کد خبر: 23173
A

دوحه: ایران و روسیه پیشنهاد صادرات به قطر دادند

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر از ارائه پیشنهاد صادرات گسترده انواع محموله های غذایی به این کشور توسط ایران و روسیه خبر داد.

دوحه: ایران و روسیه پیشنهاد صادرات به قطر دادند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ وزیر امور خارجه قطر روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه خبری روسیه 24 اظهار کرد: ایران مانند سایر کشورهای دوست، به قطر پیشنهاد ارسال محموله های مواد غذایی کرده است.

وی افزود که روسیه نیز چنین کمکی را به قطر پیشنهاد کرده، اما در شرایط کنونی ضرورتی برای این موضوع وجود ندارد، زیرا از طریق چند کشور دیگر از جمله ترکیه انجام می شود.

وزیر خارجه قطر گفت: در شش ساعت نخست اعلام تحریم قطر توسط عربستان سعودی و امارات، با هجوم مردم هرج و مرج خرید ایجاد شد، اما در شرایط کنونی وضعیت عادی شده است.
وی در پایان تاکید کرد که تحریم به گونه ای اعلام شد تا قطر غافلگیر شود، زیرا دو روز پیش از آن، نشست شورای همکاری خلیج فارس در ریاض برگزار شد و به نماینده قطر در مورد تحریم ها هیچ گونه اطلاعی داده نشد.

عربستان سعودی دوشنبه هفته گذشته به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی، جزایر مالدیو و دولت سابق و فراری یمن با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند.
عربستان سعودی، امارات و بحرین همچنین تمامی مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود با قطر را بسته اند.
درپی قطع رابطه، آغاز تحریم های سختگیرانه و بستن مرزهای هوایی، دریایی و زمینی، دوحه در تامین مایحتاج مردم به ویژه مواد غذایی و محصولات کشاورزی با مشکلاتی مواجه شد که جمهوری اسلامی ایران و همچنین براساس گزارش ها ترکیه برای تامین نیازهای قطر اعلام آمادگی کرده اند.

رسانه های روسی امروز نوشتند ایران پنج هواپیما حامل محموله های مواد غذایی به قطر صادر کرده است.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این هواپیماها هر کدام با ظرفیت 90 تن حامل میوه و محصولات غذایی و کشاورزی فاسد شدنی بودند.
جمبولات خاتووف معاون اول وزیر کشاورزی روسیه نیز امروز اعلام کرد که کشورش آماده صادرات عمده محصولات کشاورزی به قطر و تامین نیازهای این کشور است.-ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر