کد خبر: 23954
A

لاوروف: منتظر توضیح آمریکا درباره جنگنده سوری هستیم

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که ازدحامی در میدان نبرد و در حریم هوایی سوریه وجود دارد. وی ابراز امیدواری کرد، حملات آمریکا علیه نیروهای هم‌پیمان سوریه تلاش‌ها برای نابودی تروریسم را از بین نبرد.

لاوروف: منتظر توضیح آمریکا درباره جنگنده سوری هستیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، روسیا الیوم نوشت: سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری با ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه گفت: عملاً ازدحامی در میدان نبرد و در حریم هوایی سوریه به وجود آمده است. طرف‌های بسیاری در عملیات نظامی شرکت دارند؛ نیروهای مسلح سوریه و نیروهای هم‌پیمان آنها از جمله حزب الله و نیروهای مورد حمایت ایران از یک طرف، مخالفان مسلح سوری و نیز تروریست‌ها از سوی دیگر، نظامیان ترکیه‌ای در سوریه به عنوان طرف سوم و نیروهای هوایی روسیه و نیروهای ائتلاف تحت امر آمریکا هم طرف چهارم و پنجم در این جنگ هستند.

لاوروف همچنین تصریح کرد: روسیه همچنان منتظر توضیحاتی از سوی واشنگتن در مورد اقدام ائتلاف تحت امر آمریکا در سرنگون کردن جنگنده سوری است.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: مسکو و پاریس بر لزوم حل و فصل بحران در سوریه از طریق گفت‌وگو و مبارزه با داعش و النصره توافق دارند.

وی تصریح کرد که با همتای فرانسوی‌اش درخصوص مذاکرات آستانه و ایجاد مناطق "کاهش تنش" در سوریه گفت‌وگو کرد.

لاوروف خاطرنشان کرد که اجرای طرح‌های ایجاد مناطق "کاهش تنش" در سوریه اجازه جدا سازی تروریست‌ها از طرف‌هایی که در آتش بس شرکت می‌کنند، می‌دهد.

وی ادامه داد: طرف آمریکایی از همان ابتدای بحران سوریه به نوعی تلاش کرد جبهه النصره را هدف قرار ندهد و این موضعش کاملا در قبال النصره و داعش فرق می‌کند.

لاوروف افزود: ما با آمریکایی‌ها در این موضوع صریح حرف خواهیم زد و این موضوع را با رکس تیلرسون مطرح خواهم کرد و آنها باید توضیح دهند.

وزیر خارجه روسیه همچنین به بررسی روابط میان روسیه و اتحادیه اروپا پرداخت و گفت:‌ مسکو به عادی سازی روابط دو طرف توجه دارد..

وی درباره بحران با شرق اوکراین افزود: من و لودریان تاکید کردیم که جایگزینی به جای توافقنامه مینسک به عنوان راه حل درگیری‌ها نیست اما این توافقنامه‌ها باید اجرایی شوند.

از سوی دیگر، ژان ایو لودریان خواهان فعال سازی مرکز "هماهنگی هوایی" میان ایالات متحده و روسیه در سوریه شد.

وی افزود: فرانسه و روسیه از تلاش‌ها برای راهکار سیاسی در سوریه حمایت می‌کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر