کد خبر: 23324
A

موگرینی: اتحادیه اروپا تضمین می کند توافق هسته ای با ایران در هر شرایطی دوام خواهد داشت / بر بد گمان هایی که می گفتند برجام به سرانجام نخواهد رسید غلبه کردیم

همه ما به این توافق هسته ای پایبند هستیم و این توافق متعلق به یک کشور نیست. این توافق متعلق به جامعه جهانی است و تا زمانی که مربوط به اتحادیه اروپا باشد ما تمام تلاش خود را می کنیم که مطمئن شویم که توافق اجرایی شده و در حال اجرا است.

موگرینی: اتحادیه اروپا تضمین می کند توافق هسته ای با ایران در هر شرایطی دوام خواهد داشت / بر بد گمان هایی که می گفتند برجام به سرانجام نخواهد رسید غلبه کردیم
دکتر محمد جواد ظریف وزیرامورخارجه ایران، جان کری وزیر امورخارجه پشین ایالات متحده و فدریکا موگرینی مسئول  سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه وزرای خارجه اندونزی و نرو‍ژ در نشست خبری پیش از نشست اسلو شرکت کردند.
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در این نشست مباحث متفاوتی از جمله مسائل منطقه ای و توافق هسته ای ایران مطرح شد. جان کری در این نشست در مورد تداوم توافق هسته ای و اهمیت رسیدن به آن با ایران صحبت کرد که فدریکا موگرینی نیز در تکمیل صحبت های وی اظهارات مهمی را بیان کرد.
 
به نوشته اعتماد، فدریکا موگرینی در ادامه صحبت های این نشست در تایید سخنان جان کری در موضوع پایبندی ایران به برجام گفت: ما همین چند هفته پیش شاهد چندمین گزارش آژانس بین المللی انر‍ژی اتمی بودیم که تایید کرد ایران به تعهدات خود در برجام پایبند است. بنابراین ما در اولین قدم بر این مسئله که غیر ممکن است با ایران به توافق هسته ای برسیم غلبه کردیم و در مرحله بعد هم بر بد گمانی هایی که می گفتند این توافق هسته ای به سرانجام نخواهد رسید غلبه کردیم. حالا که در آستانه رسیدن به سال دوم حصول برجام هستیم آژانس بین المللی انرژی اتمی در ششمین گزارش جامع خود تایید می کند که ایران به توافق هسته ای پایبند است اما در هر حالتی (درهر شرایطی که اتفاق بیفتد) اتحادیه اروپا تضمین می کند توافق  هسته ای با ایران دوام خواهد داشت.
 
موگرینی تصریح کرد که همه ما به این توافق هسته ای پایبند هستیم و این توافق متعلق به یک کشور نیست. این توافق متعلق به جامعه جهانی است و تا زمانی که مربوط به اتحادیه اروپا باشد ما تمام تلاش خود را می کنیم که مطمئن شویم که توافق اجرایی شده و در حال اجرا است.
 
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: سیاست ما و تعهد ما برای اجرای برجام ادامه خواهد داشت.- انتخاب

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر