کد خبر: 23505
A
امام جمعه اهل سنت پاوه:

کردی که داعشی شود، کرد نیست

ماموستا قادری تصریح کرد: داعش در ظاهر شناسنامه سنی دارد اما قرار نیست که هر سنی هم داعشی باشد،کما اینکه امروز هم می‌گویم اگرچه تروریست‌ها به زبان کردی صحبت کردند ولی هر کردی داعشی نیست و اگر کردی هم به داعش پیوست، دیگر کرد نیست.

 کردی که داعشی شود، کرد نیست

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛  حادثه تهران را نباید صرفاً یک اقدام کور تروریستی قلمداد کرد، چراکه با گذشت بیش از هشت روز از این عملیات تروریستی، ابعاد جدیدتری از برنامه‌ریزی دشمنان علیه وحدت ایرانیان برملا شده است.
پس از برخورد قاطع دستگاه‌های امنیتی کشور با عاملان و مرتبطین حادثه تروریستی تهران، رسانه‌های بیگانه با سوء استفاده از پیشینه حضور تروریست‌ها در برخی از مناطق غربی کشور، موج منفی تبلیغاتی علیه برخی از قومیت‌های ایرانی به راه انداختند؛ ترفندی که با تحریک مردم علیه این اقشار و سپس وادار کردن آنان به انجام واکنش‌های احساسی برنامه‌ریزی شده بود و هدف نهایی آن چیزی جز خدشه دار کردن وحدت ملی ایرانیان و بهره برداری از این نزاع قومی نبود.
این اتفاق در حالی روی داد که از همان ابتدای افشای هویت تروریست‌ها، مردم سراسر ایران ضمن اعلام انزجار از این اقدام تروریستی، همبستگی خود را با اهالی کردنشین کشورمان اعلام کردند و در سوی دیگر نیز علما و بزرگان اهل سنت، نمایندگان مجلس و هموطنان اهل سنت سراسر کشور ضمن محکوم کردن شدید این اقدام ضد انسانی و اسلامی، بر لزومحفظ وحدت ایرانیان تأکید کردند.
 
گروهی کوچک مرتکب اشتباهی بزرگ شد


حال در ارتباط با این حوادث تروریستی و دلیل تلاش دشمنان برای خدشه دار کردن وحدت ایرانیان، روزنامه جوان گفت‌وگویی اختصاصی با ماموستا ملاقادر قادری، امام جمعه اهل سنت پاوه انجام داد.
ماموستا قادری در ابتدای این گفت‌وگو ضمن تسلیت به خانواده شهدا و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان این اقدام تروریستی اظهار کرد: با اینکه هشت روز از این حادثه تروریستی گذشته، بنده در تمامی سخنرانی‌های مختلف خود، اقدامات این تروریست‌ها را محکوم و بر وحدت میان همه ایرانیان تأکید کرده‌ام. حقیقتاً تمام ایران برای این حوادث غمبار و ناراحت است.
وی سپس به سوء استفاده دشمنان از وقایع روی داده اشاره کرد و گفت: گروهی کوچک مرتکب اشتباهی بزرگ شد و حالا گروهی دیگر در حال سوء استفاده از این وقایع هستند. ما در این خصوص انتظاری نداریم اما قطعاً راضی هم نیستیم.
 
  کردی که داعشی شود، کرد نیست


این عالم سنی سپس با یادآوری سخنرانی خود در میدان امام اصفهان در سال 94، عنوان کرد: بنده در آن سال به مردم اصفهان گفتم که داعش در ظاهر شناسنامه سنی دارد اما قرار نیست که هر سنی هم داعشی باشد،کما اینکه امروز هم می‌گویم اگرچه تروریست‌ها به زبان کردی صحبت کردند ولی هر کردی داعشی نیست و اگر کردی هم به داعش پیوست، دیگر کرد نیست.
 قطعاً امروز نیز کردها تفکر داعش را نمی‌پذیرند.امام جمعه شهرستان پاوه سپس ادامه داد: مناطق ما در طول 38 سال گذشته انواع مشکلات را تجربه کرده، اما ما همواره در کنار سایر ایرانیان ایستاده‌ایم و دشمنان نمی‌توانند در عزم ما خللی ایجاد کنند.
  قدر امنیت را می‌دانیم


وی خاطرنشان کرد: در این سال‌ها ما شاهد فراز و نشیب‌های فراوان و ترورهای زیاد و تحمل هشت سال جنگ تحمیلی بودیم و در پاوه نیز ما از سال ۵۸ تاکنون ضربات زیادی متحمل شده‌ایم، بنابراین قدر امنیت را می‌دانیم و همواره ترور را محکوم کرده‌ایم. ماموستا قادری سپس ادامه داد: بنده بعد از تولد نامبارک داعش بارها در خصوص تندروی این گروهک صحبت داشته‌ام‌ و همواره در سایر محافل و جلسات نیز خطر داعش و تندروی مذهبی را متذکر شده‌ام.
امام جمعه پاوه در همین ارتباط به یکی از جلسات خود در بهمن‌ماه گذشته در حضور اعضای مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در تهران اشاره کرد و افزود: در آن جلسه آقایانی از جنوب امریکا و آفریقا گزارشات خود را ارائه دادند و بنده هم عرض کردم ما 13 استان مرزی داریم و به‌جز خوزستان و ایلام و آذربایجان شرقی، مرزداران ایران همه اهل سنت هستند.
 برنامه‌ای هم برای اهل سنت مرزنشین داشته باشید تا دشمن نتواند در بین جوانان ما نفوذ کند و به فکر جذب افراد بیکار و فقیر و ساده که زود فریب می‌خورند، باشید.
 

مسئولان به هشدارها توجه نکردند


ماموستا قادری سپس ادامه داد: بنده بارها در این خصوص هشدار داده بودم و آخرین هشدار بنده نیز در سخنرانی ام در سالروز وفات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بود اما مسئولان به این هشدارها توجه نکردند. این عالم اهل سنت سپس به والدین و جوانان در خصوص خطر داعش هشدار داد و افزود: بنده همان طور که گفتم بارها در این خصوص هشدار داده‌ام و بار دیگر این هشدارها را تکرار می‌کنم که همه مردم به ویژه اهالی مناطق سنی باید هوشیار باشند، چراکه داعش مولود جریان‌های استکباری است که با پول‌های دولت‌های حاشیه خلیج فارس به دنبال خدشه دار کردن وحدت ایرانیان هستند.
وی در همین ارتباط اضافه کرد: ما نباید اجازه دهیم فرزندانمان تحت تأثیر القائات تندروها قرار گیرند و به داعش یا گروه‌های دیگر ملحق شوند و به همین سبب است که بارها از مردم خواهش کرده‌ام هشیار باشند.
 
 این واقعه باطنی خیر دارد


امام جمعه اهل سنت پاوه سپس تأکید کرد: این واقعه تلخ ظاهری شر دارد، چراکه باعث شهادت هموطنانمان شد و تبعات منفی به بار آورد اما باطن این اتفاق خیر است، چراکه باعث شد همه مردم و مسئولان بیدار شوند و این خطر را جدی‌تر از هر زمان دیگر بگیرند و قطعاً این روند به وحدت کشور کمک خواهد کرد.
وی سپس خاطرنشان کرد: ما همواره بعد از حادثه به فکر می‌افتیم اما قطعاً این هوشیاری پس از حادثه نیز بسیار خوب است، چراکه این قطعاً آخرین توطئه دشمنان نخواهد بود و آنان بازهم به دنبال ضربه زدن به کشور هستند.
ماموستا قادری در پایان این گفت‌وگو به شهدای شهر پاوه اشاره کرد و گفت: اگر چه چند مزدور این حرکت ناجوانمردانه را انجام داده‌اند، اما شهرستان پاوه نزدیک به 640 شهید تقدیم انقلاب کرده و برای این انقلاب خون‌ها داده و امروز نیز هزاران نفر دیگر آماده‌اند در مقابل همه توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر