کد خبر: 24342
A

محافظ مخصوص ترامپ هم در فهرست مظنونین پرونده روسیه قرار گرفت

شبکه خبری «ا بی سی» به نقل از برخی منابع کاخ سفید آمریکا فاش کرد، کمیته اطلاعات سنای آمریکا در نظر دارد «کیت شیلر» سرپرست پیشین محافظان ترامپ و مشاور عملیاتی فعلی وی در کاخ سفید را نیز در رابطه با پرونده روسیه به دادن توضیحات فرا بخواند.

محافظ مخصوص ترامپ هم در فهرست مظنونین پرونده روسیه قرار گرفت

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ شبکه ای بی سی روز پنجشنبه گزارش کرد، کمیته اطلاعات سنای آمریکا کیت شیلر سرپرست تیم حراست دونالد ترامپ که در حال حاضر سرپرستی تیم عملیات حراستی کاخ سفید را نیز به عهده دارد برای دادن پاسخ به سئوالاتی در مورد روابط تیم ترامپ با مقامات روسی و تبانی محتمل او و اطرافیانش با کرملین در زمان کمپین‌های انتخاباتی فرا بخواند.

احضار شیلر که پس از کناره گیری از اداره پلیس نیویورک در سال 1997 سرپرستی حراست سازمان ترامپ را بعهده گرفت، نشانه تازه‌ای از گسترش دامنه این تحقیقات به حلقه داخلی اطرافیان ترامپ است که علاوه بر مایکل فلین مشاور امنیت ملی مستعفی او، راجر استون یار دیرین و رایزن عقیدتی ترامپ، پال منافورت رئیس پیشین کمپین‌های انتخاباتی و جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد او را نیز در بر می‌گیرد.

در این میان کوشنر، فلین و منافورت هر سه آمادگی خود برای دادن توضیحات به این کمیته اعلام کرده و مدعی شده‌اند که در مورد این پرونده جنجالی مرتکب هیچ خلافی نشده‌اند.

تا کنون نه خود کیت شیلر و نه رایزنان کمتیه مذکور و افشا کنندگان این خبر حاضر به دادن اطلاعات بیشتر در مورد این فراخوان محتمل نشده‌اند.

ای بی سی یاد آور شده است که شماری از کارکنان رسمی کاخ سفید در گفت وگو با این شبکه، خبر یاد شده را تایید کرده و گفته‌اند انتظار دارند به زودی فراخوان رسمی این کمیته به مسئولان کاخ سفید ابلاغ شود.

شیلر کسی است که حکم غیر منتظره اخراج جیمز کومی رئیس پیشین اف بی آی را از طرف رئیس جمهوری آمریکا به او ابلاغ کرده بود. گفته می‌شود در سفر جرد کوشنر داماد و مشاور رئیس جمهوری آمریکا به کشور عراق نیز او را همراهی می‌کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر