کد خبر: 23820
A
زهرا ساعی در گفتگو با دیده بان ایران؛

تصمیم گیری درباره ی حضور بانوان در ورزشگاه ها باید به نهاد های مربوطه واگذار گردد/ دیدن بازی از نزدیک حق طبیعی بانوان است

نماینده مردم تبریز در مجلس دهم درباره ی مخالفت عده ای تندرو نسبت به حضور زنان اظهار داشت: منتظر هستیم تا تعطیلات مجلس تمام شود تا بتوانیم به بحث و گفتگو در خصوص این مسئله بپردازیم.

تصمیم گیری درباره ی حضور بانوان در ورزشگاه ها باید به نهاد های مربوطه واگذار گردد/  دیدن بازی  از نزدیک حق طبیعی بانوان است

دیده بان_ سپیده اجلالی: پس از حضور تعدادی از بانوان کشورمان در ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی تیم ملی والیبال کشورمان در لیگ جهانی، برخی با جمع آوری امضاء در حاشیه برگزاری نمازجمعه گذشته سعی بر این دارند تا مانع ورود مجدد زنان به استادیوم ها شوند. این عده با استناد به بند «م» وصیت نامه امام نوشته اند که در صورت عدم توجه وزارت ورزش، با فرمان آتش به اختیار خود وارد عمل خواهند شد. 

 همچنین این عده، شب گذشته در مسجد ارگ تهران نیز بازهم به جمع آوری امضاء پرداخته اند تا مانع ورود زنان به ورزشگاه شوند.

در همین راستا زهرا ساعی، در خصوص حواشی بوجود آمده توسط این افراد و علت مخالفت آنها با حضور بانوان در ورزشگاه به خبرنگار دیده بان ایران گفت: نباید به هیچ عنوان جو را ملتهب کرد. افراط و تفریط هم در قرآن کریم و هم طبق فرمایشات امیرالمومنین نهی شده است. اسلام هم دینی است که نگاهی میانه رو و اعتدال گونه دارد. 

وی ادامه داد: در رابطه با این موضوع نیز باید حد تعادل را در پیش گرفت و تصمیم گیری آن را به نهاد و سازمان مربوطه باید واگذار کرد تا مشکل به نحو احسن حل و فصل شود و کشور بر مدار اخلاقیات و شرعیات بچرخد.

عضو فراکسیون زنان مجلس دهم در خصوص حق اجتماعی زنان برای حضور در ورزشگاه ها برای دیدن مسابقات خاطر نشان کرد: در ورزشگاه ها به ویژه ورزش هایی نظیر والیبال که در سالن ها برگزار می شود، تمام تمهیدات و ابزار ها اعم از امنیت بانوان، جایگاه نشستن آنها، راه های ورود و خروج آنها باید تامین شوند تا بانوان ما، با کمترین مشکل بتوانند در ورزشگاه ها حضور یابند.

وی در ادامه با ابراز نگرانی از تداوم اینگونه تندروی ها اظهار کرد: قطعا مسئولین امر اعم از وزارت ورزش و جوانان، وزارت کشور، نهاد های امنیتی و نیرو انتظامی هوشیارانه مسائل را رصد و پیگیری خواهند کرد و اجازه نخواهند داد تا گروهی با شعار های خود، مخل امنیت جامعه شوند.

نماینده مردم  تبریز در مجلس دهم همچنین در خصوص تهدیدهایی که طی چند روز گذشته توسط این عده منتشر می شود به خبرنگار دیده بان ایران گفت: مسلماً اینگونه انتقادها و یا شکایت ها باید از راه قانونی روند خود را طی کند تا مطلوب تر و کارسازتر باشد نه اینکه هر گونه مخالفتی با زبان تهدید بیان شود. اینگونه مسائل باید فرهنگ سازی شود تا همه مردم از حقوق شهروندی آگاه شوند و بدانند که عده ای به سلیقه خود نمی تواندد مخل آسایش دیگران شوند.

زهرا ساعی در رابطه با تفکیک زنان از مردان در ورزشگاه ها در صورتی که در سطح شهر، پارک ها، سینماها این تفکیک وجود ندارد و مشکلی دیده نمی شود بیان داشت: این مسئله نوعی پارادوکس است. این قبیل حساسیت ها به جا نیستند. در چند بازی اخیر، اندک زنان گزینشی و محدودی که در ورزشگاه حضور داشتند هیچگونه مشکل که نافی امنیت و مسائل اخلاقی و شرعی بانوان باشد به وجود نیامده است و اختلاف با این موضوع همان نگاه سلیقه ای و شخصی است که اشخاص در نظر دارند و نوعی نگاه کردن مسائل با دید سیاسی است.

نماینده مردم تبریزضمن اشاره به این نکته که زنان بیشترین سهم را در اداره ی آموزش و پرورش کشور به خود اختصاص داده اند اظهار کرد: حضور بانوان در حوزه های مختلف اجتماعی و فرهنگی بسیار زیاد است، بیش از 50 درصد جامعه ی دانشگاه ها را بانوان تشکیل می دهند و دارای سواد بالاتری هستند و دیدن بازی ها از نزدیک حق طبیعی بانوان همیشه در صحنه این جامعه است.

عضو فراکسیون زنان در رابطه با حضور خود در ورزشگاه بیان داشت: من به عنوان یک مسئول؛ تجربه دیدن بازی  از نزدیک (جایگاه مخصوص) را داشته ام و اعتقادم این است که این مسئله می تواند به یک نوع تفریح سالم برای بانوان تبدیل شود؛ به شرطی که تمامی مسائل امنیتی و جانبی رعایت شود.

ساعی افزود: این مسئله نیاز به فرهنگ سازی دارد و خواهش ما از مردم عزیز این است که جو را بیش از این ملتهب نکنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر