کد خبر: 23400
A

روایت نوبخت از مشکلات مالی آموزش و پرورش: گفتند تا بودجه نرسد برگه تصحیح نمی‌کنیم

باز هم کسری بودجه در آموزش و پرورش باعث اعتراض مدیران این وزارتخانه شده است.

روایت نوبخت از مشکلات مالی آموزش و پرورش: گفتند تا بودجه نرسد برگه تصحیح نمی‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، یکی از بزرگترین سازمانهای دولتی که دچار مشکلات همیشگی بودجه شده، وزارت آموزش و پرورش است. دولت یازدهم در ماههای اخیر، تلاش زیادی برای جبران کسری بودجه این سازمان و پرداخت مطالبات معلمان و بازنشستگانی که تجمعات زیادی در مقابل مجلس و ساختمانهای دولتی ترتیب داده بودند، به خرج داد تا اندک اندک به نقطه سر به سری هزینه ها و بودجه، نزدیک شود.
با این حال باز هم مطالبات جدید وزارت آموزش و پرورش، باعث شده تا سخنگوی دولت به این موضوع واکنش نشان دهد.
محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی دولت اعلام کرد به طور معمول، دولت یازدهم طبق اختیارات قانونی خود، در سالهای اخیر هر سال بودجه آموزش و پرورش را به حد 110 درصد، تخصیص داده ولی هنوز برخی از مشکلات مالی این سازمان باقی مانده است.
نوبخت در ادامه گفت: ما هر سال بودجه آموزش و پرورش را 110 درصد اختصاص می دهیم ولی باز هم امسال این وزارتخانه به دولت اعلام کرده اگر 120 میلیارد تومان ندهید، برگه های امتحانی را تصحیح نمی کنیم. ما می دانیم که پرسنل محترم این وزارتخانه بسیار بیشتر از سایر سازمانها هستند ولی ما فقط در سال 94 مبلغ 1024 میلیارد تومان برای اجرای طرح رتبه بندی و سال 93 هم 2400 میلیارد تومان برای این منظور اختصاص یافت ولی باید در نظر داشته باشیم که توان دولت بیش از این نیست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر