کد خبر: 23430
A

بازشماری 85 صندوق انتخابات شورای شهر اهواز از امشب آغاز می شود

بر اساس پیگیری های انجام شده، بازشماری آرای 85 صندوق اخذ رای انتخابات شورای شهر اهواز از امشب آغاز می شود

بازشماری 85 صندوق انتخابات شورای شهر اهواز از امشب آغاز می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ عضو هیات بازرسی انتخابات شوراهای اسلامی در خوزستان گفت: بر اساس پیگیری های انجام شده، بازشماری آرای 85 صندوق اخذ رای انتخابات شورای شهر اهواز از امشب آغاز می شود.

جواد کاظم نسب الباجی چهارشنبه اظهار کرد: روز گذشته در دیداری که با ساعدی عضو هیات نظارت بر انتخابات استان در مجلس داشتم، نامه درخواست بازشماری 85 صندوق اخذرای را با امضای سه نماینده اهواز تحویل دادم.

نماینده اهواز، حمیدیه، کارون و باوی افزود: بر اساس پیگیری های انجام شده، نظر دو نفر از اعضای هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر استان (ساعدی و مختار) بر بازشماری 85 صندوق بوده است.

به گفته وی بازشماری آرا با هدف رسیدگی به شکایت ها و احقاق حق نامزدهای معترض انجام می شود.

وی همچنین با اشاره به مذاکره با فرماندار اهواز گفت: قرار بر این است که بازشماری آرای این صندوق ها با حضور و نظارت پنج نفر از نمایندگان نامزدهای شورای اسلامی شهر اهواز انجام شود.

الباجی درباره اعزام تیمی از هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر در کشور افزود: قرار بر این بود که این گروه برای نظارت بر روند رسیدگی به شکایات و بازشماری آرا به اهواز سفر کنند اما بعد از حوادث تروریستی در مجلس و اتفاقات بعد از آن این مساله فعلا انجام نشده است که نمایندگان اهواز در حال پیگیری موضوع هستند.

وی در ادامه درباره عدم پاسخگویی هیات نظارت و فرماندار اهواز به رسانه ها نیز اظهار کرد: درباره روال رسیدگی به اعتراضات و نحوه بازشماری آرا باید اطلاع رسانی و شفاف سازی شده و پاسخ مردم داده شود زیرا مردم و نامزدها حق دارند از کم و کیف قضایا باخبر باشند.

بر اساس این گزارش صبح امروز تعدادی از نامزدهای معترض شورای شهر اهواز در مقابل استانداری تجمع کردند.

یکی از نامزدها در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: بازشماری آرای 85 صندوق در اهواز قطعی شده اما اعتراض ما به نحوه انتخاب این صندوق هاست زیرا درباره آنها با نامزدها مشورت نشده و هیات نظارت و اجرایی به صورت تصادفی این صندوق ها را انتخاب کرده اند، در حالی که برخی دیگر از صندوق ها مورد اعتراض نامزدها بوده است.

با وجودی که از چند روز پیش اخباری از آغاز بازشماری 85 صندوق انتخابات شورای شهر اهواز در فضای مجازی منتشر شده بود اما با وجود پیگیری های خبرنگار ایرنا هیچکدام از مسئولان (فرماندار اهواز و هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر استان) در این باره پاسخ ندادند.

پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت برگزار شد اما به دلیل اعتراض تعدادی از نامزدهای شورای اسلامی شهر اهواز نسبت به شمارش آرا و نحوه برگزاری انتخابات، پیش از این 92 صندوق بازشماری شده بود که تخلفاتی در آنها مشاهده شد.

هیات اجرایی انتخابات شورای شهر اهواز، بعد از رسیدگی به اعتراض 229 نفر از نامزدها 11 خرداد خواستار بازشماری 85 صندوق دیگر شده است.

فرمانداری اهواز 13 خرداد تایید انتخابات شورای شهر اهواز از سوی هیات نظارت شهرستان را اعلام کرده است. هیات نظارت شهرستان اهواز پنج نفر و هیات نظارت استان سه نفر عضو دارد.

خادمی نماینده ایذه، ساعدی نماینده دشت آزادگان و مختار نماینده آبادان اعضای هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر در خوزستان هستند.

شورای شهر اهواز 13 عضو دارد.- ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر