کد خبر: 23487
A

تهیه پیش نویس طرح مقابله با اقدامات سنای آمریکا با همکاری مرکز پژوهش‎های مجلس

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پیش نویس طرح مقابله با اقدامات سنای آمریکا با همکاری این کمیسیون و مرکزپژوهش های مجلس تهیه شده است.

تهیه پیش نویس طرح مقابله با اقدامات سنای آمریکا با همکاری مرکز پژوهش‎های مجلس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ سیدحسین نقوی حسینی گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی اخیرا به کمیسیون امنیت ملی ماموریت داد تا طرح مقابله با اقدامات سنای آمریکا را تدوین کند. هم اکنون این پیش نویس با همکاری مرکز پژوهش های مجلس تهیه شده است.

وی ادامه داد: به دلیل آن که در دو هفته آینده مجلس تعطیل است، پیش نویس مذکور در جلسه کمیسیون امنیت ملی پس از تعطیلات و سرکشی حوزه های انتخابیه، بررسی می شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس ادامه داد: نمایندگان در این طرح تصمیم گرفتند که با تجمیع تمام مصوباتی که در مجلس علیه آمریکایی ها به تصویب رسیده اقداماتی را در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دهند که اقدام و مقابله مناسبی را در برابر بدعهدی ها و نقض عهدهای آنان انجام داده باشیم.

گفتنی است، کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا 4 خردادماه سال جاری، طرح اعمال تحریم‌های گسترده غیرهسته‌ای علیه ایران موسوم به «قانون مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران- 2017» را (با 18 رای موافق در برابر 3 رای مخالف) تصویب کرد. به ادعای کنگره، آمریکا در طرح موسوم به S_722، اعمال تحریم‌ها علیه ایران به سبب برنامه موشکی بالستیک این کشور، ادعای حمایت از فعالیت‌های تروریستی بین‌المللی و همچنین ادعای نقض حقوق‌بشر و موارد دیگر مدنظر قرار گرفته است.
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ٢١ خرداد مجلس از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواست تا طرح مقابله با اقدام اخیر سنا را آماده کند.- ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر