کد خبر: 23432
A
صادقی:

اعضای شورای پنجم اصرار دارند مجلس با فوریت طرح مجدد #تحقیق_و_تفحص از #شهرداری_تهران را به جریان بیندازد

عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان تهران گفت: اعضای شورای پنجم اصرار دارند برای جلوگیری از تخلفات شهرداری، مجلس با فوریت باید به طرح مجدد تحقیق و تفحص از شهرداری تهران بپردازد.

اعضای شورای پنجم اصرار دارند  مجلس با فوریت طرح مجدد #تحقیق_و_تفحص از #شهرداری_تهران را به جریان بیندازد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ محمود صادقی در گفت‌وگوییو در تشریح نشست مشترک مجمع نمایندگان تهران با منتخبین شورای اسلامی شهر تهران در دوره پنجم، گفت: نشست مشترک نمایندگان شهر تهران و منتخبین شورا قرار شد هر سه ماه یکبار یا در فواصل کوتاه‌تری تکرار شود، ضمن آنکه کارگروه‌هایی برای پیگیری برخی مسائل مشترک بین مجلس و شورا تشکیل شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نمایندگان منتخب شورا و مجلس ضمن ایراد دیدگاه‌ها و مسائل خود به چالش‌ شهر تهران از جمله حمل‌و نقل، آلودگی هوا، محیط‌زیست، آب، ساخت و ساز، بافت فرسوده و قوانین مربوطه اشاره کردند.

پیشنهاد تشکیل مجمع 51 نفره متشکل از نمایندگان و اعضای شورای تهران

وی با بیان اینکه خلاهای قانونی مانند مدیریت واحد شهری و قوانین مصوبی که اجرا نمی‌شود نیز مطرح و مورد بررسی قرار گرفت، افزود: قوانین چون قانون مرتبط با سوخت، حمل ونقل، ساماندهی پایتخت، افرایش اختیارات شوراها در مدیریت شهری و افزایش تعداد اعضای شوراها از مواردی دارای خلا قانونی است.

صادقی ادامه داد: کاهش تعداد اعضای شورا نیز سبب شده تا شورای منتخب پنجم شهر در تشکیل کمیسیون‌های تخصصی با مشکل مواجه شوند از این رو درخواست شد تا مجلس دهم پیگیر افزایش مجدد تعداد اعضای شورا در دوره‌های بعد باشد، طرفین نیز از تداوم همکاری و مسائل مطرح استقبال کردند تا جایی که پیشنهاد تشکیل یک مجمع 51 نفره متشکل از نمایندگان و اعضای شورای شهر تهران نیز ارایه شد.

تاکید منتخبین شورا بر کلید خوردن مجدد تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مجلس

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری تهران نیز در این جلسه مطرح شد، با توجه به گذر شورای چهارم به پنجم شهر و مواجه شدن شورای جدید با مسائل و چالش‌های بسیار شهر، منتخبین شورا ضمن ایراد تخلفات گسترده در شهرداری، دوره 12 ساله گذشته شهرداری را به دوره 8 ساله دولت نهم و دهم تشبیه کردند و از نمایندگان تقاضا کردند که مجلس مجدد طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را کلید بزند.

وی با اشاره به اینکه تحقیق و تفحص از شهرداری تهران البته مجدد با امضای چند تن از نمایندگان کلید خورده است، گفت: به گفته برخی از نمایندگان این طرح به کمیسیون تخصصی هم ارجاع شده است، علاوه بر این موضوعات دیگری چون مترو مطرح شد و آقای محسن هاشمی اذعان داشتند که افتتاح خط 7 مترو بدون تکمیل زیرساخت‌ها، شتاب‌زده و نمایشی اجرا شده لذا اعلام خطر کردند.

لزوم پیگیری تحقیق و تفحص جهت جلوگیری از تخلفات رو به افزایش شهرداری

عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مجلس از هم‌اکنون می تواند دنبال طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران باشد اما شورای پنجم شهر در اواسط مرداد ماه کار خود را آغاز خواهد کرد، همچنین برای جلوگیری از برخی اقدامات شهرداری در فاصله دو شورای چهارم و پنجم همانند استخدام‌ها و افتتاح مترو بدون تکمیل زیرساخت‌ها در حال انجام است، مجلس با فوریت باید مانع این اقدامات شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر