کد خبر: 23598
A

روایت رضایی از خنثی‌سازی عملیات تروریستی در شب‌های قدر در تهران

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: تروریست ها قصد داشتند از چابهار وارد تهران شوند و شب های قدر با بالای دو تن مواد منفجره و ده ها سلاح آدم بکشند، ولی در همان چابهار و سیستان بلوچستان جلویشان گرفته شد.

روایت رضایی از خنثی‌سازی عملیات تروریستی در شب‌های قدر در تهران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محسن رضایی امروز جمعه ۲۶ خردادماه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد، ضمن تسلیت شهادت حضرت امام علی (ع) گفت:توده های مردم  از شیوه حکومت امیرالمؤمنین راضی، اما صاحبان قدرت و ثروت های بادآورده از آن ناراضی بودند.  البته طبیعی بود که زرمداران و زورمندان در  جامعه ای اسلامی نمی‌توانستند بگویند ما برای کسب  ثروت  و حفظ قدرت  می‌خواهیم با امیر المومنین بجنگیم، در نتیجه ابتدا با شعارهای اسلامی و قرآنی ، جریان های انحرافی ایجاد کردند تا در مقابل   اسلام واقعی که همان اسلام ناب محمدی است، بایستند. 

وی با بیان این که مبارزه امیر المؤمنین، مبارزه  برای بازگرداندن  ارزش های اسلامی و الهی بود، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما هم با همین انگیزه و هدف آغاز شد و امام خمینی(ره) برای احیای ارزش های اسلامی قیام کرد. با  پیروزی انقلاب اسلامی بود که  ارزش های اسلامی به جامعه ما بازگشت، نوای دلنشین  قرآن دوباره از صداوسیمای ایران برخاست و ندای عدالت خواهی  در سراسر کشور طنین افکند. به طوری که در یک کلام می‌توان گفت استقلال،  آزادی و ارزش های سیاسی –الهی را امام برای ما به رهاورد آورد.

رضایی  ادامه داد : پس از امام خمینی (ره)،  امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی،  ندای استقرار  ارزش های اسلامی را در  ایران  و جهان صیانت و پاسداری می کنند و طبیعی است که در برابر احیای این ارزشهای انقلابی مخالفت ها شروع شود، زیرا  وقتی امام جامعه از عدالت سخن می گوید،  آنهایی که به دنبال رانت ها  و بهره های نامشروعند،  ناراحت می شوند.   وقتی امام جامعه از استقلال سخن می گوید، آمریکایی ها که خاورمیانه را قلک  و صندوق دلارهای مجانی  خود به حساب می آورند، ناراحت  می‌شوند. زیرا اگر عربستان استقلال داشته باشد، در این  قلک  که  پول های مفت پانصد میلیارد دلاری در آن است، بسته خواهدشد. استقلال ملت ها به ضرر آمریکاست .معلوم است  وقتی امام جامعه از آزادی و مردمسالاری سخن می‌گوید، حکام عربستان ناراحت می شوند؛ چون می گویند وقتی شما این حرف ها را در ایران می زنید، این مطالبه برای  مردم ما هم  شکل خواهد گرفت و خواهند گفت که چرا ما نباید  مثل ایرانیان در  صف های طولانی بایستیم  و خودمان سرنوشت خودرا رقم بزنیم؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  با بیان اینکه مطلبی که حکام سعودی  می گویند، ما می خواهیم شاهانه زندگی کنیم، گفت: همه حرف سعودی‌ها این است که بگذارید ما پول مردم منطقه را به آمریکایی ها بدهیم تا آنها به ما بمب و سلاح بدهند و ما بمب ها را بر سر یمنی ها ریخته و آنها را خفه کنیم. شما با پیام انقلاب خود،  وضعیت ما را به هم می ریزید. 

رضایی همچنین  با اشاره به وضع تحریم های جدید آمریکا علیه ملت ایران گفت: در سنای آمریکا تحریم های جدیدی را با این  ادعا  که  ایران،  عامل بی ثباتی منطقه است،  تصویب کرده اند و آنچه را  خود انجام داده اند، به ما نسبت می دهند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: این روزها  در ایامی به سر می‌بریم  که  در چنین ایامی، ایران اسلامی،  یکی از بهترین فرزندان خود به نام شهید بزرگوار دکتر چمران را  در منطقه دهلاویه سوسنگرد خوزستان در مبارزه با متجاوزان بعثی از دست داد. نقطه شهادت ایشان نشان می دهد که دشمن متجاوز هشتاد کیلومتر وارد خاک ما شده است. با این حال، بعضی به دنبال این بودند که  تجاوز دشمن را نادیده بگیرند و بگویند جنگ زیر سر جمهوری اسلامی است. شهید دکتر مصطفی چمران ، رزمنده ای  بزرگ  و استادی بسیجی بود که  دکترای  فیزیکش را از دانشگاه های معتبر آمریکا گرفته بود و  در داخل خاک ما در مقابله با  متجاوزان بعثی به شهادت رسید.

وی با تبریک روز بسیج اساتید  به استادان دانشگاه ها  و مراکز علمی ابراز امیدواری کرد که  اساتید ما ادامه دهنده  راه شهید چمران باشند و افزود : مبارزه ملت ایران ادامه دارد. از ابتدای انقلاب تا کنون هر چه پرونده روی میز آمریکایی ها بوده،  علیه ما به کار گرفته شده است و در قبال  این که روسای جمهور آمریکا می گویند ما  گزینه  هاd فراوان روی میز داریم، باید بپرسید کدام گزینه  تان جدید بوده و  علیه ما به کار نگرفته اید؟ آنها هر گاه از این گزینه ها استفاده کرده اند،  با آبروریزی شکست خورده اند. 

رضایی تصریح کرد: ابتدا ترورهای گروهک فرقان را به راه انداختند و  استاد مطهری و دکتر مفتح را به شهادت رساندند.  از ابتدای سال ۵۸ تا پایان آن سال ما با گروهک فرقان مبارزه می کردیم . در دی ماه ۵۸ با حمله به ۱۱ خانه تیمی در تهران، تشکیلات آقای گودرزی برچیده شد. بعد از آن آمریکایی ها کودتای نوژه را طراحی کردند که کودتاچیان در ورودی فرودگاه شهید نوژه ، دستگیر شدند. آنها می خواستند با فانتوم هایشان اقامتگاه حضرت امام را بمباران کنند که شکست خوردند. دو ماه پس از این کودتا، جنگ تحمیلی  را به راه انداختند و درست در زمانی که پنج استان ما در اشغال متجاوزان بود، رئیس جمهور وقت، غائله  اسفند ۵۹ را به پا و دموکرات ها، کومله و  منافقین را دور خود جمع کرده،  از داخل کشور،  جنگ سیاسی بزرگی به راه انداخت. در پایان خرداد ۶۰ که مجلس او را عزل  کرد، منافقین  در تهران، مشهد و اصفهان با ۱۷هزار عضو و هفتاد هزار سمپات،  رژه مسلحانه برگزار و در باقی استان ها ترور و  ناامنی ایجاد کردند؛ اما به لطف خدا، هم صدام سیلی خورد و هم منافقین مضمحل شدند.

این استاد دانشگاه امام حسین(ع) همچنین گفت: آمریکایی ها به سراغ تحریم ها آمدند. البته تحریم ها از ابتدای انقلاب بود اما به قول خودشان  با  تحریم های فلج کننده و کمرشکن این گزینه شان را هم رو  کردند.البته ملت ما استقامت به خرج داد و  قهرمان پیروز شکست تحریم ها شد. دشمن می گفت شش ماهه کمر جمهوری اسلامی شکسته می شود و مردم به از گرسنگی و تشنگی به خیابان ها می ریزند  اما شش ماه که هیچ، در مدت  سه سال هیچ دستاوردی نداشتند و بعد هم مذاکرات برجام پیش آمد. 

 رضایی  با اشاره به مواضع دولت جدید امریکا افزود:  آمریکایی ها بالاخره پس از شش ماه از شروع کار دولت جدید سیاست خودرا درقبال ایران اعلان کردند . همین دو سه روز پیش آقای تیلرسون وزیر خارجه آمریکا مثل لات ها آمده و گفته که ما قصد براندازی  جمهوری اسلامی را داریم.  ولی می خواهیم تغییر قدرت راز صلح امیز انجام بدهیم . گذشتگان او چنین غلطی نمی کردند. حالا آمده و این غلط اضافه را هم انجام داده و گفته  است می‌خواهیم جمهوری اسلامی  را از دست رهبری  انقلاب و انقلابیون  به توسط مخالفان  داخلی بگیریم. تغییر قدرت صلح امیز. در همین اثنی  دو اقدام را شروع کردند . سنای آمریکا تحریم های جدیدی را به عنوان اینکه ایران منطقه را بی ثبات کرده است و به بهانه آنچه حمایت ایران از تروریسم لقب داده ، تصویب کرده اند ،  ترامپ نیز  باز منشا تروریسم منطقه یعنی آل سعود جلسه گذاشت تا  با تروریسم مبارزه کند.  جالب آن که واشنگتن پست اخیرا مقاله ای نوشته و در آن اذعان کرده  است که هیچ کشوری به اندازه ایران در مقابله با تروریسم جدی نیست و ائتلاف آمریکایی ها ائتلافی بی خاصیت است.

وی یادآور شد: از یک طرف سنا تحریم های جدیدی  علیه ایران اعمال کرده  و از طرف دیگر تروریست ها  را علیه امنیت ما که درجهان نمونه است وارد کردند. حوادث هفته گذشته در تهران را به وجود آوردند و از همین دو سه روز گذشته نیز یک گروه ۸ تا ۱۰ نفره از چابهار داخل کشور شدند و  از دیروز بعد از ظهر تا همین الآن که هنوز درگیری وجود دارد، در قصرقند سیستان و بلوچستان گروه دیگری  واردکرده  اند. سیاست ترامپ و دشمنان کشور این بار این است که  تحریم ها و ترورها را ترکیب کنند . دعوا بر سر ارزش هاست. امریکایی ها واسراییل وعربستان قصد دارند صدای  ارزش ها و انسانیت های واقعی،  آزادی واقعی، استقلال و حقوق بشر واقعی که ازایران بلند شده ، قطع شود .

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به قصد تروریست ها در حادثه مجلس  گفت : تروریست ها قصد داشتند  وارد صحن مجلس شوند و زمان درستی را انتخاب کرده بودند ، یعنی  در زمانی که نزدیک ۲۹۰ نفر از نمایندگان جلسه داشتند و  تاچند متری   صحن هم رسیدند، ولی تو دهنی خوردند و موفق نشدند. در حرم حضرت امام (ره) نیز سرگرد شجاعی هر دو نفر را بلافاصله از  فاصله خوبی زد؛ به طوری که اصلا  فرصت نکردند وارد حرم بشوند. ترور کوری انجام دادند ولی از آن  بهره برداری سیاسی کردند.

 رضایی ادامه داد: تروریست ها از  چابهار نیز  قصد داشتند وارد تهران شوند و شب های قدر با بالای دو تن مواد منفجره و ده ها سلاح آدم بکشند، ولی  در همان چابهار و سیستان بلوچستان جلویشان گرفته شد که بعد از ناامید شدن از اقدام خود به ترقه بازی در سطل آشغال روی آوردند. نباید دشمن را دست کم بگیریم ولی باید واقعیت را  نیز بگوییم که اینها از آنچه ادعا می کنند، بسیار بسیار ضعیف ترند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  با یادآوری اظهارات مداخله جویانه وزیر خارجه امریکا گفت: آقای تیلرسون گفته که ما می خواهیم  قدرت را  از جمهوری اسلامی بگیریم وتغییر صلح آمیز بدهیم واز مخالفین داخلی می خواهیم استفاده کنیم . در حقیقت ترامپ  با فشار از بیرون  و عقب نشینی از داخل و نفوذ در دستگاه های کشور به خیال خود  قصد براندازی دارد . فشار از بیرون یعنی ترور و تحریم و  عقب نشینی از داخل یعنی نفوذ از هر طریقی که شده ، در دستگاه های حاکمیتی  و افکار عمومی واقتصاد و حتی اگر لازم شد از طریق دموکراسی، تا  بعد از ۷-۸ سال سیاست چکش و سندان را در قبال  جمهوری اسلامی به اجرا در آورند.آقای ترامپ در ریاض  می گفت صبر کنید ما به زودی خواهیم گفت سیاستمان  در قبال ایران چیست . حالارسما آن را  اعلان کردند .

وی افزود: اصل ماجرا  هم این هست که آمریکایی ها و آل سعود، نمادهای استکبار و استبداد و همچنین  اسرائیل،  منشا این فشارها هستند. البته پادشاهان قدیمی آل سعود آدم های محتاطی بودند و  هیچگاه دستشان را رو نمی کردند. برای مثال  آل سعود،  صدام را برای ورود به ایران تحریک کرد. او میلیاردها دلار به صدام داد . آل سعود بود که به صدام می گفت تو اگر حمله کنی من نمی گذارم در مجامع بین المللی حکمی علیه تو صادر شود و وقتی ۵۹۸ صادر شد صدام که به کویت حمله کرد در واقع پاسخ بی وفایی آل سعود را داد . چون در ۵۹۸ صدام محکوم شد و  به عربستان و کویت اولیتماتوم داد و حمله کرد که شما پای  قول هایی که اول جنگ به من دادید، تا آخر جنگ  نایستادید. اصلا آل سعود حامی اصلی جنگ صدام  علیه ایران بود ولی هیچگاه این ها دستشان را رو نمی کردند. اما تیم جدید شمشیرباز ال سلمان،  خیلی علنی رفتار می کند. الآن عربستان، اسرائیل و دولت آمریکا علیه ما برنامه ریزی کرده اند . قبلا اروپایی ها هم با این سه تا بودند، الآن اروپا فاصله اش رااز امریکا زیاد کرده و فرانسوی ها، آلمان ها و سایر اروپایی ها از این معرکه جدیدی که درست شده ناراحتند. با این حال  این سه ، یعنی امریکا، عربستان و اسرائیل، قلدر مآبانه ماجراها را  شروع کرده اند؛ به طوری که  تحریم ،  ترور و دخالت  و نفوذ در ایران،  سیاست جدید این سه تفنگدار آشوبگر منطقه است.

سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه مشهد گفت: هم دولت، هم مجلس، هم قوه قضاییه و هم نیروهای مسلح و هم مردم، همه ما باید مثل دوران انقلاب و دوران جنگ، اولا  با خونسردی عمل کنند ، چون بیشتر این ها دنبال جنگ روانی هستند، این ها  با  ترقه بازی می خواهند امنیتی  را که  در کشور هست و در  در دنیا حتی فرانسوی ها و آلمان ها غبطه  آن را می خوردند به هم بریزند. لذا هوشیاری و خونسردی هر دو مهم است. این که مسئولین امنیتی و حکومتی ما غفلت کنند  بخشودنی نیست و از طرف دیگر بزرگنمایی مسأله نیز در راستای خواست آمریکایی هاست.

رضایی مساله دوم را تحریم ها خواند و با تأکید بر اصلی بودن مسأله تحریم اظهار کرد: اصل ماجرا حمله به اقتصاد کشور ، جلوگیری از پیشرفت ما و جلوگیری از تولید ملی و اشتغال است . پس باید فناوری انقلاب را به کار ببریم، انقلاب دارای یک فناوری است که من تعجب می کنم چرا ما نمی توانیم این فناوری را در این مرحله به کار ببریم؟ به کار گرفته می شود ولی ناقص است. آن فناوری این است که وقتی تهدیدی صورت  می گیرد مرحله اول ایستادگی و مقاومت است. مرحله دوم خلع سلاح تهدید کننده ،  مرحله سوم زدن سیلی  و مرحله چهارم دنبال کردن تهدید کننده است. ما در انقلابمان این فناوری را به کار گرفته ایم. اول مردم ما مقاومت کردند، رژیم سران انقلاب را زندان و  شکنجه کرد و فشار آورد. ملت مقاومت کرد. بعد ملت ما رژیم شاه را خلع سلاح کرد. در ۲۲ بهمن سیلی محکمی  به گوش شاه و استبداد  زدیم و بعد از ۲۲ بهمن  سلطنت طلب ها و ضدانقلاب را تعقیب کردیم . این فناوری  بود که در انقلاب منجر به تشکیل جمهوری اسلامی شد .

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس ادامه داد:  ما این فناوری را یک بار دیگر در جنگ نیز به کار بردیم. یعنی عراق به کشور ما حمله کرد، ما اول حمله را سد کردیم، به طوری که سال اول سال مقاومت ایران بود. هیچ عملیات موفقی   در سال اول نداریم، ولی ایستادگی و مقاومت درسال اول صورت گرفت ودشمن را متوقف کردیم . از سال دوم به بعد حمله  و دشمن را در سرزمین خود خلع سلاح کردیم  تا این که  به مرز،  رسیدیم ، ولی باز دشمن  را رها نکردیم.  بنابراین  پاسخ اینکه یک عده می گویند چرا بعد از آزادی خرمشهر  عراق را رها نکردید، آن است که  این  فناوری  نباید ناقص می ماند و باید وارد مرحله سوم می شدیم، یعنی  باید به صدام  سیلی می زدیم.

وی خاطر نشان کرد: از سال دوم به بعد ما به صدام  سیلی زدیم و بعد او را تعقیب کردیم و الان دوست ترین کشور منطقه با ما  ملت و دولت عراق است.  اکنون باید پرسید چرا در تحریم ها این فناوری را به کار نمی گیریم؟ در مرحله اول  مقاومت می کنیم  که  واقعا تحسین برانگیز است،  زیرا ایستادگی ملت ما فوق العاده و  کانون  این ایستادگی  معجزه آفرین،   مقام معظم رهبری است. ما حتی علاوه بر  ایستادگی ، بعضا خلع سلاح هم می کنیم. یعنی وارد مرحله دوم نیز  می شویم، اما  در تحریم سیلی نمی زنیم و دشمن را تعقیب نمی کنیم. لذا اودوباره حمله می وتحریمهای جدیدی اعمال می کند . ما باید اورا ازتحریمها نا امید کنیم . یعنی اورا خلع سلاح کنیم . نصف راه را می رویم ولی آنجا که باید با  ایجاد اشتغال از تهدید ها فرصت بسازیم، تولید ملی را راه بیاندازیم، و بعد با اشباع بازار منطقه از کالای ایرانی، اقتصاد منطقه را متحول کنیم ، این  اقدامات یعنی مراحل سوم و چهارم را  که مرحله سیلی زدن و تعقیب تحریم کنندگان است ، انجام نمی دهیم. امروز وظیفه ماست که دیگربار فناوری انقلاب و جنگ را در مقابل تحریم ها و ترورها به کار بگیریم  تا به فضل پروردگار متعال، یک بار  دیگر، دولت ، مجلس و همه ملت بزرگ ما قیام کردن  و دشمن را خلع سلاح  نموده  و ضمن سیلی زدن به تحریم کنندگان ایران ، اقتصاد کشور را شکوفا کنند تا واشنگتن خود به خود عقب بنشیند._ایسنا

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر