کد خبر: 23318
A

دهقان: انجام حمله تروریستی بدون نفوذی‌ها ممکن نیست/ عناصر داعش جاسوسانی دارد که در دفتر برخی مسئولان کشور لانه کرده‌اند

نماینده طرقبه با بیان اینکه مسائل ضد امنیتی و تروریستی بدون اجرای پروژه نفوذ قابل تحقق نیست گفت:افرادی که به مجلس حمله کردند، همین چند نفر نبودند و بازوهای متنوعی در داخل کشور داشتند.

دهقان: انجام حمله تروریستی بدون نفوذی‌ها ممکن نیست/ عناصر داعش جاسوسانی دارد که در دفتر برخی مسئولان کشور لانه کرده‌اند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از مهر؛ محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران در خصوص جلسه غیر علنی بررسی حادثه تروریستی  مجلس اظهار داشت: به نظر من صحبت‌های وزیر اطلاعات در این جلسه صحبت‌های کلی و گزارش کاری از گذشته بود و به موضوع پرداخته نشد. می‌توان گفت به غیر از یکی دو جمله در عمل ایشان در خصوص موضوع جلسه هیچ صحبتی نکردند و فقط گزارشی از فعالیت‌های وزارت اطلاعات در مقابله با جریان تکفیری ارائه دادند.

نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: منتظر بودیم وزیر اطلاعات گزارشی در این خصوص ارائه کند که چطور سه تروریست از مرز وارد ایران شده و در یک استان مرزی با هم همپیمان شده و مستقیم شبانه از آنجا راه افتادند و صبح به تهران رسیدند و به مجلس حمله کردند. وزیر اطلاعات در این خصوص هیچ نظری روشنی نداشت.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: ضمن اینکه معتقدم باید نیروهای وزارت اطلاعات تقویت شوند و از زحمات بدنه اطلاعات واقعاً تشکر می‌کنیم؛ اما واقعیت این است که این حادثه تروریستی، هشداری برای همه از جمله وزارت اطلاعات بود.

وزیر اطلاعات باید اشراف اطلاعاتی داشته باشد

وی تصریح کرد: وزارت اطلاعات باید جدی‌تر وارد این موضوع شده و ضعف‌های خود را تقویت کند زیرا فضا عوض شده است، حتما جریان تکفیری، وهابی و صهیونیستی این اولین عملیاتشان نبوده و آخرین‌شان نیز نخواهد بود. وزارت اطلاعات باید رویکرد خود را تغییر دهد. وزیر اطلاعات باید فردی باشد که اشراف اطلاعاتی بر مسائل داشته باشد تا بتواند کار را مدیریت کند.

دهقان با بیان اینکه اتفاقی که در مجلس افتاد، اتفاقی نیست که به راحتی بتوان از آن عبور کرد اظهار داشت:  اگر خواست خدا، گیج بودن تروریست‌ها و گم شدن آنها نبود، ممکن بود خطرات بیشتری برای کشور ایجاد شود و فاجعه‌ای در کشور اتفاق بیفتد.

در رفع  آسیب‌های امنیتی مجلس کوتاهی شده بود

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهار داشت: مجلس نیز دارای آسیب‌های امنیتی است که از قبل هم روشن بود و به نظر من در رفع این آسیب‌های امنیتی کوتاهی شده بود. مجلس و سایر دستگاه‌ها باید آسیب‌های امنیتی خود را شناسایی کنند. علیرغم اینکه ایران کشور امنی است و قدرت بالایی در امنیت دارد، نباید نسبت به آسیب‌های امنیتی بی‌تفاوت بوده و کاهلی کنیم.

ساختارشکنی‌های برخی نامزدهای دولتی در انتخابات ریاست جمهوری، موجب تضعیف جایگاه امنیتی کشور در ذهن دشمن شد

دهقان با بیان اینکه مهمترین موضوع این است که چرا در این زمان این اتفاق افتاد، داعش سال‌هاست که در حال فعالیت است و دشمنان ما هم در طول سالیان طولانی بعد از انقلاب برنامه‌های زیادی برای ضربه زدن به امنیت ما داشتند گفت: معتقدم برخی از ساختارشکنی‌های برخی نامزدهای دولتی در انتخابات ریاست جمهوری، باز شدن دست جریان اپوزوسیون در داخل کشور، حملاتی که در برخی مناظرات و سخنرانی‌ها به نیروهای ارزشی، امنیتی و سپاه شد و همچنین برخی رفتارهایی که ناشی از وادادگی و عقب‌نشینی در برابر دشمن بود و زیر سؤال بردن قدرت موشکی ایران با تعابیری مبنی بر اینکه چرا روی موشک «مرگ بر اسرائیل» نوشته‌ایم؛ این سلسله موضع‌گیری‌ها و رفتارها موجب تضعیف جایگاه امنیتی کشور در ذهن دشمن شد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایی مجلس اظهار داشت: استحکام امنیتی ما ضربه نخورده است، اما این رفتارها دشمن را امیدوار کرد؛ این بدخلقی‌ها و ساختارشکنی‌ها علیه سپاه و نیروهای امنیتی و ارزشی کشور، ذهن دشمن را به این سمت سوق داد که در داخل کشور می‌شود اقدامات تروریستی و ضد امنیتی انجام داد.

وی تاکید کرد: باید به صورت جدی به این موضوع توجه شود و مرتکبین به این اشتباهات که موجب به وجود آمدن این مشکلات شده‌اند، باید جبران کنند؛ این افراد ساخت امنیتی کشور را در ذهن دشمنان مخدوش کرده‌اند و باید راهکاری برای جبران این اشتباه خود بیابند.

مسائل ضد امنیتی و تروریستی بدون اجرای پروژه نفوذ قابل تحقق نیست

دهقان با تاکید بر اینکه مسائل ضد امنیتی و تروریستی بدون اجرای پروژه نفوذ قابل تحقق نیست گفت: حتماً اتفاقات ضد امنیتی که در کشور می‌افتد، با چندین واسطه انجام می‌شود در گذشته نیز این‌گونه بوده است، افرادی که به مجلس حمله کردند، همین چند نفر نبودند و بازوهای متنوعی در داخل کشور داشتند که از آنها حمایت کرده و به آنها تغذیه اطلاعاتی دادند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: بعضی اوقات دشمن با چند حلقه واسط نفوذ کرده و به کشور ضربه امنیتی وارد می‌کند. به نظر من مسئولان کشور به ویژه مسئولان امنیتی که هر از چند گاهی وجود جاسوسان امنیتی میان آنها لو می‌رود، باید مراقبت کنند.

وی تاکید کرد: پروژه نفوذ که چند سال پیش از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد را باید مسئولان امنیتی کشور جدی بگیرند. داعش صرفاً همین چند نفری که به مجلس حمله کردند، نیستند، داعش بازوانی دارد از جمله جاسوسانی که در دفتر برخی مسئولان کشور لانه کرده‌اند که باید با آنها برخورد شود.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر