کد خبر: 23588
A

بدون معرفت و شناخت علی(ع)، خداشناسی محال است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: بون معرفت و شناخت علی(ع)، خداشناسی محال است.

بدون معرفت و شناخت علی(ع)، خداشناسی محال است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران-  آیت الله غیاث الدین طه محمدی امروز در خطبه اول نمازجمعه شهر همدان با اشاره به فضائل حضرت علی(ع) تصریح کرد: صحبت از حضرت علی(ع) بسیار مشکل است چرا که همانند اقیانوس بزرگی است که نمی توان مضیق تفسیر کرد همچنانکه پیامبر(ص) می فرمایند اگر جنگل ها قلم، دریاها جوهر، نسل جن حسابدار و نسل انس کتابدار شوند باز هم نمی توانند کرامت های علی را سجده کنند.

وی با بیان اینکه هنوز آب و گل آدم خلق نشده بود که حضرت علی(ع) مقام ولایت مطلقه را داشت عنوان کرد: نسل انسان آنقدر بزرگ و ارزشمند است که خداوند برای هدایت و به کمال رسیدنش رهبری چون علی(ع) را قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه بدون معرفت و شناخت علی(ع)، خداشناسی محال است چرا که خداوند از تمام جمال و کمال خودش علی(ع) را آفریده است به کم کاری های شیعه در ادامه دادن راه حضرت علی(ع) اشاره و تصریح کرد: اگر علی(ع) نبود انسان از چه کسی پیروی می کرد اما حالا هم که علی(ع) این همه آموخته های گوهربار دارد مسلمانان کاری نکرده اند و در حق علی جفا شده است.

 

طه محمدی ادامه داد: عبادت، شجاعت، زهد و سخاوت علی را هم باید یاد گرفته و هم آموزش داده شود به طوریکه مسلمانان با الگوسازی علی(ع) باید واجبات دینی را در اولویت قرار دهند.

 

نماینده ولی فقیه در استان امام علی(ع) را شخصیتی منحصربفرد شمرد و گفت: یکی از ویژگی های بارز علی(ع)، این است که فضیلت های ارزشی متضاد را همزمان در وجود خود جمع کرده به طوریکه از یک سو در میدان محبت و مهرورزی به قدری لطیف است که کودکی را در آغوش خود می فشارد از سوی دیگر درب خیبر را از جا کند و کوه را به لرزه می اندازد بنابراین اینگونه بود که پس از شهادت علی(ع) تمام کائنات عالم، عزادار شدند.

 

وی در ادامه با اشاره به سند ٢٠٣٠ خاطرنشان کرد: ایران با تمدن ٧ هزار ساله و فرهنگ غنی و قوی ایرانی-اسلامی خود نباید هرچه غرب دیکته می کند بپذیرد بلکه ملت انقلابی ما تنها قوانینی که در راستای انقلاب اسلامی و خون شهیدان باشد با دل و جان اجرا می کنند که به همین علت سند ٢٠٣٠ ملغی شد.

 

وی همچنین اظهار کرد: مقرر شده است جشن گلریزانی برای زندانیان با جرائم غیرعمد برگزار شود که ملت مومن همدان با توسل به علی(ع) شرکت و کمک کنند.

 

امام جمعه همدان در پایان گفت: جبهه مقاومت، سوریه و عراق اخیرا پیروزی های بزرگی را کسب کرده اند و اسرائیل شرایطی خوبی را ندارد بنابراین در نهایت روسیاهی به آل سعود و اسرائیل می ماند._ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر