کد خبر: 23269
A

الیاس حضرتی: دولت در سایه موجب تقویت دولت و کاندیدای رقیب می‎شود

نماینده مردم تهران با بیان اینکه دولت درسایه می‎تواند موجب تقویت دولت شود گفت: اگر رئیسی به دنبال تشکیل دولت در سایه باشد، به معنای حضور او در انتخابات 1400 است.

الیاس حضرتی: دولت در سایه موجب تقویت دولت و کاندیدای رقیب می‎شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، «دولت در سایه» واژه ای است که بعد از هر انتخاباتی تا مدت‎ها محور گفت و گوها در هر محافل سیاسی می‎شود و بعد هم به فراموشی سپرده می‎شود. دولتی که قرار است از سوی کاندیدای بازنده به منظور زیر ذره بین قرار دادن دولت مستقر تشکیل شود.
چند روز بعد از مشخص شدن نتیجه نهایی انتخابات 96 کمپین های حمایتی از رئیسی ادامه پیدا کرد و این فرض تقویت شد که جناح رقیب دولت مستقر به دنبال تشکیل دولت در سایه است. فرضی که در سخنان جلیلی به واقعیت پیوست و او از تصمیم حامیان رئیسی برای تشکیل چنین دولتی خبر داد.
الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در مجلس دهم در رابطه با تشکیل دولت در سایه از سوی رقیب روحانی، ضمن داشتن نگاهی مثبت به این موضوع، به خبرآنلاین گفت: اینکه یک کاندیدای ریاست جمهوری در ایام انتخابات یا پیش از آن مجموعه ای از افراد را تشکیل می دهد تا در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... به او مشورت دهند، یک سرمایه خوب محسوب می شود؛ طبیعی است که یک کاندیدای عاقل هیچگاه این سرمایه را از دست ندهد.
این عضو فراکسیون امید خاطر نشان کرد: فردی که در انتخابات رای قابل توجهی به دست آورده، اما نتوانسته پیروز میدان باشد؛ با اتکا به سرمایه مشاورانی که همراه آورده است می تواند آغازگر راهی برای چهار سال آینده باشد. در واقع او می تواند از این طریق در جهت تقویت خود برای انتخابات سال 1400 استفاده کند. 
او تاکید کرد: این تیم می تواند ضمن آسیب شناسی شکست در انتخابات برنامه هایی را تدوین کند و همچنین با زیر ذره بین قرار دادن دولت آن را نقد کند. کاندیدای بازمانده از انتخابات دارای یک کابینه است. کابینه ای مرکب از افرادی که در صورت پیروزی، هر کدام سکان دار وزارت خانه ای می شدند؛ لذا این افراد از پتانسیل لازم برخوردار هستند تا هم برنامه های خود را برای انتخابات آینده تقویت کنند و هم قادر خواهند بود نقدی بر دولت مستقر ارائه دهند.
او در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه تشکیل دولت در سایه می تواند به سمت تخریب دولت مستقر پیش رود، گفت: انشالله تخریب در برنامه هیچ فردی وجود نداشته باشد. چرا که این امر خلاف اخلاق است و سودی هم ندارد. اما لازم است بگویم این امکان نیز وجود دارد که دولت در سایه به سمت تخریب حرکت کند.
الیاس حضرتی در پاسخ به این سوال که با توجه به آنچه مطرح شد، آیا می توان گفت آقای رئیسی برای دور بعد هم عزم شرکت در انتخابات را دارد؟، اظهار داشت: آنطور که رسانه ها مطرح می کنند اگر آقای رئیسی به دنبال تشکیل دولت در سایه باشد که البته اقدامی قابل دفاع است، این استنباط می شود که برای دور بعد نیز می خواهد وارد میدان شود. -خبرآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر