کد خبر: 24000
A

بازتاب توافق نفتی ایتالیا و ایران در مطبوعات ایتالیا

توافق نفتی میان شرکت 'انی' ایتالیا و شرکت نفت جمهوری اسلامی ایران بازتاب گسترده ای در مطبوعات ایتالیا داشت.

بازتاب توافق نفتی ایتالیا و ایران در مطبوعات ایتالیا

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران ، روزنامه 'ایل سوله' با عنوان 'توافق شرکت های نفتی ایتالیا و ایران ' و روزنامه 'لارپوبلیکا ' با عنوان 'ایران و دو توافق با شرکت نفت انی' با مضامین مشابه نوشتند: شرکت نفت انی ایتالیا و شرکت ملی نفت ایران یک تفاهم‎نامه همکاری با هدف مطالعه یک میدان نفتی و یک میدان گازی به امضا رساندند.
درادامه این گزارش آمده است: شرکت ایتالیایی انی مسئولیت امکان سنجی توسعه میدان‎ گازی کیش در خلیج فارس و فاز سوم میدان نفتی دارخوین را به عهده می گیرد و شش ماه فرصت دارد تا نتایج مطالعات خود را در این ارتباط به شرکت ملی نفت ایران ارائه دهد. این شرکت که فاز یک و دو این میدان نفتی را با قراردادی در سال 2001 به ارزش 550 میلیون دلار تکمیل کرده بود، امیدوار است بتواند بار دیگر به دارخوین بازگردد.
سخنگوی شرکت انی روز گذشته در ارتباط با توافق تهران گفت:این تفاهم نامه شرایط را برای بازپرداخت بدهی های معوق 280 میلیون دلاری که انی همچنان بابت سرمایه گذاری های قبلی طلب دارد فراهم می کند.
'کلاودیو دسکالتزی'مدیرعامل شرکت نفت ایتالیا نیزاظهار داشت که با بازپرداخت مطالبات مرتبط با سرمایه گذاری های قبلی و مشخص شدن نوع قراردادهای پیشنهادی ایران، انی کار در ایران را از سر خواهد گرفت. 
سابقه فعالیت شرکت نفتی انی در ایران به سال 1957 میلادی باز می‌گردد. پیش از آنکه شرکت های بین المللی به دلیل تحریم های امریکا از سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز ایران منع شوند، این شرکت ایتالیایی درتوسعه چندین پروژه نفت و گاز در ایران مانند توسعه فازهای 4 و 5 پارس جنوبی، توسعه میادین نفتی دارخوین، درود و بلال حضور پیدا کرده بود. 
شرکت انی پیشتر پیشنهاد توسعه فاز سوم دارخوین را ارائه داده و قرار بود در سال 2009 قرارداد آن را نهایی کند. اما پس از اعمال تحریم علیه ایران مجبور به چشم پوشی از آن عملیات شد. بر اساس آمار تایید نشده ایران مشغول استخراج روزانه 160 هزار بشکه نفت از دارخوین است و قصد دارد تولید این میدان نفتی را روزانه 50 هزار بشکه اضافی افزایش دهد.-ایرنا

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر