کد خبر: 24249
A

اشکالات تشکیل دولت در سایه توسط اصولگرایان/ محبیان: کنگره ملی اصولگرایان تشکیل شود

امیر محبیان: اصولگرایان هر چند در قالب تشکیلاتی جمنا توانستند چهره ای از یک حرکت منسجم را به نمایش گذارند اما بدلیل اشتباه راهبردی در تعامل با افکار عمومی و عدم تعیین اولویت های کاربردی در مناظره ها و نیز ادامه روند نامفید و بدون نتیجه عملی در کشف کاندیدای نهایی عملا نتوانستند نتیجه مطلوب را بدست آورده و فرصتی طلایی را از دست دادند.

اشکالات تشکیل دولت در سایه توسط اصولگرایان/ محبیان: کنگره ملی اصولگرایان تشکیل شود

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، عصر ایران در مصاحبه ای با امیر محبیان نوشت: اصول‌گرایان بعد از شکست در انتخابات ریاست جمهوری چه استراتژی را در دستور کار خود قرار خواهند داد؟ این سوالی است که بسیاری از تحلیل‌گران سیاسی به دنبال جواب آن هستند.در این میان برخی از اصول‌گرایان به رهبری سعید جلیلی به دنبال تشکیل دولت در سایه هستند. استراتژی که هنوز به مرحله اجرا نرسیده است و تنها در کلام باقی مانده است و جریان اصول‌گرایی واکنشی به آن نشان داده است.

 

امیر محبیان درباره عملکرد اصولگرایان در انتخابات گفت: اصولگرایان هر چند در قالب تشکیلاتی جمنا توانستند چهره ای از یک حرکت منسجم را به نمایش گذارند اما بدلیل اشتباه راهبردی در تعامل با افکار عمومی و عدم تعیین اولویت های کاربردی در مناظره ها و نیز ادامه روند نامفید و بدون نتیجه عملی در کشف کاندیدای نهایی عملا نتوانستند نتیجه مطلوب را بدست آورده و فرصتی طلایی را از دست دادند.

این فعال سیاسی درباره تشکیل دولت در سایه با بیان اینکه تشکیل دولت سایه توسط رقبای دولت ها اوایل دولت نخست احمدی نژاد از سوی اینجانب پیشنهاد داده شد گفت: اکنون نیز اشاراتی به آن دیده می شود.

وی ادامه داد: دولت سایه راهکاری مردمسالارانه برای تجمیع توان مدیریتی جناح رقیب دولت و حتی کمک به آنست ولی مقدمه تشکیل آن رسیدن به اجماعی تشکیلاتی درون اصولگرایان است که متاسفانه هنوز در این مسیر اشکالات جدی وجود دارد.

محبیان درباره شکست پی در پی اصولگرایان گفت: رسیدن به نتایج نامنطبق با ظرفیت ها هم محصول این بی توجهی است. یکی از این معضلات در سطح تشکیلاتی عدم تعریف مدل مطلوب برای رهبری اصولگرایان است.

او افزود: پیشنهاد امثال ما آنست که رهبری شخصی بدلیل فقدان چهره کاریزماتیک و نیز بروز شکاف های درون‌تشکیلاتی عملا دیگر امکان عملیاتی ندارد و باید ساختاری مردمسالارانه نظیر مجلس یا کنگره ملی اصولگرایان تشکیل شده و جریان اصولگرا از بدنه اجتماعی مجددا سامان یابد طرح چهره های خلق الساعه برای مدیریت جناح نیز محصول عدم تحلیل دقیق مشکلات اصلی در جریان اصولگرا و تاکید بر تکرار اشتباهات پیشین است.

محبیان درباره حاشیه سازی برای دولت یازدهم گفت: دولت باید بتواند کشتی خود را از میان امواج به پیش راند و حتما از انداختن خود درون گرداب های طراحی شده خودداری کند. حاشیه سازی دولتی ها و نیز أسیر حاشیه پردازی رقیب شدن برای دولت سم مهلک خواهد بود. 

این فعال سیاسی اصولگرا درباره حمایت برخی از اصورلگرایان از روحانی گفت: عمده اصولگرایان بر این باورند که علیرغم اختلاف دیدگاه با دولت باید به آن کمک کرد که مشکلات اجرایی کشور و مردم بر طرف شود. به زمین خوردن دولت برای همه مشکل آفرین خواهد شد؛ این دیدگاه همه دلسوزان کشور است. باور به این دیدگاه به معنای همسو شدن با جریان اصلاح طلب نیست.

محبیان همچنین درمورد سوء برداشت ها از صحبت های مقام معظم رهبری و رو آوردن به قیاس روحانی با بنی صدر گفت: این قیاس های تاریخی معلوم نیست تا چه حد به نفع کشور باشد. هر رییس جمهوری محصول شرایط دوران خود و نیز انتخاب های کلیدی خود است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر