کد خبر: 23409
A

فرمان "آتش به اختیار" حرکت در مسیر قانون است

مجوز "اتش به اختیار" آن هم در حوزه فرهنگ، همان تلاشی است که باید به کمک مسوولین بیاید و در جهت تکمیل این چرخه قرار گیرد.

فرمان "آتش به اختیار" حرکت در مسیر قانون است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در وبلاگش نوشت، هر کشوری برای خود ریلی به نام "قانون" دارد تا بتواند به واسطه آن راه را به درستی طی کند و به سر منزل مقصود برسد. کشور ما طبق قانون، یک رهبر دارد که به فراخور شرایط، زمان و موقعیت های مختلف صلاحدیدهایی را در نظر می گیرند و بر اساس آن توصیه هایی را خطاب به مسوولین مطرح می کنند. از هر سخنی می توان برداشت های گوناگون داشت؛ اما افراد، گروه ها و جناح های سیاسی باید بدانند که به هیچ عنوان اجازه ندارند توصیه های رهبری را تفسیر به رای کنند. 

چندی پیش مقام معظم رهبری در دیداری صمیمانه با جمعی از جوانان و دانشجویان اشاره ای به مشکلات فرهنگی کردند و فرمودند "من به همه‌ آن هسته‌های فکری و عملیِ جهادی، فکری، فرهنگی در سرتاسر کشور مرتّباً می‎گویم: هرکدام کار کنید؛ مستقل و به‌قول میدان جنگ، آتش‌به‌اختیار" 
متاسفانه برخی از واژه " آتش به اختیار" معنای قهری آن را استنباط کردند و برخلاف وضوح تعبیر، تصور کردند این مجوزی می تواند باشد برای مقابله های سخت! درحالی که معنای این جمله و مفهومی که می توان از واژه " آتش به اختیار" برداشت کرد، کاملا مشخص است و به نظر نمی رسد این واژه معنای دیگری به جز افزایش مطالبه گری در میان جوانان و همچنین تلاش برای تعالی کشور داشته باشد.
 نباید فراموش کرد که در هر سیستمی می تواند کاستی هایی وجود داشته باشد که باید تلاشی دیگر آن را تکمیل کند. از همین رو مجوز "اتش به اختیار" آن هم در حوزه فرهنگ همان تلاشی است که باید به کمک مسوولین بیاید و در جهت تکمیل این چرخه قرار گیرد.
از آنجایی که رهبر انقلاب همواره بر رعایت مر قانون تاکید داشته‎اند؛ لذا صدور فرمان "آتش به اختیار" ایشان نیز به معنای حرکت مجاهدانه در چارچوب قانون است و نه فراتر از آن. به معنای دیگر وقتی بالاترین مقام کشور مکررا بر رعایت قانون اصرار داشته اند، چطور ممکن است افرادی را به حرکت بر خلاف قانون تشویق یا توصیه کنند؟! چنین سوء برداشت هایی ظلم به نظام، رهبرى، قانون و مردم است.

*نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر