کد خبر: 23532
A

آماده باش کامل پلیس و نیروهای امنیتی در کشمیر

نیروهای امنیتی و پلیس هند با افزایش حملات شبه نظامیان در کشمیر که منجر به کشته و مجروح شدن تعدادی از نیروهای نظامی و امنیتی شد،به حالت آماده باش کامل درآمدند.

آماده باش کامل پلیس و نیروهای امنیتی در کشمیر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، پلیس مرکزی هند روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای با اشاره به تلاش شبه نظامیان برای نفوذ به ایالت جامو و کشمیر از نیروهای نظامی ،امنیتی و پلیس خواست آمادگی کامل برای مبارزه با شبه نظامیان حفظ کنند.
به گفته مقامات ارتش، حملات شبه نظامیان در چند روز گذشته به نیروهای امنیتی هند در مناطق 'گوپال پورا'،'پاهال گام'،'سوپور'،'سارنال'،'انچیدورا' و 'پادگمپورا' کشمیر افزایش یافته است.
در این حملات 15 نیروی امنیتی و نظامی مجروح شدند.
'اس پی وید' رئیس پلیس ایالت جامو و کشمیر اظهار کرد براساس اطلاعات به دست آمده گروه جیش محمد در این حملات دست داشته است .
'محمود شاه' رهبر گروه تروریستی لشکر طیبه، حملات اخیر به نظامیان هندی را در پاسخ به ورود اجباری و جستجوی خانه های مردم محلی کشمیر توسط نیروهای امنیتی هند دانست .
سازمان های اطلاعاتی هند با صدور بیانیه ای نسبت به حمله بزرگ گروههای تروریستی به کشمیر هشدار داده است.
یک مقام ارشد اطلاعاتی با بیان اینکه وضعیت کشمیر به طور دائم بررسی می شود اظهار کرد با توجه به اطلاعات بدست آمده حملات شبه نظامیان و گروههای تروریستی به کشمیر پس از ماه رمضان افزایش می یابد.
وزارت کشور هند اعلام کرد تعداد 30 هزار نیروی نظامی پس از پایان ماه مبارک رمضان و برای تامین امنیت مراسم مذهبی 'امارنات یاترا' ، به ایالت جامو و کشمیر اعزام می شود.
دور جدید درگیری میان پلیس و معترضان در کشمیر،هشتم جولای(18 تیر) با کشته شدن 'برهان مظفر وانی ' فرمانده گروه غیر قانونی حزب المجاهدین توسط ارتش هند در کشمیر آغاز شد.
به گفته مقامات محلی ،اعتراض های کشمیر در 11 ماه گذشته حدود یکصد کشته و بیش از یک هزار و 200 مجروح برجای گذاشته است.
بخشی از کشمیر درخاک هند و بخشی دیگر درخاک پاکستان قراردارد. هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمام کشمیر را دارند و همین موضوع یکی ازعلل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان از هند در سال 1947میلادی تاکنون است._ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر