کد خبر: 23556
A

کنترل ارتش سوریه بر میدان نفتی استراتژیک "أرک" در بادیه

ارتش سوریه اعلام کرد که میدان نفتی "أرک" در مرکز سوریه را در چارچوب عملیات نظامی خود جهت بیرون راندن داعش از منطقه "بادیه" تحت کنترل خود درآورده است.

کنترل ارتش سوریه بر میدان نفتی استراتژیک "أرک" در بادیه

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران ، یک فرمانده میدانی از یگان‌های ارتش سوریه که در محور تدمر –أرک می‌جنگند، در مصاحبه با سانا گفت: کنترل بر ارک پس از عملیات نظامی سنجیده و برنامه‌ریزی شده‌ای صورت گرفت که ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان در جریان آن از تمامی تاکتیک‌های نظامی استفاده کردند.

این منبع با بیان اینکه این عملیات از سه محور صورت گرفت، گفت: اهمیت استراتژیک منطقه ارک در این نهفته است که نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد و با کنترل بر این میدان، مساحت‌های جغرافیایی امن در بادیه افزایش پیدا می‌کند.

ارتش سوریه از ماه مه وارد نبرد نظامی گسترده‌ای برای کنترل بر منطقه بادیه شده است که مساحت آن به ۹۰ هزار کیلومتر مربع می‌رسد و مرکز سوریه را به مرزهای عراق و اردن متصل می‌کند.

سانا در این خصوص گزارش داد که ارتش سوریه با کنترل بر میدان نفتی ارک که در فاصله حدود ۴۰ کیلومتری از شمال شرق شهر تدمر قرار دارد، بیشتر تاسیسات نفتی و گازی در بادیه را تحت کنترل خود درآورده است.

داعش این تاسیسات را به یک منبع مالی مهم برای خود تبدیل کرده بود.

در همین راستا، رامی عبدالرحمن، مدیر مرکز دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: با کنترل بر میدان نفتی ارک، نیروهای نظام، حدود ۲۵ کیلومتر از جنوب شهر السخنه فاصله دارند که این امکان را برای نیروهای نظام سوریه فراهم می‌کند تا به سمت استان دیرالزور که تحت تصرف داعش است پیشروی داشته باشند.-ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر