کد خبر: 23745
A

طیبه سیاوشی: تشکیل فراکسیون زنان در شورای شهر تهران گامی برای زدودن تصویر مردانه از سیمای پایتخت

نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس با ابزار خرسندی از تشکیل فراکسیون زنان در شورای شهر، گفت: شهر مردانه تهران به فراکسیون زنان در شورای شهر نیاز داشت.

طیبه سیاوشی: تشکیل فراکسیون زنان در شورای شهر تهران گامی برای زدودن تصویر مردانه از سیمای پایتخت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ طیبه سیاوشی شاه عنایتی با اشاره به انتشار برخی اخبار در خصوص تشکیل فراکسیون زنان در صورت آغاز به کار شورای شهر پنجم، گفت: تشکیل فراکسیون زنان برای نخستین بار در شورای شهر تهران نوید تحولات خوبی را به همراه خواهد داشت چراکه کلان شهر تهران از زیرساخت گرفته تا ظاهر شهری کاملا مردانه است.

نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با هر نگاهی به این شهر بنگریم به نیازهای زنان و قشرهای آسیب‌پذیر توجه نشده، ادامه داد: از آنجا که هنوز امنیت شهری و دیگر نیازهای زنان آنطور که باید تامین نشده است تشکیل فراکسیون زنان در شورای شهر می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات باشد.

وی تاکید کرد: زنان شورای شهر می‌توانند جایگاه زنان را در حمل و نقل و معماری شهری لحاظ کرده و نیازهای آن‌ها برطرف و حتی در این شهر صاحب مشاغل شهری پایدار و امن شوند.

سیاوشی شاه عنایتی با بیان اینکه متاسفانه تاکنون با نگاه زنانه به موضوعات شهری و حتی ساخت و سازها نگریسته نشده است، گفت:  حتی نیازهای زنان به عنوان افرادی که بیشترین زمان خود را در خانه‌ها و آپارتمان‌ها می‌گذارند در ساخت و ساز ساختمان‌ها در نظر گرفته نمی‌شود لذا فراکسیون زنان در شورای شهر می‌توانند نخستین قدم‌ها را در این جهت بردارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه فراکسیون زنان مجلس با فراکسیون زنان شورای شهر میتوانند به منظور رسیدگی به وضعیت زنان کارتن‌خواب، ایجاد محل‌های مطمئن برای ورزش همگانی بانوان و حل بسیاری از مسائل دیگر هم‌افزایی داشته باشند، گفت: در جریان این تعامل فراکسیون زنان در جهت رفع خلاءهای قانونی تلاش خواهد کرد.- خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر