کد خبر: 24145
A

سیاوشی شاه عنایتی: حمایت از بانوان ورزشکار صرفا به مسائل مادی ختم نشود/ کسب تجربه با تداوم اعزام بانوان به تورنمنت‌های بین‌المللی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اعتقاد دارد حمایت از بانوان ورزشکار صرفا نباید مادی باشد از این رو حمایت‌های معنوی مانند برگزاری اردو و غیره نیز تاثیر بسزایی در رشد بانوان قهرمان دارد.

سیاوشی شاه عنایتی: حمایت از بانوان ورزشکار صرفا به مسائل مادی ختم نشود/ کسب تجربه با تداوم اعزام بانوان به تورنمنت‌های بین‌المللی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ به نقل از خانه ملت؛ طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی  با اشاره به صعود ۶۱ پله‌ای تیم ملی فوتبال بانوان در جدول رده بندی فیفا، گفت: رشته فوتبال از جذابیت خاصی برای جوانان برخوردار است از این رو با حمایت و برنامه ریزی می‌توان جایگاه خوبی در بین کشورهای دنیا بدست آورد؛ البته مسئولان نیز باید تلاش بیشتری انجام دهند.

نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت از بانوان ورزشکار صرفا نباید مادی باشد، حمایت‌های معنوی را دارای تاثیر بسزایی در رشد بانوان قهرمان دانست و اظهار کرد: خوشبختانه وزارت ورزش و جوانان در حوزه بانوان فعال‌تر شده و  حمایت‌های نمایندگان مجلس نیز سبب شده تا زمینه‌های فعالیت بانوان در عرصه ورزش بیش از گذشته شود.

وی ضمن اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته به دلیل نبود رویداد مهم آسیایی و برای مدتی اردوی تمرینی برای تیم ملی فوتبال بانوان برگزار نشد که این مهم قابل تامل بوده است، ادامه داد: نباید از یاد برد که همواره باید زمینه فعالیت حرفه‌ای برای ورزشکاران بوجود آید تا بازیکنان بتوانند کسب تجربه کنند از این رو برگزاری اردو و اعزام به مسابقات بین المللی می‌تواند نقش پررنگی در شکوفایی استعدادها و پرورش قهرمانان داشته باشد.

رئیس کمیته زن، خانواده، تربیت بدنی و جوانان کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سال‌ها توجه کافی نداشتن به ورزش بانوان موجب شده تا ورزشکاران زن رشته‌های مختلف نتوانند به طور شایسته به جایگاه واقعی و برتر خود دست یابند در حالی که بانوان ایرانی سرشار از استعداد و پتانسیل هستند لذا نباید اجازه داد چنین استعدادهایی از بین برود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در آخرین رنکینگ اعلام شده از سوی فیفا، تیم ملی فوتبال بانوان با ۶۱ پله صعود به جدول رده بندی بازگشت و با ۱۴۱٨ در جایگاه ۵۵ ام قرار گرفت. تیم ملی فوتبال بانوان پیش از این با ۷۳ پله سقوط از رنکینگ فیفا خارج شده بود اما پس از تشکیل اردوهای تیم ملی و حضور در رقابت های قهرمانی آسیا توانست به رنکینگ فیفا بازگردد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر