کد خبر: 23393
A

دبیر کل سازمان ملل متحد وارد کابل شد

دفتر معاونت سازمان ملل متحد در کابل اعلام کرد که دبیرکل سازمان ملل برای گفت و گو با مقامات افغانستان در باره تامین صلح، صبح روز چهارشنبه وارد کابل شد.

دبیر کل سازمان ملل متحد وارد کابل شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دفتر معاونت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که سفر «آنتونیو گوترش» در این شرایط نشان دهنده حمایت کامل سازمان ملل از افغانستان است.
در بیانیه افزوده شده است که سفر دبیر کل سازمان ملل متحد به افغانستان، نشان دهنده همبستگی با مردم این کشور و تعهد ملل متحد برای حمایت از افغانستان در شرایط مواجهه این کشور با چالش های بسیار است.
در بیانیه آمده است که ملل متحد از روند صلح به رهبری افغان ها و حفاظت از آسیب پذیرترین افراد و مناطق محروم حمایت می کند و در پی یافتن راه هایی برای کمک به تامین آینده مرفه و با ثبات برای افغانستان می باشد.
دبیر کل سازمان ملل در صفحه توئیتر خود نیز نوشته است که برای گفت و گو با مقام های افغان در باره برقراری صلح و امنیت به افغانستان سفر کرده است.
گوترش قرار است در این سفر با «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهوری و «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائی دولت افغانستان گفت و گو و تبادل نظر کند.
این اولین سفر گوترش 67 ساله پرتغالی به افغانستان پس از احراز مسئولیت دبیرکلی سازمان ملل در ژانویه 2017 است. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر