کد خبر: 23780
A

روایت کیهان از بازتاب شعر «فتنه» در جامعه ادبی و فضای مجازی/ چه کسانی به این شعر حمله کردند؟

کیهان نوشت: شعر «فتنه» عصبانیت گروه دیگری را هم برانگیخته است. این گروه که اعتراض شعر مهدی جهاندار را به خودشان گرفته‌اند نیز اشعاری را به سبک و سیاق این شعر اما با محتوای مدنظر خودشان منتشر کرده‌اند.

روایت کیهان از بازتاب شعر «فتنه» در جامعه ادبی و فضای مجازی/ چه کسانی به این شعر حمله کردند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، روزنامه کیهان نوشت: در نشست ماه رمضان امسال شاعران با رهبر معظم انقلاب شعرهایی خوانده شد که به نظر کارشناسان علاوه بر ارزش‌های محتوایی، از نظر فنی و ساختاری نیز در سطح بالایی قرار دارند. اما پدیده اصلی این شب شعر، مهدی جهاندار بود که با قرائت شعر «فتنه» توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

این شعر با مطلع «فتنه شاید، روزگاری اهلِ ایمان بوده باشد / آه! این ابلیس شاید، روزی انسان بوده باشد» با واکنش‌های متفاوتی مواجه شد. به طوری که هم شاعران انقلابی از آن استقبال کردند و هم افراد مغرض، عصبانی شدند.
به طور مثال، محسن ناصحی، از شاعرانی که در نشست امسال شاعران با رهبری شعری را خواند، تضمینی را بر شعر «فتنه» سروده است که در مطلع آن آمده است: «می‌شد اصلاً تیغ باشد، تیز و برّان بوده باشد / شب به مسجد رفته باشد دل پریشان بوده باشد»
قاسم صرافان نیز از شعر «فتنه» استقبال کرد و با وزن و محتوای آن، شعر جدیدی سرود. این شعر با مطلع «فتنه را هم روز روشن، در خیابان دیده‌ام من/هم میان کینه‌های کهنه، پنهان دیده‌ام من» دیروز منتشر شد.
اما شعر «فتنه» عصبانیت گروه دیگری را هم برانگیخته است. این گروه که اعتراض شعر مهدی جهاندار را به خودشان گرفته‌اند نیز اشعاری را به سبک و سیاق این شعر اما با محتوای مدنظر خودشان منتشر کرده‌اند. 
مهدی جهاندار درباره این گونه شعرها گفت: متن شعرها را ندیده‌ام، اما در این باره مواردی در حد تک بیت را شنیده‌ام که برخی ایراد وزنی هم داشت و در خور پاسخ نبود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر