کد خبر: 24287
A

عارف: پرونده بنیاد علوی باید با جدیت پیگیری شود/ به هر سندی که حرف خوبی داشته باشد، توجه می‌کنیم

رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: سند تحول که در آن از نظرات همه صاحبنظران استفاده شده و باید مبنای حرکت و تلاش‌های آموزش و پرورش باشد. اما در عین حال هرگاه هر سندی حرف خوبی داشته باشد به آن هم توجه می‌کنیم.

عارف:  پرونده بنیاد علوی باید با جدیت پیگیری شود/ به هر سندی که حرف خوبی داشته باشد، توجه می‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدرضا عارف در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر با حضور در جمع خبرنگاران درباره اظهارات رییس‌جمهور در مورد توان دفاعی ایران گفت: برای اینکه بتوانیم آرمان‌های خود را دنبال کنیم توان دفاعی ما جزو بدیهیات است.

او با تاکید بر اینکه باید از نظر بنیه دفاعی حداکثر قدرت را داشته باشیم، گفت: این جزو راهبردهای اصلی ما است برای همین هم هیچ‌گاه اجازه مداخله کسی در مسائل داخلی‌مان را نداده‌ایم.

رییس فراکسیون امید با اشاره به اینکه بار‌ها مطرح شده که آزمایش‌های موشکی ما نقض برجام نیست، عنوان کرد: ما به تعهدات خودپایبند هستیم و برای تقویت بنیه دفاعی کشور، از تمام توانمندی‌های داخلی استفاده می‌کنیم. اما بارها اعلام کرده‌ایم که بدعهدی‌هایی از سوی طرف مقابل وجود دارد. امیدواریم کشورهای اروپایی هم با جدیت به برجام پایبند باشند و آمریکا نیز مراقب باشد که اقداماتش به زیان دیگر طرف‌های برجام نباشد.

رییس‌شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره ترکیب احتمالی دولت دوازدهم، اظهارنظر در این مورد را زود خواند و گفت: هنوز خیلی زود است که در این زمینه اظهار نظر کنم.

او در پاسخ به سوال دیگری درباره پرونده بنیاد علوی گفت: از روند پیگیری‌ها در  مورد این پرونده اطلاع دقیقی ندارم اما قطعا این مساله باید با جدیت پیگیری شود.

عارف درباره اینکه چه بخش‌هایی از سند ۲۰۳۰ اجرا می‌شود، یادآور شد: شورای عالی انقلاب فرهنگی این سند را از دستور خارج کرد. ما سند جامع‌تر و کامل‌تر از آن داریم که‌‌ همان سند تحول است و بیش از ۱۰ سال روی آن کار شده است.

او خاطرنشان کرد: سند تحول که در آن از نظرات همه صاحبنظران استفاده شده و باید مبنای حرکت و تلاش‌های آموزش و پرورش باشد. اما در عین حال هرگاه هر سندی حرف خوبی داشته باشد به آن هم توجه می‌کنیم.-ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر