به برنامه‌محوری و توجه به فرهنگ‌سازی و توانمندسازی مؤسسات و ملاحظه گزارش‌های نظارتی در نظام تصمیم‌گیری اشاره کرد.

نشست هم‌اندیشی منطقه یک هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و انتظامی اعضای هیئت علمی با حضور دبیر هیئت عالی نظارت ریاست جمهوری و نماینده وزیرعلوم و مسئول دفتر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیئت علمی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

روابط عمومی وزارت علوم روز سه شنبه اعلام کرد حسن عابدی جعفری نماینده وزیر علوم و مسئل دفتر هماهنگی هیات ها در این نشست اظهار داشت: در سطح کشور 76 هیئت در راستای رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان در حوزه ستادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و سازمان‌های وابسته و بیش از 60 واحد در حوزه رسیدگی به تخلفات اعضای هیئت علمی مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: اداره این مجموعه حدود 140 واحدی در کشور نیازمند سامانه‌ سپاری است و یک سامانه در حوزه اداری با حمایت هیئت‌های نظارت در حال اجراست و سامانه‌ای دیگر نیز در حوزه انتظامی در آینده‌ای نزدیک با حمایت مجموعه فناوری اطلاعات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری راه‌اندازی می‌شود.

عابدی جعفری با بیان اینکه با توسعه‌ای که در زمینه فناوری اطلاعات ایجاد شده باید رویکرد جدیدی در حوزه رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان و اعضای هیئت‌علمی انجام شود تصریح کرد: اولین سیاستی که در این مجموعه اتخاذ شد منطقه‌بندی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور بود.

نماینده وزیر علوم و مسئول دفتر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیئت‌علمی خاطرنشان کرد: با برگزاری چنین نشست‌هایی دنبال وحدت رویه در رسیدگی به پرونده‌ها هستیم و سعی داریم با سازمان‌های بالادستی مانند دیوان عدالت اداری، هیئت‌عالی نظارت، سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات ارتباطات تنگاتنگی برقرار کنیم که حاصل زحمت عزیزان در مراجع بالاتر مورد نقض قرار نگیرد.

وی گفت: وزارت علوم جایگاه بسیار مناسبی است بدین جهت که تعداد اعضای هیئت علمی و افراد دانشمند در این حوزه می‌توانند به روند کار در تخلفات اداری در سطح کشور کمک تعیین‌کننده‌ای کنند از این جهت که تعداد قابل ملاحظه‌ای از صاحب‌نظرات حقوق را در دانشگاه‌ها داریم که می‌توانند در ریشه‌یابی تخلفات و کمک به پیشیگیری بسیار مؤثر باشند.

عابدی جعفری بیان کرد: سعی داریم در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هیئت‌هایی را سامان دهیم که بتوانند الگوی رسیدگی به تخلفات اداری و انتظامی در سطح کشور باشند و از قبل این رسیدگی‌های دقیق، صریح، صحیح و تؤأم با عدالت بتوانیم سازمان‌هایی را به صورت نمونه و الگو در سطح کشور مانند دانشگاه‌ها، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مراکز پژوهشی و سازمان‌های وابسته در کشور به عنوان محیط‌های سلامتی به کل کشور معرفی کنیم.-ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر