کد خبر: 23878
A
فریدون مجلسی در گفتگو با دیده بان ایران:

عربستان واکنشی نمی توانند نشان دهند/ احتمال می رود آمریکا این حمله را تأیید نکند اما انتظار نمی رود که انتقادی نیز داشته باشد

کارشناس مسائل بین الملل: عربستان به رغم دشمنی هایی که با ایران دارد جرئت نمی کند در این موضوع به خصوص که داعشی را خود عربستان ساخته و خالق آن است، انتقاد کند.

عربستان واکنشی نمی توانند نشان دهند/ احتمال می رود آمریکا این حمله را تأیید نکند اما انتظار نمی رود که انتقادی نیز داشته باشد

دیده بان ایران_محمود اکبری کیا:  فریدون مجلسی، کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با دیده بان ایران با اشاره به این حمله شنبه شب سپاه پاسداران به مقر تروریست های داعش اظهار کرد: جهان بین الملل این اقدام را جواب عملیاتی خواهد دانست که چند روز قبل توسط داعش در پارلمان و حرم مطهر امام خمینی (ره) صورت گرفته بود.

وی ادامه داد: ایران یقینأ این کار را با هماهنگی سوریه و عراق انجام داده و یک نوع حمله تدافعی تلقی می شود و پاسخی است که گروه های تروریستی انتظاراش را داشتند.

مجلسی افزود: جهان و به ویژه دنیای غرب آسیب دیده از صدمات داعش هستند و خودشان در تیم های مبارزه با داعش مشغول هستند و واکنشی هم اگر داشته باشند طبیعی بودن عملیات را نشان خواهد داد.

این کارشناس مسائل بین الملل اظهار داشت: عربستان به رغم دشمنی هایی که با ایران دارد جرئت نمی کند در این موضوع به خصوص که داعشی را خود عربستان ساخته و خالق آن است، انتقاد کند.

وی ادامه داد: عربستان از این که دست پروردگان اش از ایران ضربه خوردند ناراحت خواهند شد اما واکنشی نمی توانند نشان دهند.

فریدون مجلسی اضافه کرد: دولت آمریکا که خود در مبارزه با داعش و گروه های دیگر در منطقه بدون مجوز حمله کرده و سایت هایی را زده نمی تواند در برابر یک واکنش قانونی و طبیعی و موجه تر از واکنش های خودشان انتقاد کنند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: احتمال دارد به دلیل خصومت دوجانبه ای که بین ایران و آمریکا وجود دارد آمریکا این حمله را تایید نکند اما انتظار نمی رود که انتقادی نیز داشته باشد.

وی با بیان اینکه دولت قوی ابزار های نظامی را برای چنین روزهایی می سازد، افزود: در صورت اصابت این موشک ها به اهداف تأثیر این حمله بیشتر خواهد بود.

مجلسی گفت: در حال حاضر که ایران به صورت مستقیم  وارد این عرصه شده و در این سطح اقدام کرده باید با افزایش همکاری های بین المللی خود به جای اقدامات جداگانه بتواند با برقراری ارتباط جدی و مستقیم در منطقه از شر این عملیات های جنایت آمیز رها شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر