کد خبر: 23568
A

نزدیک شدن نیروهای سوریه دموکرات به مراکز دفاعی داعش در رقه

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد که "نیروهای سوریه دموکرات" به حملات داعش در رقه پاسخ داده و خود را به نزدیکی مراکز دفاعی این گروه تروریستی در رقه رساندند. همچنین نیروهای سوریه دموکرات موفق شدند کنترل کامل محله استراتژیک الصناعة در نزدیکی رقه را به دست بگیرند.

نزدیک شدن نیروهای سوریه دموکرات به مراکز دفاعی داعش در رقه

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران  به نقل از الیوم السابع، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با اشاره به اینکه واشنگتن تحولات میدانی در سوریه را تحت نظر دارد، بر لزوم تمرکز بر ماموریت اصلی یعنی نابودی داعش تاکید کرد و از موفقیت نیروهای سوریه دموکرات در کنترل بر محله استراتژیک الصناعه در نزدیکی رقه و نزدیک شدن به پایگاه‌ها و مراکز دفاعی داعش در این شهر  خبر داد.

این مسئول وزارت دفاع آمریکا با اشاره به اینکه آنچه در سوریه جریان دارد، بسیار پیچیده است، گفت: همه طرف‌ها در راستای کاهش تنش‌ها در سوریه تلاش می‌کنند.

محله الصناعة واقع در نزدیکی مرکز رقه برای عملیات بازپس‌گیری رقه، مهم‌ترین پایگاه داعش در سوریه، منطقه‌ای استراتژیک محسوب می‌شود.

پس از کنترل این نیروها بر محله الصناعه، دیده‌بان حقوق بشر سوریه از کاهش شدت درگیری‌ها در اطراف شهر رقه در پی زخمی شدن تعدادی از نیروهای ائتلاف ضد داعش خبر داد.

این مرکز اعلام کرد، در حال حاضر درگیری‌ها در ورودی بغداد واقع در غرب محله الصناعه ادامه دارد.

سپس این مرکز ویدئویی از پرواز هلی‌کوپترهای آمریکایی بر فراز آسمان رقه و نیز انتقال نیروهای آمریکایی زخمی شده را منتشر کرد.

انتظار می‌رود شدت درگیری‌ها با توجه به نزدیکی این محله به مرکز شهر که پرجمعیت بوده و  در آن پایگاه‌ها و مراکز دفاعی داعش نیز وجود دارد، افزایش یابد.

احتمالا پیشروی‌های جدی‌تر در عملیات آزادسازی رقه و آغاز جدی عملیات "خشم فرات" برای کنترل بر این منطقه نقطه عطف مهمی در عملیات رقه خواهد بود، زیرا به مرکز شهر، جایی که مهم‌ترین پایگاه‌ها و مراکز دفاعی داعش قرار دارند، ختم می‌شود.

برنامه‌ریزی برای این عملیات با هماهنگی کامل با نیروهای ائتلاف ضد داعش که بر شدت حملات خود علیه بخش قدیمی رقه افزوده‌اند، انجام شده است.

نیروهای سوریه دموکرات در محور شمالی با کنترل یافتن بر کارخانه تولید شکر و بخش‌هایی از پایگاه نظامی تیپ ۱۷ پیشروی جدیدی را رقم زدند.

این نیروها در حال حاضر در محور غربی برای کنترل یافتن بر محله حطین در مجاورت محله الرومانیه که قبلا کنترل آن را در دست داشتند، تلاش می‌کنند.

تنگ شدن حلقه محاصره از تمامی محورها در رقه داعشی‌ها را مجبور کرده خود را در میان غیرنظامیان جا زده و اقدام به فرار از رقه کنند.

اما فرار از رقه برای غیرنظامیان به دلیل محاصره اعمال شده از سوی داعش و سوء استفاده آنان از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی بسیار دشوار است.

از سوی دیگر، برخی منابع سوری و آمریکایی از فرار دسته‌جمعی تعدادی از رهبران داعش از دو شهر رقه سوریه و موصل عراق به سمت شهر المیادین در استان دیر الزور سوریه خبر دادند.ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر