کد خبر: 24025
A

درخواست وزیر اطلاعات صهیونیستی از کشورهای خلیج فارس برای تقویت روابط با اسرائیل

وزیر حمل و نقل و اطلاعات و عضو کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس خواست تا روابط خود را با این رژیم تقویت کنند.

درخواست وزیر اطلاعات صهیونیستی از کشورهای خلیج فارس برای تقویت روابط با اسرائیل
ییسرائیل کاتس، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در کنفرانس هرتزلیا که سالانه در اراضی اشغالی برگزار می‌شود، عنوان داشت: ما از کشورهای عربی می‌خواهیم تا مذاکرات خود با اسرائیل به پیش ببرند. معتقدیم که مذاکرات میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها می‌تواند به سمت عادی‌سازی روابط پیش برود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از سایت خبری النشره،وی در ادامه افزود که اسرائیل از عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس می‌خواهد تا همکاری امنیتی و اطلاعاتی زیادی با یکدیگر داشته باشند و سعی کنند تا یک محور امنیتی منطقه‌ای را در برابر صلح اقتصادی منطقه‌ای ایجاد کنند.

کاتس همچنین تاکید کرد: من از کشورهای حوزه خلیج (فارس) می‌خواهم تا یک صلح اقتصادی و عادی‌سازی روابط تدریجی با اسرائیل را انجام دهند و طرح‌های منطقه‌ای را در این خصوص ارائه دهند. به عنوان مثال طرح راه‌آهن صلح منطقه‌ای و طرح جزیره صنعتی به همراه بندری مقابل سواحل غزه در این چارچوب می‌گنجد.

وی در ادامه مدعی شد: بدون اسرائیل شاهد امنیت منطقه‌ای نخواهیم بود .تا زمانی که اسرائیل قدرتمند باشد شما (کشورهای حوزه خلیج‌فارس) قدرتمند خواهید بود و اگر ما در کنار هم باشیم ایران ضعیف می‌شود.

کاتس عنوان داشت که پادشاه عربستان باید از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل برای سفر به ریاض دعوت به عمل آورد.
 
منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر