کد خبر: 23533
A

تهدید کره شمالی به استفاده از زور برای اتحاد با کره جنوبی

کره شمالی اعلام کرده است که چنانچه کره جنوبی بخواهد به رویارویی و فشارهای خود ادامه دهد برای مصالحه و اتحاد توسل به قوه نظامی را منتفی نمی داند.

تهدید کره شمالی به استفاده از زور برای اتحاد با کره جنوبی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، با توجه به اینکه پانزدهم ژوئن (25 خرداد) سالگرد امضای توافقنامه مصالحه میان دو کره در سال 2 هزار میلادی می باشد، کره شمالی چنین تهدیدی را مطرح کرده است.
موضع جدید کره شمالی توسط کمیته روابط صلح دو کره این کشور صورت گرفته و کمیته مزبور با انتشار بیانیه ای آورده است که مقام های کره جنوبی از مصالحه سر باز می زنند اما به دشمنی ادامه می دهند.
این کمیته افزوده است: کره شمالی به دنبال سازش میان دو کره و اتحاد دو طرف است اما مقام های کره جنوبی همچنان در مسیر رویارویی گام بر می دارند.
این کمیته در بیانیه خود تاکید کرده است که تقابل ایدئولوژیک و تفاوت نظام های اجتماعی باعث سوق دادن طرفین به درگیری فیزیکی می شود و در چنین شرایطی کره شمالی مصالحه با استفاده از جنگ و رویارویی نظامی را منتفی نمی داند.
خبرگزاری کره شمالی روز پنجشنبه این بیانیه را منتشر کرده و در آن آورده است که کره جنوبی ۱۷ سال پس از توافقنامه مصالحه، از راهبردهای خصمانه آمریکا برای جلوگیری از وحدت دو کره پیروی می کند.
کره شمالی از همسایه جنوبی خود خواسته است ضمن داشتن جسارت، یک تصمیم جدی برای سرنوشت دو کره گرفته و اجازه ندهد آمریکا بیش از این مانع وحدت دو کشور شود._ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر