کد خبر: 24370
A
میرزاده :

برای حفظ میراث هاشمی تلاش می کنم/رندان سیاسی و همکاران ولایتی که معزولان من بودند فرصت را مخصوصا بعد از فوت ایت الله هاشمی مناسب دیده و به جوسازی و دروغ پراکنی پرداختند

میرزاده : رندان سیاسی و همکاران ولایتی که معزولان من بودند فرصت را مخصوصا بعد از فوت ایت الله هاشمی مناسب دیده و به جوسازی و دروغ پراکنی پرداختند و دکتر ولایتی را که تا حدود ٢٠ فروردین ٩٦ از من حمایت می کردند نسبت به بنده بدبین کردند و شد آنچه شد. اما این ها دلیل نمی شود که بنده نخواهم از حقوق دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که همواره خود را خادم آنان می دانم دفاع کنم.

برای حفظ میراث هاشمی تلاش می کنم/رندان سیاسی و همکاران  ولایتی که معزولان من بودند فرصت را مخصوصا بعد از فوت ایت الله هاشمی مناسب دیده و به جوسازی و دروغ پراکنی پرداختند

دیده بان ایران: دوران ریاست دکتر حمید میرزاده در دانشگاه آزاد اسلامی با حواشی و جوسازی های بسیاری همراه بود، حواشی که عمدتا ازسوی همان جریانی به دانشگاه تحمیل شد که امروز با برکناری میرزاده، قدرت در این دانشگاه را  بر عهده گرفته اند، اما گویا تیم مدیریتی جدید نیز با رسانه های بی شماری که از صداوسیما و کیهان تا سایت های دست چندم خبری را شامل می شود، نتوانسته مشکلات قانونی پیش روی این دانشگاه را که جدیدترین آن  حذف بیش از 2500 رشته بود را حل و فصل کند.

رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار تدبیر24 به برخی از این حواشی پاسخ داده و ضمن توضیح درباره اقداماتی که در دوران مدیریت خود برای صیانت از حقوق دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی انجام داده است، تاکید کرده که تمامی رشته محل هایی که در دوران ریاست او در دانشگاه آزاد اسلامی به تصویب رسیده قانونی است. 

تاکید میرزاده بر قانونی بودن رشته محل ها بیانگر این است که تیم مدیریتی جدید این دانشگاه باید با جدیت بیشتری در احقاق حقوق دانشجویان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان گام بردارد. 

دکتر حمید میرزاده در گفت وگو با تدبیر24 درباره رشته محل هاى دانشگاه آزاد که محل اختلاف بین وزارت علوم و دانشگاه ازاد شده است، گفت:  بخشى از بدنه میانى در وزارت علوم همواره یک تمایل مرموزانه نسبت به دانشگاه های غیرانتفاعی یا پیام نور که نسبت به دانشگاه ازاد از حداقل امکانات و اساتید بی بهره بودند ، وجود دارد و موجب درد سر برای دانشگاه ازاد شده و همچنان می شود. 

وی با بیان اینکه با دکتر ولایتی بر سر مدیریت دانشگاه ازاد اختلاف نظر حقوقی داشته، اظهارکرد: این اختلاف نظر دشمنی نبود، بلکه اختلاف نظر حقوقی در چارچوب اساسنامه بود که رندان سیاسی و همکاران ایشان  که معزولان من بودند فرصت را مخصوصا بعد از فوت ایت الله هاشمی مناسب دیده و به جوسازی و دروغ پراکنی پرداختند و دکتر ولایتی را که تا حدود ٢٠ فروردین ٩٦ از من حمایت می کردند نسبت به بنده بدبین کردند و شد آنچه شد. اما این ها دلیل نمی شود که بنده نخواهم از حقوق دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که همواره خود را خادم آنان می دانم دفاع کنم.

رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: با این همه و علیرغم کم لطفی دکتر ولایتی به بنده به ویژه در اعلان اتهامات ثابت نشده که دروغ پردازان مذکور با تمشیت اشخاص شناخته شده به ایشان منتقل کرده بودند این باعث نمی شود من به دکتر ولایتی در این خصوص حق ندهم.

 

رشته ها حق دانشگاه آزاد است

 

میرزاده با تاکید بر اینکه این رشته ها حق دانشگاه آزاد است، ادامه داد: این دانشگاه امکانات زیادی فراهم کرده و اساتید زیاد وکارکنانی زیادی دارد، از سوی دیگر اعتباری که اخیرا از نظر ملی و بین المللی کسب کرده و تاثیر عمیقی که در توسعه علمی و پژوهشی و کارآفرینی ایران داشته و دارد، به خوبی نقش و جایگاه آن را نشان می دهد. 

وی تصریح کرد: در همین راستا باید با توجه به قوانین و مقررات فعلی که حامی دانشگاه ازاد است و امکانات کم نظیر اعم از استاد و دانشجو در سطح کشور و ضرورت بومی گزینی و ملاحظه جمعیت خاطر خانواده ها، این دانشگاه باید قطعا و قاطعا همچنان پرچمدار تحصیلات تکمیلی در کشور بماند.

رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: باید فرایند جذب استاد در دانشگاه ازاد اسلامی برای توسعه کیفی و رعایت استاندارد های اموزش عالی کما فی السابق ادامه یافته و متوقف نشود و در این خصوص ما برنامه داشتیم و حتی از تک تک واحدها برای جذب اساتید تعهد گرفته بودیم ، موضوعی که البته شنیده ام که ریاست جدید دانشگاه دستور به توقف آن داده و به نظرم در صورت صحت باید حتما در آن تجدید نظر کنند چرا که همین موضوع در تشدید مشکلات فعلی موثر است. 

میرزاده در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: به هرحال بنده برای حفظ میراث هاشمی بزرگ و توسعه آن و با توجه به اینکه هنوز طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی عضو هیات موسس دانشگاه هستم  قویا معتقدم خواسته دکتر ولایتى هم در حقیقت احقاق حق دانشگاه ازاد است و مسئولان آموزش عالی باید به خواسته ایشان که یک خواسته قانونی است ترتیب اثر بدهند.

رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: نباید بخاطر بعضی از موسسات به اصطلاح اموزش عالی بی هویت که با رانت های ارتباطی در دولت قبل قارچ گونه ظهور  یافته و متاسفانه بخاطر منافع شخصی توسط بعضی از مدیران اموزش عالی طی این چند سال اخیر من غیر حق مورد حمایت قرار گرفته اند، این دست اورد بزرگ علمی و فرهنگی انقلاب یعنی دانشگاه ازاد اسلامی را بیش از این تضعیف کرد و از بکار گیری استاندارد های دوگانه در تصویب رشته های دانشگاه ازاد و غیر انتفاعی ها و پیام نور پرهیزکنند.

منبع : تدبیر 24

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر