کد خبر: 24026
A

ماکرون: جانشین مشروعی برای اسد وجود ندارد

رئیس‌جمهوری فرانسه تاکید کرد، اکنون هیچ جایگزین معتبری برای بشار اسد وجود ندارد که بتواند جلوی تبدیل شدن سوریه به یک کشور شکست‌خورده را بگیرد.

ماکرون: جانشین مشروعی برای اسد وجود ندارد

مواضع امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری جدید فرانسه با رویکردهای فرانسوا اولاند، سلف او که تاکید داشت رهبری سوریه باید سرنگون شود تا این کشور جنگ‌زده به ثبات برسد،  بسیار متفاوت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از خبرگزاری راشا تودی،‌ ماکرون در مصاحبه‌ای با هشت روزنامه اروپایی گفت: رویکرد جدید من درباره این مساله این است که تاکیدی ندارم رفتن بشار اسد باید پیش‌شرطی برای امور دیگر باشد چرا که هیچ طرفی تاکنون نشان نداده است که بتواند جانشین مشروعی باشد.  

ماکرون گفت،‌ سیاست فرانسه در قبال سوریه اکنون بیشتر به سمت اهداف روسیه در این کشور متمایل است.

او تاکید کرد: خط مشی من مشخص است. اول اینکه،‌ باید با تمام گروه‌های تروریستی به صورت کامل مقابله شود. آنها دشمنان ما هستند. ما از همه خصوصا روسیه می‌خواهیم تا برای نابودی آنها همکاری کنند. تمرکز سیاست فرانسه روی دستیابی به "ثبات" در سوریه است نه اینکه این کشور به یک درگیری به سبک لیبی کشیده شود.

رهبر فرانسه همچنین با اشاره به مداخله نظامی در لیبی تاکید کرد: نتیجه این مداخلات چه بوده است؟ نتیجه آن کشورهای شکست خورده بوده که گروه‌های تروریستی در آن جولان داده‌اند. نمی‌خواهیم چنین اتفاقی در سوریه رخ دهد.

ماکرون گرچه رویکرد منعطفانه‌ای در قبال سوریه در پیش گرفته اما هشدار داد اگر خطر قرمزهای پاریس در نظر گرفته نشود، آماده مداخله نظامی مستقیم علیه دمشق خواهد بود.  

رئیس‌جمهوری فرانسه گفت: اگر ثابت شود که تسلیحات شیمیایی در آنجا استفاده شده و منبع آن کشف شود،‌ وارد عمل می‌شویم. در صورت شناسایی،‌ فرانسه حملات یکجانبه‌ای را برای امحای ذخایر تسلیحات شیمیایی انجام خواهد داد. فرانسه قطعا در این خصوص با آمریکا همسو و متحد است.- ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر