کد خبر: 23410
A

کنعانی‌مقدم: نباید با سوءاستفاده از عنوان آتش به اختیار دست به اقدام خودسرانه زد/ کسی کاسه داغ‌تر از آش نشود

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: بیانات رهبری در چارچوب قانون است و منظور ایشان از کلمه آتش به اختیار کاملا روشن است نباید با سوء تفسیر از این کلمه دست به اقدامات خودسرانه زد.

کنعانی‌مقدم: نباید با سوءاستفاده از عنوان آتش به اختیار دست به اقدام خودسرانه زد/ کسی کاسه داغ‌تر از آش نشود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ حسین کنعانی‌مقدم درباره اصطلاح آتش‌به اختیار که رهبری مطرح کردند، گفت: منظور رهبری از مقدمه و مؤخره این کلمه کاملاً مشخص است، می‌توان متوجه شد که خطاب ایشان به دانشجویان است.

 او ادامه داد:‌ منظور رهبری این است که دانشجویان درخصوص مسائل فرهنگی پیشتاز باشند، ایشان  یکی از عوامل مهم حل معضلات را همین در صحنه بودن می‌دانند.

او خاطرنشان کرد: منظور رهبری آن است که منتظر نباشید تا  دستور به شما در مسائل فرهنگی داده شود یعنی هر زمان احساس کردید کار فرهنگی انجام شود آن را صورت دهید.

دبیرکل حزب سبز ایران خاطرنشان کرد : قطعاً رهبری بیانات خود را در چارچوب قانون بیان می‌کنند.

او در ادامه تصریح کرد: هیچ کاری در کشور خارج از چارچوب قانون صورت نمی‌گیرد و همه دستگاه‌های اجرایی، تبلیغاتی و مسئولان وظیفه دارند بر اساس قانون عمل کنند.

کنعانی‌مقدم در ادامه با بیان این که حرکت خلاف قانون آشوب‌گری است و انقلابی‌گری با آشوبگری فرق دارد، عنوان کرد: انقلابی‌گری براساس عقلانیت است.

او در ادامه افزود:‌ اصولگرایی یعنی قانونگرایی و آنهایی که خلاف این عمل می‌کنند به دنبال آشوب هستند.

این فعال سیاسی با اشاره به وصیت‌نامه امام خمینی (ره) گفت: یک بند از وصیت‌نامه حضرت امام تاکید می‌کنند که جوانان و دانشجویان در مواقعی که می‌بینند مسئولان به وظایف خودشان عمل نمی‌کنند حضور پیدا کنند منتها این ورود باید براساس قانون باشد. بی‌قانونی را کشور برنمی‌تابد حال می‌خواهد هرکسی و یا هر حوزه‌ای باشد.

نباید با سوءاستفاده از عنوان آتش به اختیار دست به اقدام خودسرانه زد

دبیرکل حزب سبز  در ادامه با بیان این که متاسفانه بعضی از این کلمه تفسیر نادرست کرده‌اند، هم مخالفان و هم موافقین به دنبال این هستند که یک جنگ لفظی راه بیندازند  و این خود می‌تواند زمینه‌ساز راهی غلط باشد، عنوان کرد: مقام معظم رهبری بر بیانات و دیدگاه خودشان کاملاً اشراف دارند و این کامل مشخص است و بنابراین جایی برای سوءاستفاده نمی‌ماند.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: عده‌ای همیشه برداشت‌های غلط و یا سوءاستفاده از سخنان برزگان دارند و به دنبال این هستند از سناریوهایی برای راهی که خودشان می‌خواهند دنبال کنند استفاده کنند.

کنعانی‌مقدم خاطرنشان کرد:‌ اندیشمندان، نخبگان و هوشمندان در هر دو جناح باید مانع از این نوع سوءبرداشت‌ها شوند.

او در ادامه افزود: منظور رهبری واضح و روشن است نباید عده‌ای با سوءاستفاده از عنوان آتش به اختیار  دست به اقدامات خودسرانه بزنند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: در سیستم نظامی و دفاعی هنگامی که یک نیروی رزمنده ارتباطش با مرکز فرماندهی قطع می‌شود براساس دستورالعمل قبلی رفتار می‌کند تا تسلیم دشمن نشوند. افرادی هم که در صحنه فرهنگی حضور دارند باید براساس قانون عمل کنند و نباید منتظر باشند تا دستورالعملی به آنها اعلام شود. این کاملاً مشخص است و مانع آشوبگری و اختلال و سوءاستفاده می‌شود.

او گفت: در گذشته بارها شاهد جریان‌های نفوذی در سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها بوده‌ایم که با اقداماتی سعی در تخریب چهره نظام داشتند. این افراد عمدتاً کاسته داغ‌تر از آش هستند.

کنعانی‌مقدم یادآور شد: در دوره‌ای شاهد بودیم که منافقان در بسیاری از بخش‌ها نفوذ کرده بودند و خود را برتر از دیگران اعلام می‌کردند و بر اساس آن دست به جنایت‌ها  زدند؛ باید مراقب نفوذی‌ها باشیم.

او در ادامه با اشاره به این که قانون برای تمامی هنجارشکنی‌ها شفاف است و نباید دست به اقدامات خودسرانه زد، گفت: در بحث مسائل اجتماعی قانون کاملاً شفاف و مشخص است.

کنعامی‌مقدم افزود:  قانون مجلس در مقابل بی عفتی و یا مسائل فساد و فحشا کاملاً مشخص است و ماموران نظامی و انتظامی براساس قانون به طور طبیعی رفتار می‌کنند.

این فعال اصولگرا اظهار داشت: مردم نیز باید امر به معروف و نهی از منکر لسانی که وظیفه‌شان است انجام دهند. به قول مسئولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید بگویی و بروی نه اینکه بگویی و بایستی، هرگونه تنش غیرقانونی است.

ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر